Donkere kleuren knipperen op HDMI scherm met MacBook Pro M1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Fox
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Nieuw hier op Tweakers, en er nog niet achter hoe ik een nieuw topic start, maar mijn probleem ligt ongeveer in deze discussie.

Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro 13" 2020 met M1 Chip gekocht, en als extern tweede scherm de Samsung LS24R650 gekocht.
Ik heb de Satechi Type-C Slim Multiport om het beeldscherm te connecten, met de standaard HDMI kabel die bij de Samsung monitor werd geleverd.

Het probleem is dat donkere kleuren, voornamelijk grote zwarte kleurvlakken enorm gaan knipperen op de samsung monitor. Dit gebeurd alleen als ik mijn Macbook aansluit op de monitor, getest met een Windows laptop en dat levert geen problemen.

Heb me rot gezocht op internet naar oplossingen en van alles al geprobeerd, kleuren instellingen etc. Maar het probleem blijft.

Laatste optie is misschien nog een betere HDMI-kabel proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is afgesplitst van MacBook Pro 2020 aansluiten op scherm via HDMI werkt niet. Het is niet echt handig om andermans topic te kapen, ook al heb je een vergelijkbaar probleem. Een nieuw topic kun je openen met de knop "Nieuw Topic" die rechtsboven het subforum staat :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:00
T.Fox schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:55:
Nieuw hier op Tweakers, en er nog niet achter hoe ik een nieuw topic start, maar mijn probleem ligt ongeveer in deze discussie.

Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro 13" 2020 met M1 Chip gekocht, en als extern tweede scherm de Samsung LS24R650 gekocht.
Ik heb de Satechi Type-C Slim Multiport om het beeldscherm te connecten, met de standaard HDMI kabel die bij de Samsung monitor werd geleverd.

Het probleem is dat donkere kleuren, voornamelijk grote zwarte kleurvlakken enorm gaan knipperen op de samsung monitor. Dit gebeurd alleen als ik mijn Macbook aansluit op de monitor, getest met een Windows laptop en dat levert geen problemen.

Heb me rot gezocht op internet naar oplossingen en van alles al geprobeerd, kleuren instellingen etc. Maar het probleem blijft.

Laatste optie is misschien nog een betere HDMI-kabel proberen?
Met de Windows laptop gebruik je ook die Satechi dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 19:48
Begin eerst eens met een originele adapter van Apple te gebruiken(misschien van een kennis lenen). Komt zeer vaak voor dat de adapter het probleem is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Fox
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Dank voor je antwoord, zal dat nog proberen. De Satechi adapter die ik nu overigens gebruik, wordt ook via Apple verkocht.