Hallo tweakers!
Ik heb een oude computer die ik weer wil gaan gebruiken voor zwaardere CPU taken. Destijds heb ik de computer speciaal gekocht om diablo 3 te kunnen spelen
Momenteel is het idee dat de computer een satelliet van mijn linux (ubuntu) server wordt en zal hem voornamelijk gebruiken voor 3D print gerelateerde zaken die niet op ubuntu draaien. Momenteel draait de computer makkelijk cura, maar ik wik bijvoorbeeld ook autodesk inventor, ansys (voor topologie optimalisatie), handbrake en meshroom gaan draaien. Met een beetje geluk ook diablo 2 resurrected en diablo 4 (maar diablo 4 gaat denk ik niet lukken, dan koop ik wel een ps5 of ga met gforce now aan de slag).
Ik verbind de computer voornamelijk via RDP en VNC vanaf mijn ipad of chromebook. Ik zit amper achter het scherm naast de pc.
Hier onder vind je de huidige specs:
Nu kom ik er achter dat ik voor het draaien van meshroom een nvidia videokaart nodig hebt en de mogelijke videokaarten enorm groot is. Ik hoorde dat ik zelfs een nvidia 2081 TX erin kan doen, daar hoor ik wel eens wat over als ik linus tech tips kijk. Een snelle google search vertelde mij dat deze kaart 1500 euro kost, dat is natuurlijk een beetje overkill. Een kaart van rond de 100 euro zou mooi zijn.
Er is overigens nog een andere eis, volgens meshroom moet de videokaart het volgende hebben:
NVIDIA CUDA-enabled GPU (built with cuda-10 compatible with compute capability 3.0 to 7.5)
Voorkeur voor linux support van de videokaart zou fijn zijn, ik weet dat linus torvalds het niet zo heeft op nvidia
Zouden jullie mij kunnen helpen met mijn wensen ? De pc hardware wereld is een (erg interessante) jungle voor mij.
Ik zoek een?
Ik zoek een videokaart en nieuwe CPU voor mijn GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.3)
Wat is je budget?
100 euro voor de videokaart, 100 voor de cpu ? 2e hands is prima
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nvidia, omdat deze vereist is voor meshroom
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10, mogelijk dualboot met ubuntu is wenselijk.
Ik heb een oude computer die ik weer wil gaan gebruiken voor zwaardere CPU taken. Destijds heb ik de computer speciaal gekocht om diablo 3 te kunnen spelen
Ik verbind de computer voornamelijk via RDP en VNC vanaf mijn ipad of chromebook. Ik zit amper achter het scherm naast de pc.
Hier onder vind je de huidige specs:
Mijn idee is in ieder geval om de CPU te upgraden, momenteel overweeg ik een Intel Core i7 3770. ik heb echter niet echt verstand van pc hardware, dus misschien is het wel te veel van het goede en is er ergens anders in het systeem een enorme bottleneck die het kansloos maakt.OS Name Microsoft Windows 10 Pro
Version 10.0.19042 Build 19042
Other OS Description Not Available
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name DESKTOP-N2Q56KL
System Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model Z68X-UD3H-B3
System Type x64-based PC
System SKU
Processor Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz, 3300 Mhz, 2 Core(s), 4 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date Award Software International, Inc. F10, 12/10/2011
SMBIOS Version 2.4
Embedded Controller Version 255.255
BIOS Mode Legacy
BaseBoard Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
BaseBoard Product Z68X-UD3H-B3
BaseBoard Version
Platform Role Desktop
Secure Boot State Unsupported
PCR7 Configuration Binding Not Possible
Windows Directory C:\WINDOWS
System Directory C:\WINDOWS\system32
Boot Device \Device\HarddiskVolume2
Locale United States
Hardware Abstraction Layer Version = "10.0.19041.844"
User Name Not Available
Time Zone W. Europe Daylight Time
Installed Physical Memory (RAM) 8,00 GB
Total Physical Memory 7,92 GB
Available Physical Memory 4,11 GB
Total Virtual Memory 9,17 GB
Available Virtual Memory 4,47 GB
Page File Space 1,25 GB
Page File C:\pagefile.sys
Kernel DMA Protection Off
Virtualization-based security Not enabled
Device Encryption Support Reasons for failed automatic device encryption: TPM is not usable, PCR7 binding is not supported, Hardware Security Test Interface failed and device is not Modern Standby, Un-allowed DMA capable bus/device(s) detected, TPM is not usable
Hyper-V - VM Monitor Mode Extensions Yes
Hyper-V - Second Level Address Translation Extensions Yes
Hyper-V - Virtualization Enabled in Firmware Yes
Hyper-V - Data Execution Protection Yes
Nu kom ik er achter dat ik voor het draaien van meshroom een nvidia videokaart nodig hebt en de mogelijke videokaarten enorm groot is. Ik hoorde dat ik zelfs een nvidia 2081 TX erin kan doen, daar hoor ik wel eens wat over als ik linus tech tips kijk. Een snelle google search vertelde mij dat deze kaart 1500 euro kost, dat is natuurlijk een beetje overkill. Een kaart van rond de 100 euro zou mooi zijn.
Er is overigens nog een andere eis, volgens meshroom moet de videokaart het volgende hebben:
NVIDIA CUDA-enabled GPU (built with cuda-10 compatible with compute capability 3.0 to 7.5)
Voorkeur voor linux support van de videokaart zou fijn zijn, ik weet dat linus torvalds het niet zo heeft op nvidia
Zouden jullie mij kunnen helpen met mijn wensen ? De pc hardware wereld is een (erg interessante) jungle voor mij.
Ik zoek een?
Ik zoek een videokaart en nieuwe CPU voor mijn GA-Z68X-UD3H-B3 (rev. 1.3)
Wat is je budget?
100 euro voor de videokaart, 100 voor de cpu ? 2e hands is prima
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nvidia, omdat deze vereist is voor meshroom
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10, mogelijk dualboot met ubuntu is wenselijk.
[ Voor 0% gewijzigd door antoj op 04-04-2021 17:42 . Reden: [ ]