Ja baal er wel van. Heb wel de SSD (Samsung 840 EVO) eruit gehaald. Als die het overleefd heeft, transplanteer ik die straks als 2e disk in mijn nieuwe PC (waar primair een 970 EVO in zit, dus NVME M2 ipv de oude SATA SSD).
Heb inmiddels bestelling gedaan, mijn Intel i7-5820K wordt ingeruild voor een AMD Ryzen 9 5950X.
Ik ga dus van 6/12 cores naar 16/32 cores.
Qua GPU ga ik van een Nvidia GTX970 naar een AMD 6700XT, dus ook dat is een flinke upgrade.
Al met al een kleine 3000 euro kwijt (zelfde wat ik in januari 2015 voor mijn nu overleden systeem betaald heb), maarja, het is niet anders. Ik hoop hier toch weer 6-8 jaar mee te kunnen doen.
Levertijd zou 1.5 week moeten zijn, bijna alles is op voorraad, behalve de bestelde kast en het geheugen. Zelfs de CPU en GPU zijn op voorraad, dat verbaasde me wel, met de tekorten van de laatste tijd.
Alles bij Informatique besteld overigens, mijn vaste leverancier. Bewuste keuze vange meer dan uitstekende support (ook after sales), ondanks dat een vergelijkbaar systeem bij Alternate zo'n 150 euro goedkoper zou zijn. Heb paar slechte ervaringen met Alternate namens wat vrienden namelijk...
m_p_g schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:19:
Dat zijn inderdaad geen grappen meer @
wildhagen
Bij een kwalitatief goede voeding hoort op z'n minst de overspanningsbeveiliging (OVP) of stroombeveiliging (OCP) nog in te grijpen.
Voedingen die binnen 6 jaar de geest geven is naar de huidige stand van de techniek ook redelijk vroeg.
Ik ben dan ook wel benieuwd welk type voeding je gebruikt hebt.
Was een Corsair RM650 (de versie uit 2013, niet de nieuwere X-uitvoering uit 2018).
De nieuwe wordt een Be Quiet! Straight Power van
eveneens 650W. 750 W (oeps, had iets ruimtere voeding gekocht ivm stroomeisen die anders net te krap werd).
[
Voor 19% gewijzigd door
wildhagen op 10-04-2021 11:27
]