Ik was een cleanup aan het doen van alle fotomapjes die van mijn smartphones komen van de afgelopen 7 jaar. Ik merk dat er heel wat .jpg files zijn van 8-10MB/stuk. Ik vind dat enorm veel voor 1 pic. Ik ben nu op zoek naar een online dienst of offline tool waar ik alle fotomappen kan indraaien (10GB+) en waarbij via deep learning modellen herkend wordt welke delen van de foto belangrijk zijn. Op de onbelangrijke delen (bvb grassprietjes) zou de software kunnen een blur of lichte kleurenreductie toepassen zodat de bestandsgrootte in .jpg er beter uitkomt. De AI zou ook zelf mogen kunnen kiezen hoevel % jpg compressie mag worden toegepast zodat de size/quality verhouding optimaal is. Optimaal is natuurlijk subjectief, maar ik bedoel eigenlijk het menselijk oog bij standaardweergave op 100%, dus niet met een vergrootglas gaan zoeken naar compressieartifacts.
Als dit nog niet bestaat zou ik er beter zelf aan beginnen lol.
Dergelijke dienst/tool mag tegen betaling zijn, voor mij zou het handig zijn om na optimalisatie alle pics online te zetten en te delen. Te grote online opslag kost ook geld, belast het milieu en zorgt voor vertragingen bij het bekijken van de foto's. Ik zou het eigenlijk vreemd vinden als dit nog niet zou bestaan. Vendor lock in wil ik niet, dus na optimalisatie wil ik nog steeds .jpg aflbeeldingen die ik kan opslaan waar ik wil.
Als dit nog niet bestaat zou ik er beter zelf aan beginnen lol.
Dergelijke dienst/tool mag tegen betaling zijn, voor mij zou het handig zijn om na optimalisatie alle pics online te zetten en te delen. Te grote online opslag kost ook geld, belast het milieu en zorgt voor vertragingen bij het bekijken van de foto's. Ik zou het eigenlijk vreemd vinden als dit nog niet zou bestaan. Vendor lock in wil ik niet, dus na optimalisatie wil ik nog steeds .jpg aflbeeldingen die ik kan opslaan waar ik wil.