Hulp bij aansluiten RJ45 contactdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Ik heb bij de Praxis een dubbele contactdoos gekocht voor mijn netwerkkabels. Ik snap echter niet hoe ik deze moet aansluiten. De enkele die ik hiervoor had was echt simpel, maar hier snap ik weinig van. Ik heb het gevoel dat er nog iets lost gemaakt moet worden of zo. Vooral het plaatje van stap 3 vind ik vaag. Ik heb wel zo'n kabel doordrukding, maar hoe gebruik ik deze hier? Iemand die mij op weg kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LK78UwF8Hk35u5KL_KfuEG8wMiY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0UhEZIp2P5LZ0pZ14Znaltq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JA9rHiUfCvlovmv-LcIZDhP9ow=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42MWxz7dsaK0VGBd8dHwTViJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgS8cLzhOh8lQc9IvA14YjAKXaI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSJs5jJFPwpqaBxUF9EwIPgA.jpg?f=fotoalbum_medium

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
t lijkt mij dat het schroef contactjes zijn :?
en verder lijkt t gewoon lekker van 1 tot 8 genummerd..

ik zou gewoon met wit oranje op nr 1 beginnen en met bruin eindigen op nr 8

[ Voor 60% gewijzigd door SMSfreakie op 04-04-2021 15:22 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Ik heb deze ooit ook eens proberen aan te sluiten bij een collega en je moet een stugge kabbel hebben en dan de aardeparen strippen. Vervolgens doormiddel aan de schroefjes te draaien gaan de klemmetjes open en dan druk je de aders er tussen en draai de klemmen dicht.

Dat plaatje heeft niks met dat contactdoos te maken en is me een raadsel waarom dat die er op zat (ook bij mij).
Vond deze contactdozen zeer prutsdingen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De handleiding correspondeert niet met de contactdoos. De handleiding toont iets fatsoenlijks met LSA stroken, de contactdoos heeft schroefcontacten.

Het lijkt me niet dat dit aan CAT5/CAT6 specs voldoet. Oftewel je hebt een mooie CAT3 contactdoos in huis gehaald, prima geschikt voor ISDN. :+

edit:
De coderingen voor telefonie staan er zelfs bij, 1a/1b en 2a/2b.
SMSfreakie schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:20:
Ik zou het ding gewoon terugbrengen.

[ Voor 34% gewijzigd door Xander op 04-04-2021 15:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
SMSfreakie schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:20:
t lijkt mij dat het schroef contactjes zijn :?
en verder lijkt t gewoon lekker van 1 tot 8 genummerd..

Dat denk ik ook, maar dat is toch echt niet van deze tijd.
Arthion-nl schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:20:
Ik heb deze ooit ook eens proberen aan te sluiten bij een collega en je moet een stugge kabbel hebben en dan de aardeparen strippen. Vervolgens doormiddel aan de schroefjes te draaien gaan de klemmetjes open en dan druk je de aders er tussen en draai de klemmen dicht.

Dat plaatje heeft niks met dat contactdoos te maken en is me een raadsel waarom dat die er op zat (ook bij mij).
Vond deze contactdozen zeer prutsdingen persoonlijk.
Dan zit er maar één ding op.
Xander schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:23:
De handleiding correspondeert niet met de contactdoos. De handleiding toont iets fatsoenlijks met LSA stroken, de contactdoos heeft schroefcontacten.

Het lijkt me niet dat dit aan CAT5/CAT6 specs voldoet. Oftewel je hebt een mooie CAT3 contactdoos in huis gehaald, prima geschikt voor ISDN. :+

edit:
De coderingen voor telefonie staan er zelfs bij, 1a/1b en 2a/2b.

[...]

Ik zou het ding gewoon terugbrengen.
Volgens de specificatie is dit CAT6, maar ik denk inderdaad dat hij terug gaat. Nu nog kijken waar ik tijdens de paasdagen wel een goede tweevoudige contactdoos kan krijgen.

Bedankt allemaal voor het advies.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel