Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[T-mobile Thuis] Asus RT-AX82U gebruiken, heeft het nut?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustinVBeek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:50
Mijn vraag
Begin mei stap ik over van Ziggo naar T-Mobile, zij kunnen wel glasvezel leveren en de aanbieding was erg goed. Ik ga van 250 down en 25 up naar 1000 down en 1000 up (i know, haalbare snelheid zal anders zijn).

Aangezien ik overal lees dat je bij T-Mobile de router niet in bridge modus kunt zetten vraag ik me wel af of een eigen, betere router er achter nut heeft.

Heb de Asus RT-AX82U (https://tweakers.net/pricewatch/1570216/asus-rt-ax82u.html) op het oog i.v.m. gaming.

Iemand die hier ervaring mee heeft en dit aan of af kan raden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bridge modus is niet mogelijk bij T-Mobile

Beste antwoord (via JustinVBeek op 08-04-2021 22:01)

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-04 15:28
Ik heb zelf ook T-Mobile thuis (1000/1000) met de RT-AX82U. Draait al tijden zo stabiel als een huis en is lekker rap. Bereik van de WiFi is ook erg goed. Ik heb gewoon de glasvezel in de glas->RJ45 converter zitten die meegeleverd was (van TP-Link) en die RJ45 in de Asus gedrukt. Even VLAN300 instellen en klaar ben je alweer.

Ik zie dat je meerdere ASUS routers in je tekening hebt. Dit kan, maar ik raad ze aan dan in de mesh-opstelling te adopteren zodat het naadloos samenwerkt.

https://i.imgur.com/w5OCjHD.png

[Voor 24% gewijzigd door Zorian op 06-04-2021 23:26]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik heb achter het Zyxel t50 de Netgear Orbi's hangen. Gewoon met een UTP verbonden. Van Zyxel kan je wel de wifi uitzetten. Voorheen bij Ziggo wel de bridgemodus gebruikt. Ik ondervind geen nadelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Dat gaat prima. Glasfiber==>Mediaconverter SPF==> UTP naar de Wan Asus==> Vlan instellen indien nodig.

Die constructie heb ik hier met de Asus AC88 met Merlin FW

Kijk ook even in het TMobile glasvezel topic. Staat genoeg te lezen over een dergelijke constructie

• Imbus
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 06:03
Ik heb de Asus AC68U achter de Zyxel hangen waarvan de WiFi op de Zyxel is uitgeschakeld, ondervind geen enkele probleem of nadelen. Hiervoor ook Ziggo gehad in bridgemodus.

[Voor 17% gewijzigd door Imbus op 05-04-2021 12:37]

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Kijk anders even in het tmobile Glas topic.

Maar die zyxel laat je natuurlijk niet draaien als je een andere Router wil. Kan je Router vlan dan kan die zyxel ertussenuit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Hangt ervan af wat je wil bereiken:

- Meer invloed op router niveau > andere router
- Beter bereik met Wifi > extra accespoint(s)
- Advies op GoT > duidelijk (en meetbaar) vertellen wat je wil bereiken

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Imbus
lier schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:02:
Hangt ervan af wat je wil bereiken:

- Meer invloed op router niveau > andere router
- Beter bereik met Wifi > extra accespoint(s)
- Advies op GoT > duidelijk (en meetbaar) vertellen wat je wil bereiken
OP is duidelijk zat. Hij wilt gamen en vraagt zich af of een alternatieve router een goed idee is omdat de modem van T-Mobile niet in bridgemodus te zetten is en vraagt naar onze ervaringen en meningen.
JustinVBeek schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:59:
Mijn vraag
Begin mei stap ik over van Ziggo naar T-Mobile, zij kunnen wel glasvezel leveren en de aanbieding was erg goed. Ik ga van 250 down en 25 up naar 1000 down en 1000 up (i know, haalbare snelheid zal anders zijn).

Aangezien ik overal lees dat je bij T-Mobile de router niet in bridge modus kunt zetten vraag ik me wel af of een eigen, betere router er achter nut heeft.

Heb de Asus RT-AX82U (https://tweakers.net/pricewatch/1570216/asus-rt-ax82u.html) op het oog i.v.m. gaming.

Iemand die hier ervaring mee heeft en dit aan of af kan raden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bridge modus is niet mogelijk bij T-Mobile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Imbus schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:29:
OP is duidelijk zat. Hij wilt gamen en vraagt zich af of een alternatieve router een goed idee is omdat de modem van T-Mobile niet in bridgemodus te zetten is en vraagt naar onze ervaringen en meningen.
Blij dat het voor jou helder is, ik kan nog steeds meerdere redenen verzinnen waarom hij de Asus wil inzetten. Dus aan jou de vraag: wat maakt de Asus router voor de TS een "betere" router? Is dat iets met eenvoudigere port forwards aanmaken? Snellere routing? Beter Wifi bereik? Lagere latency? Of wordt hij, omdat hij een dure router heeft, daadwerkelijk beter in gamen? En wat is de relatie tussen een modem/router van je provider die al dan niet in bridge kan en gamen?

En daar gaat het mank, we weten totaal niet op welk gebied hij verbeteringen wil (en verwacht) en gaan daardoor dat voor de TS invullen en aannames doen. En dat is zonde.

• Imbus
lier schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:14:
[...]

Blij dat het voor jou helder is, ik kan nog steeds meerdere redenen verzinnen waarom hij de Asus wil inzetten. Dus aan jou de vraag: wat maakt de Asus router voor de TS een "betere" router? Is dat iets met eenvoudigere port forwards aanmaken? Snellere routing? Beter Wifi bereik? Lagere latency? Of wordt hij, omdat hij een dure router heeft, daadwerkelijk beter in gamen? En wat is de relatie tussen een modem/router van je provider die al dan niet in bridge kan en gamen?

En daar gaat het mank, we weten totaal niet op welk gebied hij verbeteringen wil (en verwacht) en gaan daardoor dat voor de TS invullen en aannames doen. En dat is zonde.
Met een eigen router kan je prioriteit aan bepaalde verkeer (in zijn geval gaming) geven. En doordat de router van de provider niet in bridgemodus kan heb je niet de totale controle. Op een hele hoop vragen kan ik met ja antwoorden behalve dat hij beter zal worden in gamen, we weten beiden dat deze vraag niet serieus is. :P

Maar ipv te zeggen dat de OP onvolledig is kan je ook gewoon zeggen dat je graag meer wilt weten omdat je het gevoel hebt dat je hem voor een miskoop (toch?) wil behoeden en eventuele te hoge verwachtingen wilt temperen want dat wordt mij nu pas duidelijk in jouw laatste reactie.

• lier

lier

MikroTik nerd

Imbus schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:50:
Met een eigen router kan je prioriteit aan bepaalde verkeer (in zijn geval gaming) geven. En doordat de router van de provider niet in bridgemodus kan heb je niet de totale controle. Op een hele hoop vragen kan ik met ja antwoorden behalve dat hij beter zal worden in gamen, we weten beiden dat deze vraag niet serieus is. :P
Ik weet (ook) wat je met andere apparatuur kan bereiken, ik weet alleen (nog steeds) niet wat de TS wil. Overigens kan andere apparatuur prima bijdrage aan een gevoel van beter gamen (in vergelijk, zijn voldoende mensen die denken in een duurdere auto beter te kunnen rijden). Zeg maar het placebo effect.
Maar ipv te zeggen dat de OP onvolledig is kan je ook gewoon zeggen dat je graag meer wilt weten omdat je het gevoel hebt dat je hem voor een miskoop (toch?) wil behoeden en eventuele te hoge verwachtingen wilt temperen want dat wordt mij nu pas duidelijk in jouw laatste reactie.
Mijn reactie is vooral bedoeld voor de goed bedoelde adviezen die worden gegeven. Vandaar ook mijn laatste punt in de reactie: "duidelijk (en meetbaar) vertellen wat je wil bereiken". Zonder probleem geen oplossing.

• JustinVBeek
Ik geloof dat ik me bijna moet gaan schamen dat ik een topic ben gestart als ik de reacties lees 😅

Heb gevraagd om advies, niet om sarcasme. Sorry dat niet iedereen perfect is, zeker als je nog niet lang bezig bent op Tweakers. Jullie heten me in elk geval van harte welkom. Bedankt!
-------‐-----------------------

Maar dat ter zijde. Reden van de topic start is dat ik, uiteraard, een zo goed mogelijke verbinding wil voor tijdens het gamen. Met brigde modus bepaal ik zelf wat er met het netwerk gebeurd, bij T-Mobile kan ik niet brigden vandaar de vraag naar ervaringen.

Kan ik de router van T-Mobile niet gewoon weg laten? Of kan er beter een switch tussen om verbindingen naar andere kamers te scheiden?

Het netwerk dat ik in gedachte heb is als volgt:

BG:
- meterkast met Cat6a naar router van T-Mobile voor wifi beneden --> switch -->

1e:
- switch-> woonkamer met Asus RT-AC66U router voor wifi 1e etage. Tevens aansluiting op tv en tv kastje

2e:
- switch-> slaapkamer met Asus RT-AX82U voor bekabelde aansluiting pc

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:15
JustinVBeek schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:37:
Maar dat ter zijde. Reden van de topic start is dat ik, uiteraard, een zo goed mogelijke verbinding wil voor tijdens het gamen. Met brigde modus bepaal ik zelf wat er met het netwerk gebeurd, bij T-Mobile kan ik niet brigden vandaar de vraag naar ervaringen.

Kan ik de router van T-Mobile niet gewoon weg laten? Of kan er beter een switch tussen om verbindingen naar andere kamers te scheiden?

Het netwerk dat ik in gedachte heb is als volgt:

BG:
- meterkast met Cat6a naar router van T-Mobile voor wifi beneden --> switch -->

1e:
- switch-> woonkamer met Asus RT-AC66U router voor wifi 1e etage. Tevens aansluitingi op tv en tv kastje

2e:
- switch-> slaapkamer met Asus RT-AX82U voor bekabelde aansluiting pc
Goed dat je zo’n overzichtje maakt!
Maar zorg voordat je aan zo’n opstelling begint even dat je de verschillen kent tussen modem, router, switch en acces point, dan kan je vanuit daar wat betere keuzes maken. Die twee Asus producten naast elkaar gebruiken is een beetje zonde van het geld.

• JustinVBeek
FoxLenny schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:45:
[...]

Goed dat je zo’n overzichtje maakt!
Maar zorg voordat je aan zo’n opstelling begint even dat je de verschillen kent tussen modem, router, switch en acces point, dan kan je vanuit daar wat betere keuzes maken. Die twee Asus producten naast elkaar gebruiken is een beetje zonde van het geld.
De termen zijn inderdaad verkeerd zie ik (lastig hoor als je je er voor het eerst mee bezig moet houden) 😋 en ben even crea bea met MS Paint aan de slag gegaan. Volgens mij moet het nu duidelijk zijn hoe ik denk dat het moet en er voor zorg dat ieder apparaat de beste verbinding heeft. Met name op de 2e moet het geen last hebben van de BG/1e

BG:
- Glasvezel uit meterkast naar modem van T-Mobile via WAN-poort voor wifi en bekabelde TV (bruine kabel) beneden --> 2 Cat6a kabels voor verdelen naar andere etages via de LAN1 en LAN2 poorten*

1e:
- vanuit de muur Cat6a (rode kabel) -> naar woonkamer met Asus RT-AC66U als AP/Switch voor wifi 1e etage. Tevens aansluiting voor tv en tv kastje (hier hoef het niet top of the bill te zijn, redelijke down/up is voldoende)

2e:
- vanuit de muur Cat6a (oranje kabel) -> slaapkamer met Asus RT-AX82U voor bekabelde aansluiting pc zodat deze een eigen verbinding heeft.

*Even los de vraag of ik met deze constructie er ook op BG een AP tussen zou moeten zetten

• dragon2
  • Niet online
Kan ik de router van T-Mobile niet gewoon weg laten?
Nog maar wat sarcasme dan: lees je de reacties niet?
dragon2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:42:
Kijk anders even in het tmobile Glas topic.

Maar die zyxel laat je natuurlijk niet draaien als je een andere Router wil. Kan je Router vlan dan kan die zyxel ertussenuit.

• Imbus
dragon2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:25:
[...]

[...]
De Zyxel is behalve een router ook een modem, een losse router die vlan kan kan die modemtaken overnemen? Snap ik dat goed? En T-Mobile staat "onbekende" modems toe op hun netwerk? :?

• dragon2
  • Niet online
Imbus schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:56:
[...]

De Zyxel is behalve een router ook een modem, een losse router die vlan kan kan die modemtaken overnemen? Snap ik dat goed? En T-Mobile staat "onbekende" modems toe op hun netwerk? :?
Het heeft niet zoveel zin het hele tmobile Glas topic hier nog eens te gaan herhalen... Maar ja dus, mits je het goede materiaal hebt mik je die zyxel in een la ja. WiFi uit of bridge op dat ding is compleet nutteloos stroomverbruik.

• Imbus
Ik geloof dat ik me bijna moet gaan schamen dat ik een topic ben gestart als ik de reacties lees 😅

Heb gevraagd om advies, niet om sarcasme. Sorry dat niet iedereen perfect is, zeker als je nog niet lang bezig bent op Tweakers. Jullie heten me in elk geval van harte welkom. Bedankt!
Overdrijf je nou niet een beetje? Jouw registratie is van 12 jaar geleden en verder lees ik alleen behulpzame reacties. Waar lees jij sarcastische berichten?

• Imbus
dragon2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:00:
[...]

Het heeft niet zoveel zin het hele tmobile Glas topic hier nog eens te gaan herhalen... Maar ja dus, mits je het goede materiaal hebt mik je die zyxel in een la ja. WiFi uit of bridge op dat ding is compleet nutteloos stroomverbruik.
En koper? Kan ik dan de Zyxel in een la pleuren of heb je wederom het gevoel dat je met je korte antwoord bijna de hele tmobile koper topic hier te moeten herhalen? :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Imbus schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:07:
[...]

En koper? Kan ik dan de Zyxel in een la pleuren of heb je wederom het gevoel dat je met je korte antwoord bijna de hele tmobile koper topic hier te moeten herhalen? :?
Je hebt een mediaconverter of een sfp module nodig (afhankelijk of je gpon aansluiting hebt of niet) en een Router die vlans kan voor glas.

Koper echt geen idee, heb ik nooit gehad.

• JustinVBeek
dragon2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:25:
[...]

[...]
Zeker wel, topic is alleen een beetje een rommetje aan het worden :) Maar thanks! Ik dacht dat je niet van hun eigen modem af kon maar dat moet dus geen probleem zijn. Dat scheelt weer :*)
Imbus schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:01:
[...]

Overdrijf je nou niet een beetje? Jouw registratie is van 12 jaar geleden en verder lees ik alleen behulpzame reacties. Waar lees jij sarcastische berichten?
Ga der niet al te lang bij stil staan maar als je toch op mijn profiel zit, kijk dan ook even naar de momenten dat de reacties geplaatst zijn. Een maand, misschien 2 inmiddels, verder zul je niet komen. Maar goed, laat maar, ik zit hier niet om mot te maken/hebben. Is ook totaal niet de intensie van het topic geweest. Waar het mij meer om ging zijn de reacties van Lier.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Controleer zelf wel even of je de juiste router hebt... Enneh in je huis zet je dan AP's neer :) (die je dan allemaal dezelfde naam geeft zodat je mobiel naadloos overschakelt).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

JustinVBeek schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 06:49:
Waar het mij meer om ging zijn de reacties van Lier.
Sarcastisch is iets anders, ben misschien soms wat direct. Hoop dat je antwoord op je vraag hebt gekregen. Ben nog steeds benieuwd waarom je specifiek deze Asus op het oog hebt i.v.m. gaming? Mijn doel is om te voorkomen dat je een mooie router aanschaft zonder dat daar een goede reden voor is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:35

rens-br

Moderator Mobile & IN
@JustinVBeek ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

• Dynazap
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-04 01:41

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Pro-tip: Lekker die Zyxell van T-mobile in de verpakking laten zitten (wat een onding is dat qua interface).

Heb zelf na de mediaconverter een Fritz!Box hangen. Even de firmware updaten met 'T-Mobile' , Zo dus

En nu heb ik, zonder die Zyxell, 1000 up en down via m'n Fritz :-).

iRacing Profiel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Zorian
Ik heb zelf ook T-Mobile thuis (1000/1000) met de RT-AX82U. Draait al tijden zo stabiel als een huis en is lekker rap. Bereik van de WiFi is ook erg goed. Ik heb gewoon de glasvezel in de glas->RJ45 converter zitten die meegeleverd was (van TP-Link) en die RJ45 in de Asus gedrukt. Even VLAN300 instellen en klaar ben je alweer.

Ik zie dat je meerdere ASUS routers in je tekening hebt. Dit kan, maar ik raad ze aan dan in de mesh-opstelling te adopteren zodat het naadloos samenwerkt.

[Voor 24% gewijzigd door Zorian op 06-04-2021 23:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:36

Brahiewahiewa

boelkloedig

JustinVBeek schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:16:
[...]
duidelijk zijn hoe ik denk dat het moet en er voor zorg dat ieder apparaat de beste verbinding heeft. Met name op de 2e moet het geen last hebben van de BG/1e

[Afbeelding]

BG:
- Glasvezel uit meterkast naar modem van T-Mobile via WAN-poort voor wifi en bekabelde TV (bruine kabel) beneden --> 2 Cat6a kabels voor verdelen naar andere etages via de LAN1 en LAN2 poorten*

1e:
- vanuit de muur Cat6a (rode kabel) -> naar woonkamer met Asus RT-AC66U als AP/Switch voor wifi 1e etage. Tevens aansluiting voor tv en tv kastje (hier hoef het niet top of the bill te zijn, redelijke down/up is voldoende)

2e:
- vanuit de muur Cat6a (oranje kabel) -> slaapkamer met Asus RT-AX82U voor bekabelde aansluiting pc zodat deze een eigen verbinding heeft.

*Even los de vraag of ik met deze constructie er ook op BG een AP tussen zou moeten zetten
Als dit is wat jij wilt, dan kun je het beste de modem/router van tmobile laten staan en de beide asus apparaten als AP configureren. Het zou maar zo kunnen dat je de behoefte voelt om vanaf een device op de rode kabel (al dan niet via wifi) verbinding te maken naar iets wat op de oranje kabel is aangesloten. Dat gaat een stuk makkelijker als ze als AP zijn ingesteld

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

De router van 't mobile is prima geschikt voor wat je wilt. Haal je bedraad alle performance mee die je wilt en kan Evt portforwarding. Alle zaken die een eigen router extra kan lijk je niet tegaan gebruiken.

Neem dus ipv de Asus producten een simpele switch en je hebt bekabeld maximale performance.

Dan wifi: die kun je verbeteren. Zoek op een of twee access points ipv een router.
JustinVBeek schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:16:
[...]

De termen zijn inderdaad verkeerd zie ik (lastig hoor als je je er voor het eerst mee bezig moet houden) 😋 en ben even crea bea met MS Paint aan de slag gegaan. Volgens mij moet het nu duidelijk zijn hoe ik denk dat het moet en er voor zorg dat ieder apparaat de beste verbinding heeft. Met name op de 2e moet het geen last hebben van de BG/1e

[Afbeelding]

BG:

1e:

2e:

PVoutput

• Imbus
@Zorian Wat was jouw reden om de AX82U te gebruiken ipv een goedkopere model?

En wat was jouw reden om de Zyxel weg te laten? Stroomverbruik? Snelheidsbeperking? Andere problemen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian
Imbus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:24:
@Zorian Wat was jouw reden om de AX82U te gebruiken ipv een goedkopere model?

En wat was jouw reden om de Zyxel weg te laten? Stroomverbruik? Snelheidsbeperking? Andere problemen?
Omdat ik graag WiFi6 wou hebben en dit model gunstig geprijsd was met goeie specs.
De Zyxel heb ik nooit gebruikt en als ik de verhalen erover hoor ben ik er blij om.

Heb zelf bij 1 van de grote jongens als installatie/storingsmonteur gewerkt dus weet helaas iets te veel over de kwaliteit van modem/router combo's van providers. Ongeacht welke provider.

Ik noem die dingen altijd maar het "thuiskomertje", oftewel net als het reservewiel van je auto. Doet wat het moet doen (met wat geluk) maar je hoeft echt niks te verwachten daarbuiten.

Stroomverbruik is sowieso nihil bij die dingen, denk dat ze praktisch evenveel verbruiken. Bereik is wel vele malen beter dan de Zyxel en de snelheid over Wi-Fi ook.

Aangezien ik regelmatig vele terabytes in de rondte slinger alle kanten op heb ik dat ook mee laten wegen om een duurder model te halen. Er zit immers een snellere cpu in enzo, zodat dat geen bottleneck zal vormen.

• Imbus
Zorian schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:50:
[...]

De Zyxel heb ik nooit gebruikt en als ik de verhalen erover hoor ben ik er blij om.

Heb zelf bij 1 van de grote jongens als installatie/storingsmonteur gewerkt dus weet helaas iets te veel over de kwaliteit van modem/router combo's van providers. Ongeacht welke provider.

Ik noem die dingen altijd maar het "thuiskomertje", oftewel net als het reservewiel van je auto. Doet wat het moet doen (met wat geluk) maar je hoeft echt niks te verwachten daarbuiten.

Stroomverbruik is sowieso nihil bij die dingen, denk dat ze praktisch evenveel verbruiken. Bereik is wel vele malen beter dan de Zyxel en de snelheid over Wi-Fi ook.

Aangezien ik regelmatig vele terabytes in de rondte slinger alle kanten op heb ik dat ook mee laten wegen om een duurder model te halen. Er zit immers een snellere cpu in enzo, zodat dat geen bottleneck zal vormen.
Juist om die reden heb ik zelf de 68 gehaald ipv de 66, snellere cpu. Maar of ik het uberhaupt zou merken? De 82 bestond toen niet eens. En de negatieve verhalen over de Zyxel heb ik dan weer niet gehoord, ik las juist zoveel reacties dat men heel graag zijn of haar oude modem wilde omruilen voor de Zyxel omdat die vele malen beter zou zijn dan de voorganger. Ik was op dat moment een nieuwe klant en kreeg meteen de Zyxel. Heb eigenlijk vrijwel nooit problemen en heb ook geen glas.

• JustinVBeek
Bedankt allen, ik denk dat ik een goed beeld heb en een goede keuze kan maken om met de Asus RT-AX82U aan de slag te gaan als modem. Verder zal ik de andere Asus als AP in gaan zetten en zal ik voorrang gaan geven aan de lijn naar de 2e etage/ de pc boven voor een zo snel en stabiel mogelijk netwerk.

Nogmaals bedankt! 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fiekert123
  • Laatst online: 17-04 12:03
ik wil ook graag mijn 2 cents delen, heb sinds een week ook deze router icm met t-mobile. ben erg te spreken over het bereik en de strakke snelheden. Goeie keus!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True