Unifi controller installeren op een virtuele machine lukt ni

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Beste tweakers,

Ik zet mijn vraag hier neer voordat ik de Unifi topic vervuil.
Inleiding:
Ik heb enkele weken geleden een AC-Pro gekocht voor in onze apartement om de huidige signaal te verbeteren en ook een beetje om met Unifi te spelen qua software als hardware.
Installatie lukt niet:
Nu probeer ik de AC-Pro te configureren via de cloudkey software, heb geen cloudkey gekocht omdat ik het te veel geld vindt om extra te geven voor een extra tool om het te beheren.
Wat al geprobeerd
Nu op verschillende VM's geprobeerd, maar ik krijg het maar niet werkend de Unifi controller om de AC-Pro te vinden in mijn netwerk..

In Hyper-V geprobeerd via Debian linux machine niet geholpen kreeg telkens andere instellingen in me LAN verbinding.
Nu probeer ik het in Workstation windows 10 machine, heb het zo gekregen dat ik de portal kan benaderen.
Maar nog steeds niet de AC-Pro.

Nu heb ik me netwerkkaart instellingen op NAT geprobeerd, krijg ik compleet andere range dan me vodafonestation box, op bridged mode (dus direct op de netwerkkaart) krijg daar een 172 address maar niet de 192.168.xxx.xxx address, en als ik dat in Windows probeer te veranderen naar een range in van de router valt de verbinding weg.

Iemand die me hierbij kan helpen?

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 04-04-2021 19:49 ]

Beste antwoord (via theduke1989 op 07-04-2021 17:51)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:35
Je haalt volgens mij wat dingen door elkaar ;)

1 - Heb je binnen je hyper-v manager een virtueel switch aangemaakt met de optie External netwerk?
2 - Heb je daarna je Virtuele switch gekoppeld binnen je VM

Zo ja dan zou je VM netwerk moeten hebben in dezelfde range als je desktop/laptop waar ook hyper-v op draait. Zo niet ga dan terug naar stap 1 zo wel ga verder met stap 3

3 - Geeft vervolgens binnen Windows de machine een fixed IP
4 - Zet de juiste firewall porten open in de Windows firewall 3478,8080, 8843 zie ook deze link: https://help.ui.com/hc/en...18506997-UniFi-Ports-Used

Dingen als NAT aanpassen etc op je netwerkkaart is in eerste instantie helemaal niet nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2021 19:49 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Je haalt volgens mij wat dingen door elkaar ;)

1 - Heb je binnen je hyper-v manager een virtueel switch aangemaakt met de optie External netwerk?
2 - Heb je daarna je Virtuele switch gekoppeld binnen je VM

Zo ja dan zou je VM netwerk moeten hebben in dezelfde range als je desktop/laptop waar ook hyper-v op draait. Zo niet ga dan terug naar stap 1 zo wel ga verder met stap 3

3 - Geeft vervolgens binnen Windows de machine een fixed IP
4 - Zet de juiste firewall porten open in de Windows firewall 3478,8080, 8843 zie ook deze link: https://help.ui.com/hc/en...18506997-UniFi-Ports-Used

Dingen als NAT aanpassen etc op je netwerkkaart is in eerste instantie helemaal niet nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2021 19:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb nu eentje aangemaakt, ik moet je zeggen heb niks anders ondervonden qua instellingen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5lbtHAzXGK7beUZKbY9JHb0Py0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H4AWzdP4cWvmqn8VrryCTCf9.png?f=user_large

ga nu kijken of het wel werkt, had de VM verwijderd ga nu alles opnieuw doen, en blijf deze dan behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Super, inderdaad dit heeft geholpen, heb eindelijk een IP kunnen krijge direct binnen de range van me router.
Nu kijken wat een goede range is voor dit,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:13:
Super, inderdaad dit heeft geholpen, heb eindelijk een IP kunnen krijge direct binnen de range van me router.
Nu kijken wat een goede range is voor dit,
Het beste kan je ff op je router inloggen en kijken wat de DHCP score is en je VM een ip geven buiten de scope. Ik neem aan dat je maar 1 DHCP range hebt draaien of heb je er meer?

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2021 20:21 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@HKLM_ bedankt, heeft geholpen, de UAP-AC-Pro was meteen gevonden, nu probeer ik het te adopteren, kijken of het werkt, duurt wel erg lang getting ready hele tijfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:23:
@HKLM_ bedankt, heeft geholpen, de UAP-AC-Pro was meteen gevonden, nu probeer ik het te adopteren, kijken of het werkt, duurt wel erg lang getting ready hele tijfd.
Ja dag kan ff duren hangt er vanaf hoeveel die naar de AP moet zenden.
Ga je je controller ook extern beschikbaar maken?

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 04-04-2021 20:24 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
HKLM_ schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:18:
[...]

Het beste kan je ff op je router inloggen en kijken wat de DHCP score is en je VM een ip geven buiten de scope. Ik neem aan dat je maar 1 DHCP range hebt draaien of heb je er meer?
ik zag dat alles boven de 100 zat, dus heb maar naar de range van 1-10 gedaan. Ik kan helaas geen scopes aanmaken in DHCP bij vodafone station, dit wordt een klus die ik moet fixen wanneer ik de quotom firewall ga configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
HKLM_ schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:23:
[...]

Ga je je controller ook extern beschikbaar maken?
Wat bedoel je met extern? ik ga sowieso nu even alles goed inzetten in de Wifi settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:28:
[...]

Wat bedoel je met extern? ik ga sowieso nu even alles goed inzetten in de Wifi settings.
Ga je poort 8443 forwarden zodat je hem van buiten huis kan benaderen?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
ik heb geen portforwarding opties op me vodafone station helaas, ik ben echt te beperkt voor dat. Vandaar wanneer ik me router heb geinstalleerd, ik de vodafonestation in bridge modus ga zetten, en dan wel kan portforwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:30:
ik heb geen portforwarding opties op me vodafone station helaas, ik ben echt te beperkt voor dat. Vandaar wanneer ik me router heb geinstalleerd, ik de vodafonestation in bridge modus ga zetten, en dan wel kan portforwarden.
A oké,

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de AP wel pingen vanaf de VM? Zo ja: keertje resetten proberen en dan kijken of je hem wel kan provisionen. Dat provisionen werkt een beetje buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:13:
Kan je de AP wel pingen vanaf de VM? Zo ja: keertje resetten proberen en dan kijken of je hem wel kan provisionen. Dat provisionen werkt een beetje buggy.
Nu kan ik het wel bereiken nadat @HKLM_ zei over de switch. Normaal zou dat gelijk moeten zijn bij Workstation als je het bridged maar was niet het geval.

Dus heb het vermoeden dat dit ook me probleem was bij de Linux bak die ik uiteindelijk verwijderd heb. Daar was het ook allemaal andere IP's ontvangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
misschien een domme vraag, ik had op me bureaublad op me lokale PC een folder aangemaakt voor VM voor de wifi controller, en heb toen de path daar naar toe gezet, maar nu ik erin kijk om het te openen of te kijken is de map leeg hoe kan dat, maar de hyper-v manager heb ik wel gewoon de vm staan, echt raar.

@HKLM_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:38:
misschien een domme vraag, ik had op me bureaublad op me lokale PC een folder aangemaakt voor VM voor de wifi controller, en heb toen de path daar naar toe gezet, maar nu ik erin kijk om het te openen of te kijken is de map leeg hoe kan dat, maar de hyper-v manager heb ik wel gewoon de vm staan, echt raar.

@HKLM_
Kijk in je settings van je VM even waar je VHD en Files naar verwijzen. Ik denk dat die naar het default path verwijzen momenteel.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
het staat in de public drive onder my documents, maar ik heb geen optie om het te verplaatsen, en copy paste krijg ik errro message dat het niet gevonden kan worden. vm staat uit, bij Workstation etc krijg je een folder met alles erin, hier maar 1 file compleet andere hypervisors merk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBrrJDxtFg71Cjos0hFiKlspu1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iW0r37gGH4pW0xvLrbNgE2oj.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 05-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:49:
het staat in de public drive onder my documents, maar ik heb geen optie om het te verplaatsen, en copy paste krijg ik errro message dat het niet gevonden kan worden. vm staat uit, bij Workstation etc krijg je een folder met alles erin, hier maar 1 file compleet andere hypervisors merk ik.

[Afbeelding]
De werking is net anders inderdaad, als je de VM uitzet kan je de VHDX verplaatsen naar je je gewenste locatie. Net als de pagina file die kan ook naar een andere locatie. Als het daar staat path opnieuw koppelen binnen je VM.

Cloud ☁️

Pagina: 1