Losgeschoten veer uit badkamer insteekslot

Pagina: 1
Acties:
  • 14.070 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorte
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Mijn vraag:
Toen ik de schoot van mij badkamer slot probeerde om te draaien, schoot er een veer los. Nu weet ik niet meer waar ik deze terug moet plaatsen...
Kan iemand een duidelijke uitleg geven, of tekening maken om aan te geven hoe ik deze veer moet plaatsen?
https://www.karwei.nl/ass...laat-doorn-50mm/p/B100011 <-- dit is het slot wat ik heb gekocht.

Foto's van de binnenkant en de veer die los is geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2G0FAuimByLtmiWV2HT6Z0ggGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ER9fav1OtgoNhMPwAh1KJXZ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3PSbG60SUe0wLIqKVBjhOTX6Vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkBiEUzaEC7IJ71PN9oWLhWP.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Volgens mij hoeft het slot normaalgesproken niet open om dat deel te draaien.
Maargoed, daar heb je nu niets aan.

Heb je hier wel iets aan?
https://www.klusidee.nl/F...vervangen-probleem.85764/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-07 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKQIPWl2qtrs5EE9sCxeYQeB5k0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FchezhJ98SXnvXZxa5wlJO3v.jpg?f=fotoalbum_large

het is een gok. kijk maar of het goed is. even droog oefenen of de nachtschot veert.
als je het andere topic doorkijkt. kwam ik tot deze conclusie. (en ooit zelf ook gehad)

[ Voor 13% gewijzigd door miciel op 05-04-2021 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 12:23
Ik vermoed linksonder in het slot. Kan het helaas even niet uittekenen. Haakje door het gaatje van wit uitsteeksel, ring over het buisje en andere kant van de veer om het uitsteeksel van de cilinder wat nu naar linksboven wijst. Duidelijk? 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07 19:36
In elkaar zetten met het veertje er los in en terug naar Karwei, ruilen doen ze nooit moeilijk over.
Niet zo netjes misschien maar 8,99 vragen voor zo’n slot is ook niet zo netjes.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
D.deJong schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:01:
In elkaar zetten met het veertje er los in en terug naar Karwei, ruilen doen ze nooit moeilijk over.
Dit zegt zoveel over de persoon die jij bent.

@Dorte je zou het slot van je wc voorzichtig open kunnen schroeven om te zien waar de veer thuis hoort.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11

Managelorian

“This is the workflow.”

Niet zo netjes ‘misschien’? Laat dat misschien maar achterwege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Managelorian schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:52:
[...]

Niet zo netjes ‘misschien’? Laat dat misschien maar achterwege.
Wie zegt dat ik er niet bij zeg bij de klantenservice... “sorry maar bij het proberen om te draaien van de schoot is de veer losgesprongen” dan is het aan Karwei er mee te doen wat ze juist achten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Persoonlijk zou ik verwachten dat de veer verticaal linksonder zou moeten, het ronde deel om het pinnetje dat bedoeld is om m dicht te schroeven, en dan de veer tegen het pennetje tegen de 'bolt' (ff geen idee hoe t in het Nederlands heet, het ding dat de deur ook daadwerkelijk dicht houdt als je de deur op slot doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11

Managelorian

“This is the workflow.”

D.deJong schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:17:
[...]

Wie zegt dat ik er niet bij zeg bij de klantenservice... “sorry maar bij het proberen om te draaien van de schoot is de veer losgesprongen” dan is het aan Karwei er mee te doen wat ze juist achten.
Dat zeg ik, omdat je zelf al aangeeft dat het niet netjes is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 10:49
Volgens mij hoort hij om de pin links onderin. horizontaal plaatsen op de foto gezien, korte kant naar links, punt naar beneden. Dan de lange kant van de veer tegen de klok in draaien tot deze achter de nok van de nachtschoot zit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o106ElGvGqFM4tekhW2jOBk0G-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jgQACo68mapIx3KpsAL6KaRy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Candymirror op 05-04-2021 21:34 . Reden: Een tekening zegt meer dan woorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-07 15:02
Op het eerste gezicht lijkt.deze plaats precies te.passen met de afmetingen van de veer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR3wOc4TNeZWKh8J5yCICgzstp8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UY6rztL142a1Cz0RCwmb2AoE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
Nog een optie zou op deze plaats kunnen zijn, ook omdat hier wat slijtage plekken te zien zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr2vZUqa1KXVDQGnsXYlaGxBPyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YCs9ZqSNprIVxzntABI5hmx6.jpg?f=user_large

Als je de behuizing toch open hebt kan je ook.met wat vet of vaseline de bewegende nog wat extra smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:07
Ik zou het slot bedienen, en iets zal dan niet terugschieten, daar moet die dan zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat die 2e van @fastedje de juiste is, het slot moet een beetje hulp krijgen bij het openen.

En voor de volgende keer: je hoeft de boel niet te openen om de richting van de schoot om te draaien.
YouTube: De schuine schoot van een slot omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
Dit filmpje laat hetzelfde slot zien, maar dan een met alleen een deurklink en zonder slot. Hier is het extra veertje niet te zien, dus deze hoort dan wel degelijk bij het onderste deel om de deur op slot te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 17:44
Als het een vrij nieuw slot is lekker terug naar de karwei. Bij een ouder slot: Koop voor die 15 euro een nieuwe, er is een kans dat je die veer voor je hoofd krijgt. En doe jezelf een lol en koop een NEMEF.

Ga je toch pielen: Veiligheidsbril op. Veren zijn k-dingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-04-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Modbreak:Allen, cool down. Wat @D.deJong voorstelt is niet heel ongewoon als je bij het openen van een slot de onderdelen tegemoet vliegen. Dat is niet echt normaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-07 19:24
en welke van de 5 opties was het nu ? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door miciel op 07-04-2021 11:20 ]

• BJvanOmmeren
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Beetje laat maar ok... De veer moet op de volgende manier.
Dit weet ik zeker aangezien ik precies hetzelfde probleem had en een bestaand ander slot opengemaakt heb om te kijken hoe het zat.
Overigens mis je nog een ander onderdeel, in groen aangegeven. Dat is eenzelfde ring als aan de onderkant zit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9b1h_ZImdPnpqFVIPWA8P0qMHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3IJ75w8d51OhLsCd955MITmw.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door BJvanOmmeren op 12-08-2021 14:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
dan ben je echt een *knip*
De volgende klant neemt nietsvermoedend zo'n slot mee.

en 8,99 voor een zo'n slot te duur vinden....anders maak je hem toch zelf gierige krent.

Let op je taalgebruik aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Rofdof schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

dan ben je echt een tering eikel.
De volgende klant neemt nietsvermoedend zo'n slot mee.

en 8,99 voor een zo'n slot te duur vinden....anders maak je hem toch zelf gierige krent.
Nou nou , wat een taalgebruik.
Het was een nieuw slot, je doet iets verkeerd bij het om proberen te draaien van de draairichting, je gaat terug naar de winkel en je gaat door het stof, over ruilen van zaken die kapot zijn doen ze vaak helemaal niet moeilijk over en zijn zeer service gericht.
*knip*
Niet op de man spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
D.deJong schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Nou nou , wat een taalgebruik.
Het was een nieuw slot, je doet iets verkeerd bij het om proberen te draaien van de draairichting, je gaat terug naar de winkel en je gaat door het stof, over ruilen van zaken die kapot zijn doen ze vaak helemaal niet moeilijk over en zijn zeer service gericht.
Maar met zulk asociaal en dom taalgebruik kan ik mij voorstellen dat jij dat niet zelf kan bedenken maar van het slechte van de mens uitgaat.
*knip*
dit schreef je:
dat impliceert dat je een door een eigen fout defect geraakt product gaat retourneren en doen alsof je neus bloed.
Daarna nog ff de opmerking dat het bedrag voor een dergelijk slot kennelijk te hoog is dat misbruik van de "ruil-service" geoorloofd is.

Laat dat gekibbel voortaan.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Rofdof schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

doe nu niet zo schijnheilig ventje.
dit schreef je:

[...]
3

dat impliceert dat je een door een eigen fout defect geraakt product gaat retourneren en doen alsof je neus bloed.
Daarna nog ff de opmerking dat het bedrag voor een dergelijk slot kennelijk te hoog is dat misbruik van de "ruil-service" geoorloofd is.

en nee ik ga mijn mond niet spoelen.
Ga jij je ouders maar vragen waar het in je opvoeding verkeerd is gegaan.
*knip*
Dit staat er ook nog:

Laat het dan gewoon.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2021 10:16 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:30
Wat een slot wel niet los kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
donnie1992 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:56:
Wat een slot wel niet los kan maken :+
Klopt, ik snap dan ook niks van de meer dan onbeschofte reactie van deze tweaker.
Me dunkt dat het probleem ondertussen wel is opgelost dus de reden om deze oude post van April uit de geschiedenisboeken te halen ontgaat mij volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

FreakNL

Well do ya punk?

Nou , hij zegt wel dit:
Dat klinkt/lijkt alsof je gaat ruilen zonder iets te zeggen. Waarom zou je het slot anders in elkaar zetten :)

Desalniettemin mag @Rofdof wel wat nettere taal gebruiken.

De modjes slapen nog zeker?

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 14-08-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
FreakNL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:35:
Nou , hij zegt wel dit:

[...]

Dat klinkt/lijkt alsof je gaat ruilen zonder iets te zeggen. Waarom zou je het slot anders in elkaar zetten :)

Desalniettemin mag @Rofdof wel wat nettere taal gebruiken.

De modjes slapen nog zeker?
Er staat meer dan alleen deze reactie maar dat wordt er niet bij gehaald want dan slaat de belediging helemaal nergens meer op.
Met een hoopje losse onderdelen die kant op is ook zo wat.
Je zet hem in elkaar (hij werkt dan uiteraard niet), je gaat naar de balie, je zegt daar “ik heb geprobeerd de draairichting te veranderen maar nu doet hij het niet meer” wedden dat ze het slot dan zonder probleem voor je omruilen voor een nieuwe en deze in de bak gooien.
Het is maar net hoe je iets wil lezen en hoe leuk je het vindt om iemand te schofferen en te pogen om een visje af te vangen.
Waar de moderators zijn is mij overigens een raadsel maar het is natuurlijk vakantietijd.

[ Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 14-08-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:55

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En laten we nu weer ontopic verder gaan, anders krijgt het topic helaas gewoon een slotje ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

Perkouw schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:17:
[modbreak]En laten we nu weer ontopic verder gaan, anders krijgt het topic helaas gewoon een slotje ;).[/]
Daar zou TS denk ik wel mee geholpen zijn, dat slotje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij gaat dan ook gewoon dicht dit gaat nergens meer over.

Met dank aan @PomPomPom voor het delen van deze oplossing voor wie met dit probleem zit:

Niet voor mij of voor de OP maar voor de gehele mensheid. Zoeken op een foto van dit Urfic slot geeft de tweakers forum-post als een van de eerste hits. Ik heb hetzelfde slot, bij mij was een ander veertje losgeraakt. Dankzij de forum post heb ik mijn slot kunnen maken. Maar wie hetzelfde veertje los heeft als OP, kan zijn slot niet maken omdat er geen voorbeeld van is.

Hier is een foto van mijn slot, met aangegeven waar het veertje van OP hoort te zitten en aangegeven waar een veer niet goed zit. (Helaas heb ik geen foto gemaakt van het slot met alle veertjes op de juiste plaats want ik wilde het zo snel mogelijk dicht hebben.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI0xm7nrJ6GY7K5VZhEbWDZ2j_k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VFDyzslemmNH0ZpVQQnl55u9.png?f=fotoalbum_large
Tekst bij foto:
Het veertje dat bij OP is losgeschoten hoort linksonder, bij de groene 'v'. Bij mij was een andere veer losgeschoten, zie rode x, die hoort zoals bij de inlay is aangegeven.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 30-05-2025 10:08 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.