Ik heb geluk gehad en een RTX 3070 kunnen scoren voor een relatief lage prijs (650 euro), het is nu dus eindelijk tijd om een nieuwe PC te bouwen, echter zou ik wat feedback willen van jullie op mijn build. Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort topic maak (en een PC gaan bouwen), dus ik zal ongetwijfeld wat informatie vergeten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een future proof PC voor de komende 5 jaar, die games zoals warzone en battlefield op hoge settings kan spelen op 1440p 144 hz. In de toekomst wil ik mij gaan verdiepen in photoshop en videobewerking. Het is ook mijn werk PC dus ook simpele taken zoals excel etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400 euro zonder videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van mijn huidige systeem alle randapparatuur die je kunt bedenken. Het gaat dus puur om de PC zelf, mijn oude PC verkoop ik en neem alleen de kingston A2000 1TB m2 NVME mee (en de RTX 3070)
Wat ik tot nu toe heb samengesteld
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben er mij bewust van dat ik meer ga betalen voor deze hele kermis aan RGB, maar dat is de bedoeling. Ik vind het belangrijk dat de BUILD er mooi uit ziet en dat het systeem goed koel blijft. Het liefst weinig geluid produceert aangezien de PC naast mij op het bureau komt te staan. verluisterstil is natuurlijk niet reëel met deze onderdelen, maar ik kan mij voorstellen dat er bijvoorbeeld stillere RGB fans zijn. Verder zou ik graag een AMD processor willen.
Ga je overklokken?
Ja zeker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag van jullie weten of ik iets over het hoofd zie bij deze build (is alles compatibel?), en voor welke moederbord, ram, cpu combi ik het beste kan gaan. Want ik raak een beetje in de war van al die verschillende b550 moederborden en soorten ram
. Daarnaast zie ik wel eens van die mooie cables van bijv cablemod maar mijn RTX 3070 FE heeft een iets andere aansluiting (volgens mij) waardoor ik niet echt geschikte kabels (wit) kan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een future proof PC voor de komende 5 jaar, die games zoals warzone en battlefield op hoge settings kan spelen op 1440p 144 hz. In de toekomst wil ik mij gaan verdiepen in photoshop en videobewerking. Het is ook mijn werk PC dus ook simpele taken zoals excel etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400 euro zonder videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb van mijn huidige systeem alle randapparatuur die je kunt bedenken. Het gaat dus puur om de PC zelf, mijn oude PC verkoop ik en neem alleen de kingston A2000 1TB m2 NVME mee (en de RTX 3070)
Wat ik tot nu toe heb samengesteld
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 448,80 | € 448,80 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini (Wit) | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 RGB | € 194,90 | € 194,90 |
| 2 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 42,- | € 84,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V750 SFX Gold | € 132,05 | € 132,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,89 | € 101,89 |
| Totaal | € 1.293,44 | |||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben er mij bewust van dat ik meer ga betalen voor deze hele kermis aan RGB, maar dat is de bedoeling. Ik vind het belangrijk dat de BUILD er mooi uit ziet en dat het systeem goed koel blijft. Het liefst weinig geluid produceert aangezien de PC naast mij op het bureau komt te staan. verluisterstil is natuurlijk niet reëel met deze onderdelen, maar ik kan mij voorstellen dat er bijvoorbeeld stillere RGB fans zijn. Verder zou ik graag een AMD processor willen.
Ga je overklokken?
Ja zeker.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag van jullie weten of ik iets over het hoofd zie bij deze build (is alles compatibel?), en voor welke moederbord, ram, cpu combi ik het beste kan gaan. Want ik raak een beetje in de war van al die verschillende b550 moederborden en soorten ram