Vraag

• Olthof074
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik zoek een?
Goede smartphone met minimaal 1440p

Wat is je budget?
Maakt niet heel veel uit maar minder is mooi

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornaamelijkste eis is een display van 1440 of meer pixels omdat ik mijn mobiel regelmatig gebruik om naar mijn tv (LG) te streamen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik wil een unlimited abonnement en heb geen tv en/of internet abonnementen. De genoemde prijzen zijn de toestelprijzen icm een 2 jarig unlimited data abonnement.

Mijn oog is gevallen op de:

-S21 Ultra (€960 inclusief met de galaxy buds pro)

- Oneplus 9 pro (€708)

- Oppo find x3 pro (€948 inclusief met de oppo watch 46mm en de AirVOOC 75w wireless charger actie)

- Xiaomi mi 11 ultra (word waarschijnlijk volgende maand gereleased)

- Sony Xperia 1 III (release datum onbekend)

Welke vragen heb je hier nog over?
Vind de Sony dusver een zeer interessante keuze vanwege de (waarschijnlijke) hogere resolutie.

Ik wil hoe dan ook een draadloze oplader bij mijn mobiel halen vanwege praktische redenen.

Ik heb geen ervaring met de OS van deze merken op die van de samsung na. Deze vond ik prima.

Ik sta open voor suggesties die ik niet genoemd heb!

[ Voor 12% gewijzigd door Olthof074 op 06-04-2021 09:56 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
In de Pricewatch kun je filteren op al jou wensen inclusief resolutie:
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/
Voor je abonnement, kijk welke netwerken goede dekking binnenshuis beloven waar jij woont, daar zijn dekkingskaarten voor te vinden. Vervolgens kun je bij zowel die provider als Belsimpel kijken wat jou toestel met abonnement gaat kosten.
Let ook op of het toestel door de provider ook verkocht wordt. Anders heb je kans dat sommige zaken niet goed werken, of helemaal niet. Denk aan VoLTE of VoWifi. Resultaat, ben je naar je TV aan het streamen schakelt je telefoon terug naar 2G voor een inkomend gesprek. Niet cool voor je stream.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:40
Waarom zou je een hoge resolutie display willen hebben om dan te streamen?

Als je streamt naar een smarttv wordt de max resolutie overgenomen van de TV. ( dit heeft niks te maken met je resolutie display van de telefoon )

• Olthof074
corporalnl schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:43:
Waarom zou je een hoge resolutie display willen hebben om dan te streamen?

Als je streamt naar een smarttv wordt de max resolutie overgenomen van de TV. ( dit heeft niks te maken met je resolutie display van de telefoon )
Ik stream bijv. series die niet op netflix zijn vanuit mijn mobiel naar de tv. Dan is het beeldkwaliteit dat word weergegeven op mijn tv toch afhankelijk van de bron, dus in dit geval mijn mobiel?

• corporalnl
Olthof074 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:13:
[...]

Ik stream bijv. series die niet op netflix zijn vanuit mijn mobiel naar de tv. Dan is het beeldkwaliteit dat word weergegeven op mijn tv toch afhankelijk van de bron, dus in dit geval mijn mobiel?
Ligt eraan hoe je het ernaar toe streamt. Weet niet wat je streamt?

• Olthof074
corporalnl schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:16:
[...]

Ligt eraan hoe je het ernaar toe streamt. Weet niet wat je streamt?
Ik stream via usb-c naar hdmi.
Ja series en sport voornamelijk. Via site's en apps.

• corporalnl
Olthof074 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:18:
[...]

Ik stream via usb-c naar hdmi.
Ja series en sport voornamelijk. Via site's en apps.
Ah zo, daar ben ik niet bekend mee :)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je aanname dat de HDMI output resolutie meeschaalt met de resolutie van het telefoonscherm niet klopt.

Neem Samsung DeX als voorbeeld. De resolutie is afhankelijk van hoe je je smartphone het verbindt met een scherm. Met een HDMI dongle kom je niet verder dan 1080p. Met een DeX Station of DeX Pad kun je wel tot 3440x1440.

bron: https://www.reddit.com/r/...i/samsung_dex_resolution/

• Olthof074
dreester schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:32:
Ik denk dat je aanname dat de HDMI output resolutie meeschaalt met de resolutie van het telefoonscherm niet klopt.

Neem Samsung DeX als voorbeeld. De resolutie is afhankelijk van hoe je je smartphone het verbindt met een scherm. Met een HDMI dongle kom je niet verder dan 1080p. Met een DeX Station of DeX Pad kun je wel tot 3440x1440.

bron: https://www.reddit.com/r/...i/samsung_dex_resolution/
Interessant en goed om te weten!
Heb je enig idee of de andere merken iets soortgelijks als samsung dex hebben of dat het bij hun wel mogelijk is om in 1440p+ te streamen via mobiel naar tv via hdmi? Kon het zo gauw niet vinden op google en ik hecht toch wel waarde aan het verbeterde beeldkwaliteit. Anders word het de ultra vermoed ik!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Andere fabrikanten waarvan ik weet dat ze een desktopmodus hebben zijn LG en Huawei. Geen van beide fabrikanten zijn op dit moment aan te bevelen. LG stopt met smartphones en Huawei mag geen Google diensten aanbieden. Dit staat natuurlijk los van de maximum resolutie.

Naar mijn inzicht is het allesbehalve duidelijk welke fabrikanten HDMI output ondersteunen en met welke resolutie.
Pagina: 1