Welke draadloze Xbox controller voor PC (windows 10) ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromboli
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik wil een Xbox controller aanschaffen om draadloos mee te gamen op Windows 10. Er zijn echter zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Als ik in Pricewatch zoek zie ik daar onder andere: Xbox One Wireless (soms met 'V1' of 'V2'), Xbox Elite (gewoon en 'Series 2'), Xbox Core, en dan is er nog de generieke Xbox Wireless Controller, soms met aparte 'Wireless Adapter'.

Als ik online rondkijk is er hier en daar ook nog sprake van een Xbox 360 controller, geen idee of dat overeenkomt met één van bovenstaande.

Bij de reviews zie ik wisselende reacties. Met name de stabiliteit van de verbinding laat bij sommige mensen te wensen over. Zit hem dat in die aparte Wireless Adapter? Heb ik überhaupt zo'n adapter nodig of zijn er ook modellen die gewoon native draadloos op Windows 10 werken? En dat is dan met Bluetooth neem ik aan.

En klopt het dat al die Xbox controllers zonder accu zijn? Of zijn er ook modellen die ik met een USB kabel kan opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik gebruik een V2 via BT op W10. Geen klachten verder.

Zit er 3/5M vandaan, als de accu of batterij bijna op zijn loopt elk game vast van lag, dus dan weet ik dat ik moet wisselen haha.

Je hebt dus van de accu dingen die kan je opladen via USB of je hebt ook van die stand waar de controller in kan doen voor opladen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 20:02
Xbox 360-controllers zien er best wel anders uit dan Xbox One-controllers, dus dat verschil zou je wel moeten zien.

Verder maken Xbox One-controllers standaard gebruik van 2x AA-batterijen, die je dus zelf kunt vervangen. Je kan, als je wilt, een Charge-and-Play-set erbij kopen, die je kan opladen via de daarbij bijgeleverde kabel.

Volgens mij kan je elke Xbox One-controller verbinden met Windows, zonder dat je daar een extra adapter voor nodig hebt, maar gewoon te verbinden via Bluetooth. Maar je zou voor de zekerheid kunnen gaan voor een 'for Windows'-versie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromboli
Nog even gegoogled en ik zie nu inderdaad het verschil tussen de 360 en One controllers.
Als ik Youtube reviews en comparisons bekijk neem ik aan dat de Xbox Series X controller degene is die als "2020" in de pricewatch staat.

Als ik daar de reviews van bekijk zie ik toch wat wisselende feedback:
pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Wit

Ik zie meerdere klachten over gedoe met drivers en bluetooth.

En de reviews bij de Xbox One (V2) controller:
pricewatch: Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) Blauw, Grijs

Lijkt iets positiever, terwijl ik op youtube juist weer zie dat men het Series X model een verbetering vindt ten opzichte van de One controller.
Maar ook hier diverse klachten over de draadloze verbinding.

Doen die mensen met klachten iets verkeerd, of is het een kwestie van geluk of pech hebben? Bijvoorbeeld of het toevallig wel of niet lekker samenwerkt met het type bluetooth ontvanger in je PC.

Ik vind de prijs overigens niet zo relevant, ik betaal liever wat meer voor iets dat goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Stromboli op 04-04-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
Stromboli schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:21:
Nog even gegoogled en ik zie nu inderdaad het verschil tussen de 360 en One controllers.
Als ik Youtube reviews en comparisons bekijk neem ik aan dat de Xbox Series X controller degene is die als "2020" in de pricewatch staat.

Als ik daar de reviews van bekijk zie ik toch wat wisselende feedback:
pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) Wit

Ik zie meerdere klachten over gedoe met drivers en bluetooth.

En de reviews bij de Xbox One (V2) controller:
pricewatch: Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) Blauw, Grijs

Lijkt iets positiever, terwijl ik op youtube juist weer zie dat men het Series X model een verbetering vindt ten opzichte van de One controller.
Maar ook hier diverse klachten over de draadloze verbinding.

Doen die mensen met klachten iets verkeerd, of is het een kwestie van geluk of pech hebben? Bijvoorbeeld of het toevallig wel of niet lekker samenwerkt met het type bluetooth ontvanger in je PC.

Ik vind de prijs overigens niet zo relevant, ik betaal liever wat meer voor iets dat goed werkt.
toon volledige bericht
Denk meer een issue van BT drivers of model. Dus met BT moet je gewoon mazzel hebben dat je net de combinatie hebt die geen storing geeft.

Gebruik BT van Intel en die geeft mij weinig storing, als ik storing heb dan update ik de driver en alles werkt weer prima.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromboli
Ok bedankt d:)b

Een vraag nog, ik zie hier en daar ook staan:
"There are 3 ways to connect your controller: USB, wireless, or Bluetooth."

Maar.... is wireless in dit geval dan iets anders dan Bluetooth :?

Ik neem aan dat ze in deze context niet iets WiFi-achtigs bedoelen. Maar wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor de '2020' versie moet je de firmware iig even updaten, dat fixt de BT issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
Stromboli schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:36:
Ok bedankt d:)b

Een vraag nog, ik zie hier en daar ook staan:
"There are 3 ways to connect your controller: USB, wireless, or Bluetooth."

Maar.... is wireless in dit geval dan iets anders dan Bluetooth :?

Ik neem aan dat ze in deze context niet iets WiFi-achtigs bedoelen. Maar wat dan?
De oude generatie V1 en pre had een dongle nodig, dat kon niet via BT. Dus dat zullen ze bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 10:29
Van de one controller is de v1 zonder bluetooth de v2 met. Bij v1 heb je een xbox stickje nodig bij de v2 moet je of bluetooth hebben of stickje. Ze kunnen beide natuurlijk met usb verbonden worden. De xbox series controller heeft alle mogelijkheden en is voorzien van usb c.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromboli
BlackBarryNL schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:20:
Van de one controller is de v1 zonder bluetooth de v2 met. Bij v1 heb je een xbox stickje nodig bij de v2 moet je of bluetooth hebben of stickje. Ze kunnen beide natuurlijk met usb verbonden worden. De xbox series controller heeft alle mogelijkheden en is voorzien van usb c.
Thanks! Dan ga ik voor dat series X/S (2020) model d:)b

Al zou een V2 dus ook volstaan voor mijn doeleinden maar ik neem dan maar gewoon de meest recente.

[ Voor 10% gewijzigd door Stromboli op 05-04-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 10:29
Stromboli schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:29:
[...]

Thanks! Dan ga ik voor dat series X/S (2020) model d:)b

Al zou een V2 dus ook volstaan voor mijn doeleinden maar ik neem dan maar gewoon de meest recente.
Is in mijn ogen de beste optie. Heb laatst mijn xbox one v2 controllers verkocht en vervangen voor de meest recente. Moet wel zeggen neem er 1 met zo een stickje er bij vind dat toch prettiger en makkelijker werken. Ook bereik is goed voor bijv. Bij mij staat de pc aan de andere kant van de kamer met een lange hdmi game ik soms op mijn tv en dit werkt beter met de wireless stick van microsoft.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
2020 versie werkt uitstekend, maandje terug aangeschaft samen met een accu-pakketje.

Ik merkte bij een aantal (oudere) games dat het alleen goed werkt wanneer je de controller pas connect na het starten van de game. Beetje gek maar verder geen issue mee gehad.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1