Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een al wat oudere sony KDL-40S5600 tv die ik via hdmi probeer aan te sluiten op een amino 610 van de internet provider. Helaas tot nu zonder succes.

Op het moment dat ik de amino voorzie van voeding geeft de tv het opstart schermpje van de amino prima weer, maar op het moment dat het volgende scherm zichtbaar zou moeten worden, blijft de tv zwart.
Het opstart scherm is 720p (zegt de sony) en ik heb de amino op een andere tv ook op deze resolutie ingesteld, maar nog steeds niks.

Dit gedrag geldt voor alle drie hdmi ingangen. Mijn eerste induk zou zijn dat de hdmi kapot is, maar dan vind ik het weer vreemd dat het opstartschermpje wel wordt weergegeven.

Andere kabel helpt eveneens niet. Chromecast op één van de ingangen geeft ook geen beeld.

Iemand nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Heeft het eerder wel gewerkt?
Misschien staat de Amino verkeerd ingesteld met de resolutie.
De Amino dient te worden aangesloten op de HDMI-ARC van de TV, als deze is aangesloten op de TV en de TV aan, de Amino even van de stroom halen en opnieuw opstarten.
Kijk anders ook even bij de Instellingen op de TV bij HDMI.

[ Voor 10% gewijzigd door HereIsTom op 05-04-2021 14:03 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnamon
  • Niet online
Ik heb de HDMI nog niet werkend gezien. Heb de tv net eigenlijk, ook al is deze een jaar of 10 oud.

Als de amino op de normale manier wordt uitgezet geeft deze helemaal geen beeld. Als ik de amino van de voeding haal, wordt het opstartscherm (logo) wel zichtbaar, maar het schermpje met ophalen netwerkinstellingen en tijdsynchronisatie e.d. wat hierop zou moeten volgen weer niet.

Ik heb al verschillende resoluties geprobeerd 1080p, 720p (zou gelijk moeten zijn aan dat logo scherm) en 576, maar geen beeld.

Overigens kan ik op de tv niks instellen bij HDMI, alleen iets van controle voor hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja de TV is al oud had ik gezien, 1080 zou hij wel aan moeten kunnen, maar als andere apparaten op de HDMI het ook niet doen ligt het misschien aan de TV (instellingen).

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cinnamon
  • Niet online
Ik kan geen verdere instellingen vinden dan de genoemde "controle voor HDMI", maar dit lijkt het in en uitschakelen van apparaten/tv te zijn.

Vrees dat het hier ophoudt dan, maar blijf het vreemd vinden dat het opstartschermpje wel verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Helaas, ik weet het zo ook ff niet, maar na 11 jaar misschien tijd voor een nieuwe Sony TV, krijg je veel beter beeld, geluid en meer mogelijkheden.

Pagina: 1