Ik heb een virus of spyware op mijn tmartphone(een vkworld tplus). dit is een toestel met zowel touchscreen als fysiek toetsenbord wat voor mij las blinde erghnadig is. de touch van het scherm werkt nog maar er komt geen beeld meer op, voor mij niet erg met een screenreader actief, maar wel de rede dat een factory reset niet kan. dan is er geen spraak meer actief en een ziende kna niets doen op het toestel zonder beeld.
Ik heb avast, avira, malwarebytes en eset geprobeerd, er zijn dingen verwijderd maar er blijven rare dingen gebeuren:
- gesproken ads die op vol volume door het huis galmen
- apps worden geinstalleerd, onder andere Gem en Smart en soms nog meer
- volume gaat soms ineens op 0
- browser opent uit zichzelf allerlei gaming websites
ik heb nu dns66 geinstalleerd, een system-wide adblocker, en libreav die installaties van spyware zou moeten blokkeren. dit lijkt redelijk te werken maar de spyware blijft pogingen doen.
wat kan ik hier tegen doen? de apps installeren buiten playstore om hoewel de optie hiervoor uit staat.
Ik begrijp dat een factory reset de logische optie is, maar dat kan dus niet.
Ik heb avast, avira, malwarebytes en eset geprobeerd, er zijn dingen verwijderd maar er blijven rare dingen gebeuren:
- gesproken ads die op vol volume door het huis galmen
- apps worden geinstalleerd, onder andere Gem en Smart en soms nog meer
- volume gaat soms ineens op 0
- browser opent uit zichzelf allerlei gaming websites
ik heb nu dns66 geinstalleerd, een system-wide adblocker, en libreav die installaties van spyware zou moeten blokkeren. dit lijkt redelijk te werken maar de spyware blijft pogingen doen.
wat kan ik hier tegen doen? de apps installeren buiten playstore om hoewel de optie hiervoor uit staat.
Ik begrijp dat een factory reset de logische optie is, maar dat kan dus niet.