Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !!!_Cybrand_!!!
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-09 16:12
Hallo :)

Sinds kort heb ik een PS5 waarop ik veel Call of Duty speel, zowel Modern Warfare als Cold War.
Nu loop ik steeds alleen tegen een probleem aan wat ik met mijn PS4 nooit heb gehad: tijdens multiplayer games bevriest het beeld/spel af en toe heel kort eventjes. Dit duurt meestal maximaal maar een halve seconde. Het lijkt net of dan een flink aantal frames worden overgeslagen en daarna loopt de game weer prima verder. Dit probleemkomt soms ook wel eens een uurtje ofzo niet voor maar soms heb ik het ook wel meerdere keren in een game.
Ik had het vermoeden dat het lag zou zijn maar daar lijkt het toch ook niet op, ik kan verder ook altijd een prima score neerzetten wat met normale lag natuurlijk bijna niet te doen is.
De snelheid van mijn wifi is ook uitstekend, altijd boven de 100MBPS en de lag altijd rond de 40. Binnenkort ga ik een kabel naar boven trekken om te zien of het probleem dan is opgelost maar ik heb het vermoeden dat er wat anders aan de hand is.
Hebben jullie misschien toevallig ook dezelfde klacht en eventueel misschien suggesties om dit op te lossen. Alvast heel veel dank voor jullie hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vriendelijke groeten,
Sybrand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Hoe meet je de 40ms lag (ik zou dat ping noemen)? Want als dat via bijvoorbeeld Speedtest.net is, dan is dat vrij slecht. Ik heb een 10ms ping, en dat is terwijl ik YouTube aan het kijken ben.

En welke internetverbinding heb je? Verder zou ik vooral een netwerkkabel proberen inderdaad, veel meer kan je niet doen met een console.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 05-04-2021 12:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!!_Cybrand_!!!
Hahn schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:07:
Hoe meet je de 40ms lag (ik zou dat ping noemen)? Want als dat via bijvoorbeeld Speedtest.net is, dan is dat vrij slecht. Ik heb een 10ms ping, en dat is terwijl ik YouTube aan het kijken ben.

En welke internetverbinding heb je? Verder zou ik vooral een netwerkkabel proberen inderdaad, veel meer kan je niet doen met een console.
Ik meet de ping ingame, daar is een mogelijk voor. De kabel uit mijn pc heb ik laatst er even uitgetrokken en in de PS5 gestopt, de snelheid ging toen naar 210MBPS maar de ping bleef wel hetzelfde. Helaas is het gat waar ik die kabel doorheen heb getrokken helemaal dicht gekit, daar moet ik nog even iets op zien te vinden hehe.

Vreemd genoeg heb ik dit probleem op de PS4 nooit gehad, en daar was de maximale snelheid op mijn wifi amper de helft...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
!!!_Cybrand_!!! schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:15:
[...]

Ik meet de ping ingame, daar is een mogelijk voor. De kabel uit mijn pc heb ik laatst er even uitgetrokken en in de PS5 gestopt, de snelheid ging toen naar 210MBPS maar de ping bleef wel hetzelfde. Helaas is het gat waar ik die kabel doorheen heb getrokken helemaal dicht gekit, daar moet ik nog even iets op zien te vinden hehe.

Vreemd genoeg heb ik dit probleem op de PS4 nooit gehad, en daar was de maximale snelheid op mijn wifi amper de helft...:(
Zie je tijdens die Framedrops links in het scherm een oranje tekentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
@!!!_Cybrand_!!! Ik verplaats je topic even naar het juiste forumdeel :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!!_Cybrand_!!!
FrankoNL schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:43:
[...]

Zie je tijdens die Framedrops links in het scherm een oranje tekentje?
Het is me niet opgevallen maar ik zal er zeker even op gaan letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!!_Cybrand_!!!
Ik heb zonet even een filmpje gemaakt waarin duidelijk een moment te zien is waarop Modern Warfare even "bevriest", dit is een goed voorbeeld van het probleem waar ik steeds tegenaan loop. Mijn inziens is dit niet lag, tenminste niet de lag die ik vroeger wel eens had als ik een online game speelde. Het filmpje heb ik op YouTube gezet:
YouTube: Call of Duty®: Modern Warfare®_20210411151705

Mocht dit toch lag zijn, ik ga tzt zeker een netwerkkabel plaatsten maar op dit moment kan dat helaas nog niet...
Pagina: 1