Wel geluid maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• jtjs
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb een Philips Oled tv, een Harman Kardon HKTS 9/16 (HK) geluidsinstallatie met dvd speler en internet van Ziggo met Horizon ontvanger.

Bij het afspelen van een dvd heb ik wel geluid maar geen beeld.

De hdmi aansluiting gaat rechtstreeks van de tv naar de horizon tv ontvanger, het geluid via de rode en witte kabel van horizon naar HK.

Waar kan het aan liggen dat ik geen beeld maar wel geluid heb?
Wie kan me helpen?

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:02
Je hebt alleen rood-wit aangesloten tussen HK en Horzon?

Dan dat. Daar gaat het beeld niet overheen, dat is een andere aansluiting.

Kun je de HK niet ook met HDMI aan je tv hangen? dan speelt e.e.a. goed af en kun je de output van je media box nog steeds net als nu naar een input van de HK sturen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 19:46

FeaR

In GoT we trust

jtjs schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:40:
Ik heb een Philips Oled tv, een Harman Kardon HKTS 9/16 (HK) geluidsinstallatie met dvd speler en internet van Ziggo met Horizon ontvanger.

Bij het afspelen van een dvd heb ik wel geluid maar geen beeld.
De Harman Kardon HKTS 9/16 is volgens Google alleen een speaker set, op welke receiver heb je deze aangesloten? Graag een complete lijst van de hardware. Ook van de TV, Philips heeft meerdere TV's waardoor een term als "Philips Oled tv" niets zegt. Idem met "geluidsinstallatie met dvd speler". Als we dan toch aan het opsommen zijn graag ook de connectie tussen de hardware. Als ik de hardware in de eerste zin afzet tegen de genoemde hardware verderop in de post mist er het één en ander.

De Horizon kan ik in deze niet plaatsen. Die staat mijns inziens los van het probleem, het draait om de Harman Kardon en de (onbekende) receiver en DVD speler. Al vraag ik me wel af waarom je voor rood/wit RCA gaat en niet voor S/PDIF of HDMI. Mogelijk zit er geen HDMI op de receiver maar S/PDIF verwacht ik ergens toch wel. RCA geeft maximaal 2.0 stereo waar de andere methodes ook surround kunnen dragen. Iets wat Ziggo zeker aanbiedt op bepaalde zenders dan wel apps die op de Horizon ontvanger draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 04-04-2021 18:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.