UTP aansluiting van uit de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneSF
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Beste Allen,

Mijn vraag
UTP aansluiting van uit de meterkast...

Relevante software en hardware die ik gebruik, een modem van Ziggo.
Deze modem staat in mijn huiskamer maar nu wil ik een draad (UTP) van uit de meterkast doortrekken naar een andere plek in mijn huis.
In mijn meterkast zit oa een technetix en een kastje van UPC.
Weet iemand waar en hoe ik een UTP kabel hier kan aansluiten. (zie ook de foto's van mijn huidige installatie)
Wat ontbreekt er bv wat ik nog moet aanschaffen ?

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb, nog niet veel gedaan.

Alvast superdank 1 voor de evt reactie!

Rene *knip*
E-mail adres kun je beter niet publiek maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnU7g2ZFxTNjxv7mgCk3AohkulA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7dXa3kgkTym0CikUlBwvEBL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-bFxvzL8aw9sOJjIPOKH1ngVcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CDS3pSNI3ZHllGmy3jDYEcP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80sqD85PtRx4BAnt4AVTDlj6N2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NP0DSi3AmxDfSE82BQTxK5I6.jpg?f=fotoalbum_large
...

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 04-04-2021 14:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

SA007

Moderator Tweaking
Move naar WVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 10:04
ReneSF schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:24:
In mijn meterkast zit oa een technetix en een kastje van UPC.
Weet iemand waar en hoe ik een UTP kabel hier kan aansluiten. (zie ook de foto's van mijn huidige installatie)
Wat ontbreekt er bv wat ik nog moet aanschaffen ?
Die kabel moet je aansluiten op de modem/router, deze kun je dus het beste in de meterkast plaatsen ipv in de woonkamer.

Als alternatief kun je in de meterkast een switch plaatsen, maar deze zul je dan met een UTP-kabel moeten verbinden met de router in de woonkamer.

Of je legt de kabel niet naar de meterkast maar rechtstreeks naar de router in de woonkamer.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wat wil je precies met een UTP kabel? Je hebt namelijk een kabel vanaf je modem nodig om verbinding met je netwerk te kunnen maken.
Er hangt daar een coax signaalversterker die het signaal vanaf je binnenkomst versterkt en per coax doorstuurt naar je router en tv box. Kan je je modem niet in de kast zetten en vanaf daar een UTP kabel naar de andere plek trekken?

[ Voor 47% gewijzigd door ChinaGeek op 04-04-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneSF
Beste Sander en ChinaGeek,

Dank voor jullie reactie wordt zeker gewaardeerd.
Mijn probleem is dat mijn modem/router in de woonkamer staat.
Mijn radio verserker, Bleu-sound en een computer zijn daar aangekoppeld. (allen bekabeld)
Dan zou ik door dikke muren moeten boren en zeer lange kabels moeten hebben.

Ik weet nl. niet of er dan vanuit de meterkast ook een UTP aan te sluiten is.
Heb ik dan nog iets anders nodig ?

Alvast dank voor een reactie!

Gr Rene
*knip*
Nogmaals e-mail adres hoef je niet te vermelden en is niet verstandig.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 04-04-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ReneSF schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:47:
Mijn probleem is dat mijn modem/router in de woonkamer staat.
Dan verplaats je die dus naar de meterkast.
Mijn radio verserker, Bleu-sound en een computer zijn daar aangekoppeld. (allen bekabeld)
Dan trek je behalve de UTP-kabel die je van plan was te trekken, ook een kabel van de meterkast naar de woonkamer. Met een switch kun je dan die andere apparaten weer aansluiten.

Of je kiest één van de alter alternatieve opties die ik in mijn vorige reactie noem.
Ik weet nl. niet of er dan vanuit de meterkast ook een UTP aan te sluiten is.
Heb ik dan nog iets anders nodig ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneSF
Dank Xander !
Ik ga het proberen te regelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-07 21:48

Guldan

Thee-Nerd

Nog een tip voor de kabel naar de woonkamer. Ga vanaf de meterkast de kruipruimte in en boor in de woonkamer een gat naar beneden. Kabeltje erdoor en klaar is Kees.

waarschuwing: als je vloerverwarming hebt is dit niet heel handig. Als je die lek maakt ben je nog verder van huis. Meestal laten ze bij de vloerverwarming ruimte aan de rand vrij maar als je niet weet waar die precies zit zou ik de gok niet nemen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Er ligt natuurlijk al een coax-kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer. Misschien krijg je daar een UTP bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 08:34
Je kan ook de coax kabel vervangen voor een coax/utp dual kabel. Met het er uit trekken van de oude coax kan je de nieuwe dualkabel doortrekken.
Coax muurdoos vervangen voor een coax en utp muurdoos. En dan daar een switch net genoeg uitgangen voor al je apparaten. Dan kan je modem gewoon naar de meterkast. En de andere uitgangen op dat modem weer gebruiken voor andere aansluitingen in het huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 19:13

Freakie1NL

Grote Baas

In dit soort gevallen zou ik een Powerline adviseren.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 10:32
De oplossing is al genoemd. Naast de coax een UTP kabel trekken. En als je het officieel wilt aansluiten wil je het modem op maximaal 2 meter vanaf het aop. Hiervandaan zou je dan via een utp in de woonkamer een switch kunnen neerzetten. (Ik zou sowieso voorkomen om via een versterker (de technetrix) een modem aan te sluiten, dit geeft ruis op de lijn en maakt hem onstabiel).

Dus samenvattend: utp naar woonkamer trekken. In woonkamer switch, modem naar meterkast, kabel omhoog.

Even een andere opmerking, je versterkt 4 en 8 DB. Op een. Schaal van -8 en + 12, met 1 tv/modem op een uitgang is dit enorm. Want als je versterkt versterk je ook het retour signaal. Op deze manier zit je echt op een onhandige situatie. Liever de 0 poort gebruiken en eventueel zelfs op het aop splitten en dan de versterker in. (Binnenkomst -4db, dan 0 DB versterken en 2 DB. Daarmee blijft het signaal het beste.)

[ Voor 30% gewijzigd door deamosreapos op 05-04-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Freakie1NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:54:
In dit soort gevallen zou ik een Powerline adviseren.
Een Powerline zou ik nooit van mijn leven adviseren. Als er iets instabiel is, is het dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 19:13

Freakie1NL

Grote Baas

ChinaGeek schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:52:
[...]

Een Powerline zou ik nooit van mijn leven adviseren. Als er iets instabiel is, is het dat wel.
Onzin, misschien als je ze uit China haalt. Als er geen mogelijkheid is tot trekken van UTP (die suggestie wekt TS) dan is een Powerline een prima alternatief.

Ja je interne bedrading van je groepen is bepalend maar heb jaren Powerlines gebruikt die een stabiele performance leverde. Geen plotseling uitval alla Wifi (ja valt op te lossen met Enterprise AP's). Van de beloofde snelheid haalde ik ook daadwerkelijk die snelheid.

Omdat bij jou iets niet werkt kan je niet zomaar iets instabiel noemen net als dat ik nu niet kan claimen dat het altijd perfect werkt. Enige wat ik kan zeggen is dat als TS weinig verstand heeft (gezien zijn vraagstelling) en het niet ziet zitten km UTP naar de woonkamer te trekken vanaf de meterkast, een Powerline set een prima oplossing is. Niet alsof iemand met een dergelijke vraagstelling alles uit zijn netwerk wil halen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Freakie1NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:24:
[...]

Onzin, misschien als je ze uit China haalt. Als er geen mogelijkheid is tot trekken van UTP (die suggestie wekt TS) dan is een Powerline een prima alternatief.

Ja je interne bedrading van je groepen is bepalend maar heb jaren Powerlines gebruikt die een stabiele performance leverde. Geen plotseling uitval alla Wifi (ja valt op te lossen met Enterprise AP's). Van de beloofde snelheid haalde ik ook daadwerkelijk die snelheid.

Omdat bij jou iets niet werkt kan je niet zomaar iets instabiel noemen net als dat ik nu niet kan claimen dat het altijd perfect werkt. Enige wat ik kan zeggen is dat als TS weinig verstand heeft (gezien zijn vraagstelling) en het niet ziet zitten km UTP naar de woonkamer te trekken vanaf de meterkast, een Powerline set een prima oplossing is. Niet alsof iemand met een dergelijke vraagstelling alles uit zijn netwerk wil halen.
Mijn ervaring zijn exact het tegenovergestelde. En dat waren geen goedkope Chinese sets. 30x per dag herstarten, als het überhaupt al werkte. Grote moeite om van de ene groep bij de ander te komen. Kortom 1 brok ergernis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Freakie1NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:24:
[...]
Enige wat ik kan zeggen is dat als TS weinig verstand heeft (gezien zijn vraagstelling) en het niet ziet zitten km UTP naar de woonkamer te trekken vanaf de meterkast, een Powerline set een prima oplossing is. Niet alsof iemand met een dergelijke vraagstelling alles uit zijn netwerk wil halen.
Precies dit. Het is alles behalve een ideale oplossing en storingsgevoelig maar voor een niet technisch persoon een simpel alternatief. Met zo nu en dan een keer de stekkers eruit trekken om een storing te fixen is dan wellicht een acceptabele oplossing.

Default blanke hetero

Pagina: 1