Internet Fora vragen steeds meer URL-pictures waarom?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn vraag
...
Ik wil op diverse fora (gitaren/antieke typemachines/muziek/meubel maken) vragen stellen en gebruik
eerst zoekacties op het internet, youtube. Maar dan kom ik er niet altijd meteen achter, dus wat blijft er over?
Bijvoorbeeld vragen stellen op een forum dat over dat specifieke onderwerp gaat. Meestal zijn er genoeg liefhebbers/ fanatiekelingen die een antwoord weten. Erg leuk en leerzaam en bij het vinden van een oplossing erg bevredigend om een reparatie te kunnen verrichten of iets anders.'

Een paar jaar geleden kon je gewoon een plaatje bij de tekst zetten, maar nu zijn er steeds meer plaatsen
waar een plaatje ineens "url' gezet moet worden. WAAROM?
Waarom is dit een mode geworden ik vindt het omslachtig vergeleken met de methodes uit het verleden en
je hebt kennelijk software van een derde nodig (hoger risico op malware/identiteitsfraude/virus/Hack's).

Ik zou graag willen weten waarom men deze methode ineens zo 'handig' vindt en hoe kan ik dit doen zo
eenvoudig mogelijk. Kennelijk heb ik wat gemist. Maar ik vond de oude methodes gewoon veel handiger.
Ik heb nooit zo'n behoefte gehad aan het creëren van links bv. Heb trouwens de ervaring dat erg veel mensen heel stoer zo'n link maken maar die werken wel maar ook heeeeeeeeel vaaaak echt niet!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Oh ja...bijna vergeten....wat zijn een beetje veilige 'derden' die easy software hebben om dit te doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Simpel. Jouw wens dwingt die forums om jouw plaatjes te hosten en daar opslagruimte voor te regelen. Met een URL/weblink maken ze dat jouw verplichting (en terecht).

Je kunt je plaatjes op dropbox, onedrive, google drive etc zetten en er dan naar linken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
OK dan is dat zo dan ga ik verder met de software die je me voorsteld, bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:47

g0tanks

Moderator CSA
@sugarcool6 het zou goed zijn om de volgende keer te laten zien wat je zelf al hebt geprobeerd of gevonden. Je had bijvoorbeeld alvast kunnen zoeken naar potentiële sites om plaatjes te hosten. Nu ontbreekt de eigen inzet, iets wat ik helaas vaker constateer bij je topics. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 5 april 2021 @ 02:22:
Jouw wens dwingt die forums om jouw plaatjes te hosten en daar opslagruimte voor te regelen.
Dat niet alleen. Bij het toestaan van uploaden is het risico op een Getty images boete heel hoog.
Getty stuurt gewoon naar iedereen een rekening als ze denken dat je een copyright foto van ze gebruikt.
En getty is niet de enige, maar wel een aggressieve.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DJMaze schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:11:
Dat niet alleen. Bij het toestaan van uploaden is het risico op een Getty images boete heel hoog.
Getty stuurt gewoon naar iedereen een rekening als ze denken dat je een copyright foto van ze gebruikt.
En getty is niet de enige, maar wel een aggressieve.
Goed punt (y) . Kom je daar onderuit met een hyperlink, of eisen ze dan de identiteit op van de user die het geplaatst heeft?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@gambieter als jij het plaatje host krijg jij de rekening.
Ook al heeft henkie hem op je website gehenkst.
Linkje is niet verboden maar dan host henk hem zelf en krijgt die de boete.

In de toekomst wordt afbeelding copyright nog strenger en wordt het helemaal hopeloos om überhaupt een poging tot upload ergens te proberen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

gambieter schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:37:
[...]

Goed punt (y) . Kom je daar onderuit met een hyperlink, of eisen ze dan de identiteit op van de user die het geplaatst heeft?
Ze zullen inderdaad de eigenaar de rekening sturen, en in sommige gevallen proberen om de identiteit van de gebruiker te achterhalen. Maar zonder rechtelijke besluit moet je sowieso niks over die identiteit vrijgeven.
Beste is om door het stof te gaan en op een schikking uit te komen. Kan vaak wel 50% vermindering van de boete opleveren.

Beste oplossing is om het embedden van de image-tag alleen te gebruiken voor mensen die ingelogd zijn, en anders een hyperlink tonen. Dan staan ze in ieder geval niet openbaar ;).

En ja, ik heb vroeger ooit ook een keer 'gezeur' gekregen van een fotograaf vanwege een mooi Unox-meisje die viral ging die op mijn forum gepost was. Nooit betaald overigens, en nooit wat over gehoord. Wel heb ik de fotograaf even telefonisch laten weten dat ik er van uit ga dat hij uit billijkheid de rekening laat schieten, en ik de foto uit het forum zou verwijderen. Ging hij niet mee in, maar ik heb niks meer gehoord... ;)
Het bewuste 'Babes & Hunks' forumdeel is daarna direct achter een verplichte inlog gegaan ;).

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2021 15:30 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:27
Hier kan je vrij makkelijk de afbeeldingen uploaden: https://imgur.com/upload
Vervolgens kan je zo de link van de afbeelding kopiëen en plaatsen op het forum naar keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Klopt, maar het gaat er om dat het gepubliceerd wordt, en niet waar het staat. In mijn geval van de was het ook bij een dergelijke site geuploadt, maar kan die uploaddienst net als mij een claim tegemoet zien als de foto gepubliceerd wordt.

Misschien is het handig om deze pagina van @Danny door te lezen:
https://frontpage.fok.nl/...-verkoren-versus-fok.html

Probeer niet dwars te liggen, maar samen tot een constructieve oplossing te komen. En als dat niet lukt, neem je verlies met een schikking.

Het ligt een beetje in welke branche je forum zit. Als het om een gitaarforum gaat is de kans kleiner dat je claims gaat krijgen dan dat je een artiestenforum hebt, waar veel foto's van artiesten rondgaan. Om die reden heb ik mijn Babes & Hunkforum deel uiteindelijk toen afgeschermd O-)

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 05-04-2021 15:53 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Een beetje moderne grote site site zorgt dat je het meteen op de site kunt zetten. Als dat niet gaat dan kun je..inderdaad wat omslachtiger..het via een fotosite ''image hosting'' op het forum zetten..waarvan er zat zijn zoals..
https://postimages.org/
Pagina: 1