Rare/vreemde hardware problemen

Pagina: 1
Acties:

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Heya,

Heb het volgende probleem:

Computer (Athlon 1100, Asus A7V, bios 8c, 300W)

Zodra ik reboot, post de computer niet. Computer uit, en weer aan, hij post wel. Moet de fsb op 95 wil het ding zonder reg-errors opstarten.

proctemp idle: 59C met Vcool 53-54
Vcore: 1.60

Erg vaag al van alles geprobeerd, alle pci kaarten eruitgetrokken, artic silver koelpasta, harde schijf koeler, alle biossen geprobeerd.

Na het proberen van de artic silver werkte het een tijdje goed op fsb 100. Het reboot probleem bleef.

Nu heb ik Master Read Caching aangezet, en prompt is het probleem er weer, ook als ik het weer uit zet.

iemand suggesties? Kan het een probleem met de voeding zijn? Andere voeding proberen?

Grtz

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 01:15 schreef deef- het volgende:
Vcore: 1.60
Dat kan de boosdoener zijn. Met een recente core draait het stabiel op een lagere spanning, maar officieel draait een TB 1,1GHz op 1,75V. Als je een wat oudere (of toevallig gewoon slechte) core hebt, dan kan 1.6V onvoldoende zijn. Resultaat is dan dat ie niet boot, of dat ie instabiel draait.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• deef-
Hmm helaas is dat het niet, ik heb het met hogere Vcores ook geprobeerd, enige verschil is dan dat ie dan helemaal overheated wordt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer je geheugen eens goed te testen, want het kan ook een brakke geheugenmodule zijn. Draait je geheugen niet toevallg op CAS2 zonder dat dat ondersteund wordt?

En hoewel die temperatuur op de A7V best kan afwijken vind ik 59C idle wel erg hoog. Je zegt dat betere koeling helpt, maar weet je zeker dat je koeler goed is? Is ie niet scheef zodat de core niet goed geraakt wordt?

Wat is het voor een koeler?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 16 augustus 2001 01:33 schreef deef- het volgende:
Hmm helaas is dat het niet, ik heb het met hogere Vcores ook geprobeerd, enige verschil is dan dat ie dan helemaal overheated wordt
Hm, zit de cooler eigenlijk wel goed op de core?
Verder herken ik dat reboot probleem bij mijn computer. Na een beetje rommelen in de Power Options (ACPI enzo) van de BIOS zou dat weer verdwijnen. Een eventuele BIOS update zou best ook wel helpen. Helaas weet ik niet zeker of dat ook voor jouw mobo geldt. Suc6!

• deef-
Het is pc133 geheugen, ik draai het idd op cas2. Het omzetten van het geheugen naar cas 3 of pc100 geeft geen verandering.

Koeler is een SuperOrb met Artic Silver koelpasta erop(dun laagje). Ik weet zeker dat ze contact maken. Zou goed moeten zijn.

• deef-
any1?
Pagina: 1