4g router data snelheid beperken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CS90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-02 14:21
Beste tweakers,

Sinds vorig jaar maken we gebruik van een IP-camera op een oogstmachine in de landbouw. Dit is een grashakselaar en hakselt het gras en gooit het vervolgens in een wagen die er met een trekker naast rijdt.
Op de uitwerp pijp van de hakselaar zit een camera om zo een bovenaanzicht van de wagen te krijgen.

De IP-camera is (bedraad) verbonden met een wifi router (zonder 4g en internetverbinding). Via het lokale wifinetwerk (en lokale ip-adres) zijn de beelden van de camera te bekijken, zodat zowel de bestuurder van de hakselaar als van de trekker het kunnen zien (op smartphone).
Als de wagen vol is, rijdt de trekker weg en verbreekt de verbinding door de afstand (is niet erg).
Echter als je aankomt rijden, wordt de verbinding niet automatisch opgepakt.
Mobiele data op smartphone staat uit en het netwerk is al een open wifi netwerk.
Dit zorgt voor (onnodig) geklik op de smartphone om verbinding te maken.

Ik vermoed dat dit probleem komt doordat de smartphone ziet dat het een wifi-netwerk is zonder internet.

Zelf denk ik aan een 4g router (nog niet aangeschaft) met prepaid sim. Het 4g gedeelte zorgt er alleen voor dat het een netwerk is met internet. Beelden van de camera gaan nog lokaal. Gezien je een whatsappje met video binnen kunt krijgen, gaat de data hard. Ik zou graag de datasnelheid willen limiteren. Kan dit of zijn er nog andere ideeen?

Zelf zit ik aan een Teltonika RUT240 te denken of TP-link Archer MR200 V4 te denken. Of misschien hebben jullie betere opties?

Alvast bedankt.
Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Kan je niet gewoon de bitrate en resolutie permant verlagen (tot acceptabel niveau) zodat het acceptabel is op zowel 4g als vaste lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CS90
Op zich een goed idee. Echter we hebben het al een keer via een internet netwerk en de bijbehorende app geprobeerd. Toen zat er te veel vertraging op het beeld (seconden of 3), wat erg lastig is als je bijvoorbeeld het achterste stuk van de wagen probeert te vullen (dan ligt er al naast).
De manier zoals het nu werkt, gaat goed, alleen het oppikken van de wifi is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
welke smartphone merken worden er gebruikt? Android of iOS?

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat hij niet reconnect omdat het een open netwerk is. Dat staat in veel OSen tegenwoordig standaard uit (om pineapple gedoe te voorkomen)

Bij iOS is dit ook een optie "auto join", die je per wifi netwerk kunt instellen

Zet er eens een WPA2 key op? Grote kans dat het dan wel goed gaat

[ Voor 79% gewijzigd door laurens0619 op 04-04-2021 21:42 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CS90
Qua smartphone wordt voornamelijk Android gebruikt. Zelf heb ik een Nokia 8.1 met Android one.

Ik ben later van WPA (met of zonder 2) naar open wifi gegaan. Dit bracht wat verbetering, gezien je het wachtwoord niet elke keer in hoeft te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Wel vaag, moest je het wpa wachtwoord opnieuw invoeren?

Kun je niet iets proberen met tasker?

http://www.robwilkinsonph...ection-with-your-canon-6d

Edit: je kunt ook met een pi (of openwrt) de url checker faken:
https://android.stackexch...ice-has-to-sign-in-or-not

Dan denkt het spul dat de ap wel internet heeft

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 04-04-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als je al dingen gaat kopen kan je ook met een taak-specifiek apparaat komen; denk aan een dedicated tablet waar je met wat software-aanpassingen gewoon altijd met dat netwerk verbinding maakt zodra je in range bent.

Dit ding kost niet zo veel: pricewatch: Denver TAQ-10252 Zwart
Is ook prima te rooten zodat je android wat er al op zit kan gebruiken en en met wat hacks alle 'slimme' verbindingsregelingen uitzet, leg hem aan een permanente stroomvoorziening en laat hem constant naar jouw specifieke netwerk scannen.

Een tweedehands ding, of andere tablet werkt ook wel. Het zou ook met een iPad moeten kunnen, daar kan je in de WiFi instellingen de optimalisaties en verbindingsdetectie wel uitschakelen.

[ Voor 74% gewijzigd door johnkeates op 04-04-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@johnkeates potverdorie die batterijen worden steeds veelzijdiger! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 04-04-2021 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
laurens0619 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:51:
@johnkeates potverdorie die batterijen worden steeds veelzijdiger! ;)
Ah, ik zie het, verkeerde pricewatch link :+ zal even een andere random tablet uit de top goedkoopste rotzooi tablets filteren }:O
Pagina: 1