Koeling pad te dik?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 22:35
Ik heb zojuist een nieuwe cooling pad geplakt op mijn SSD (Samsung 970 PRO 1 TB M.2). Mijn vraag is of deze niet te dik is.

Tijdens de verwisseling vond ik een thermal pad op mijn oude SSD, en mijn werd aangeraden in deze forum om de oude thermal pad op de nieuw aangekochte SSD te plakken. Echter, deze thermal pad had zijn tijd wel gezien en heb een nieuwe pad gekocht en zojuist aangebracht.

Laptop gaat prima dicht, maar de pad drukt wel tegen de deksel aan.

Foto's: https://photos.app.goo.gl/fkeC6bfRDgnizRCu8

Beste antwoord (via Balthazaar op 04-04-2021 14:30)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
Check je temperaturen. Als die goed zijn, is het prima. Ik vind 'm er ook wat te dik uitzien, maar als het past, dan past het.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
Check je temperaturen. Als die goed zijn, is het prima. Ik vind 'm er ook wat te dik uitzien, maar als het past, dan past het.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:44
Waarom heb je überhaupt een coolingpad nodig? Had je last van te hoge temperaturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazaar
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 22:35
sderooij schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:23:
Waarom heb je überhaupt een coolingpad nodig? Had je last van te hoge temperaturen dan?
Soms. Maar niks zorgwekkends. Reden waarom ik een nieuwe heb aangeschaft is omdat het werd aangeraden (Balthazaar in "Plakband / Paste op SSD?"). Op basis daarvan leek het mij verstandig om het advies na te gaan.

Hiervoor had ik nooit geweten dat een cooling pad op een SSD behoort te zitten.
Hahn schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:22:
Dank je! 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Balthazaar op 04-04-2021 14:30 ]