Unity vs Unreal: Waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Afgelopen week heb ik het Junior Programmer Pathway van Unity doorlopen. Nu kreeg ik tijdens het kijken van youtube filmpjes ook wat filmpjes van Unreal Engine te zien en nu vraag ik me toch af waar ik uit eindelijk het meeste aan heb. Uit eindelijk is mijn hoofddoel om C# te leren. Ik had alleen geen zin om dit op te pakken voor web development, dus leek het me wel leuk om het vanuit een hele andere hoek op te pakken en zodoende ben ik bij game development uit gekomen.

Wat ik uit eindelijk vooral lees is dat Unity meer kan, maar dat Unreal beter in elkaar zit, maar al snel lastiger wordt zodra je af wilt wijken van de standaard templates? Maar op welke manier dit lastiger wordt, wordt mij niet duidelijk. Is dit lastiger voor mensen die geen programmeer ervaring hebben? Of op welke manier?

Iemand hier ervaring mee? En onlangs hierin een keuze heeft gemaakt?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Beste antwoord (via Uhmmie op 11-04-2021 16:26)

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
beany schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:44:
Ik weet niet of game development in Unity de beste manier is om C# te gaan leren...
Dit, begin aub niet met Unity om C# te leren. Unity gooit een hoop standaarden en patterns overboord voor hun game-engine. Dat is totaal niet geschikt om te beginnen met programmeren in C#, zo leer je jezelf uiteindelijk verkeerde gewoontes aan, die normaal en van toepassing zijn bij Unity, maar totaal niet bij alle andere C# apps. Begin met of PluralSight ofzo, of gewoon de microsoft docs :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Toch maar besloten om voor nu by Unity te blijven, gezien Unreal op basis van C++ is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Ik weet niet of game development in Unity de beste manier is om C# te gaan leren...

En ik denk niet dat Unity perse meer kan dan Unreal. En vergis je niet in de kracht van Unreal Blueprints! C++ zal je daarmee niet heel snel nodig hebben.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:13
Dit, begin aub niet met Unity om C# te leren. Unity gooit een hoop standaarden en patterns overboord voor hun game-engine. Dat is totaal niet geschikt om te beginnen met programmeren in C#, zo leer je jezelf uiteindelijk verkeerde gewoontes aan, die normaal en van toepassing zijn bij Unity, maar totaal niet bij alle andere C# apps. Begin met of PluralSight ofzo, of gewoon de microsoft docs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie

En ik denk niet dat Unity perse meer kan dan Unreal. En vergis je niet in de kracht van Unreal Blueprints! C++ zal je daarmee niet heel snel nodig hebben.
Van wat ik tot nu toe van beide heb gezien, vind ik Unreal een stuk beter in elkaar zitten. Anderzijds vind ik de tutorials van Unity weer een stuk beter.

Mijn doel is niet om game developer te worden, maar gewoon C# op een ander manier leren dan hoe ik voor mijn werk aan het programmeren ben. Maar ik ben er op dit moment ook idd wel achter dat Unity niet echt geschikt is voor mijn doel.
Sokoo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:06:
[...]

Daar was ik inderdaad ook al achter. Ik zit op dit moment de youtube filmpjes van IamTimCorey te kijken en ik twijfel om een wat betaalde content van hem op te pakken.

Ik vind de tutorials van microsoft niet heel erg fijn werken. Ik zal eens kijken of PluralSight wat voor mij is.

Mijn grootste probleem is dat veel tutorials echt veels te simpel zijn, waardoor ik me ga vervelen.. En als ik met advanced tutorials aan de gang ga, dan merk ik dat dat ook weer niet de beste weg is.. Jammer genoeg kan ik nog niet echt een goede tutorials vinden die echt bedoelde zijn voor developers, die overwillen stappen op C# vanuit een andere taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54

ThunderNet

Flits!

Als je c# wil leren hoef je naar Unreal niet eens te kijken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Mijn doel is niet om game developer te worden, maar gewoon C# op een ander manier leren dan hoe ik voor mijn werk aan het programmeren ben. Maar ik ben er op dit moment ook idd wel achter dat Unity niet echt geschikt is voor mijn doel
Dus je hebt al een programmeer-achtergrond? Waar programmeer je voor je werk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
ThunderNet schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:16:
Als je c# wil leren hoef je naar Unreal niet eens te kijken :)
Het is wel met een omweg mogelijk. Maar voor nu laat ik even alle game engines links liggen ;). Idee was leuk, maar uit eindelijk toch niet echt practisch.

https://gamefromscratch.com/getting-started-with-unrealclr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Rowwan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:23:
[...]

Dus je hebt al een programmeer-achtergrond? Waar programmeer je voor je werk dan?
Ik werk al een hele lange tijd met PHP (gewoon netjes met namespace, design patterns zoals SOLID, DRY en PSR-standaarden, maar ook zaken als Unit Tests, etc). Ik maak geen gebruik van frameworks, maar gebruik wel veel van de bekendere packages (en dus ook gewoon packages uit symfony, etc) via composer.. Ik ben dan ook wel fan van de Frameworkless movement.

Ik ben nu vooral C# aan het verkennen, omdat ik een aantal zaken gewoon zat ben in PHP (zoals het ontbreken van Generics, function interfaces, etc).. Ook als ik bijvoorbeeld kijk naar implementaties van Event Sourcing, dan heb ik het idee dat dit in C# veel beter tot zijn recht komt dan in bv PHP.

Tuurlijk heeft PHP ook wel wat voordelen, zo zal ik de splat operator wel gaan missen :D, maar op de plekken waar ik dat toepaste is dat ook prima op te lossen met method overloading in C# (iets wat in PHP op een hele andere manier gaat).

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 07-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:03
Uhmmie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:32:
[...]
Tuurlijk heeft PHP ook wel wat voordelen, zo zal ik de splat operator wel gaan missen :D, maar op de plekken waar ik dat toepaste is dat ook prima op te lossen met method overloading in C# (iets wat in PHP op een hele andere manier gaat).
Param keyword 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Kijk en ik ben opzoek naar tutorials waarin dit soort zaken besproken worden 😂.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Uhmmie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:54:
[...]

Kijk en ik ben opzoek naar tutorials waarin dit soort zaken besproken worden 😂.
Er zijn er velen op YT, maar je zou deze eens kunnen bekijken:

YouTube: YouTube

Niet het standaard beginner gebeuren volgens mij.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympact
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-02-2024
Hoi Uhmmie. Ik gebruik Unity3D ongeveer 4 jaar en het valt niet tegen. Maar als je echt RTX alles wilt in je game moet je wel Unreal Engine kiezen want die zijn daar een stuk verder in. Maar voor projecten voor jou alleen of voor simpelere graphics 3D games raad ik zeer zeker Unity aan. Hier heb je een link naar een tutorial voor de basis zoals GameObjects.

https://www.youtube.com/watch?v=Lu76c85LhGY
Pagina: 1