Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Wij hebben problemen met onze Google Chromecast, hij blijft streamen/casten, maar hij is in geen enkele App meer zichtbaar; ook niet in Google Home.
Dus dan maar alles opnieuw resetten en naar fabrieksinstellingen terug (paar keer per dag).
Na resetten gaat het streamen via iPad prima.
Maar na verloop van tijd (uurtje) kan ik de Chromecast niet meer benaderen.
De TV is dan nog steeds het programma aan het afspelen via de Chromecast, maar waarschijnlijk via een ander netwerk (er is geen onbeveiligd netwerk in de buurt, dus dat is vreemd).
Je kunt de Chromecast dan niet meer benaderen; niet via de Google Home App, niet via YouTube en niet meer via Ziggo Go.

Herkent iemand dit en is er wellicht een oplossing voor?
We gebruiken de Chromecast 3.
Streamen en instellen vanaf iPad (2018).
Aan het netwerk kunnen we niet veel doen, dat wordt beheerd door de eigenaar van het recreatieterrein.

We hebben al heel regelmatig alles ge-reset, zowel Chromecast als Accespoint.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:27
Helaas herkenbaar. Sinds eind vorige week streamt mijn Samsung S9 Note naar geen enkele Chromecast meer. Meerdere generaties Chromecast en Google Jones komen op deze telefoon niet meer voor in het lijstje van apparaten waar je naar kunt casten. Voorheen werkte dit altijd zonder problemen. Op andere telefoons werkt het nog wel zoals vanouds.

Op Reddit zijn er meerdere mensen met exact dit probleem. We zijn niet alleen, maar niemand heeft nog een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 20:27
Update: de laatste versie van de app Google Play Services loste het probleem op. Niet via Playstore maar APK los downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

me1299

$ondertitel

Zal vermoedelijk eerder aan je netwerk liggen. Wordt mDNS geblokkeerd?

Hoe ziet je netwerk er uit?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris de Boon
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
me1299 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:47:
Zal vermoedelijk eerder aan je netwerk liggen. Wordt mDNS geblokkeerd?

Hoe ziet je netwerk er uit?
Ik kan helaas geen info over het netwerk geven omdat dit extern wordt beheerd. Kan dit uiteraard wel navragen bij parkbeheerder.
Heb nu een Google Chromecast 2020 + TV geïnstalleerd; dat werkt al veel beter.
Maar ben dan wel gebonden aan een abonnement op NL Ziet en kan nu geen Belgische zenders meer kijken 😕