Waar moet ik op letten bij welke componenten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• marf1995
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-05-2021
.

Ik zoek een?
Ik wil zelf een pc gaan bouwen omdat ik lees dat dit de beste is om waar voor je geld te krijgen. Nou word dit mijn eerste pc die ik zelf ga bouwen maar ik zie zo onwijs veel componenten dat ik niet goed meer weet wat ik moet kiezen. Ik strandde voornamelijk bij de videokaarten ook omdat er veel niet meer beschikbaar is of het is gigantisch duur. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken voor school en om op te gamen. Denk aan games als warzone en GTA V.

Wat is je budget?
Ik zat zelf te denken aan rond de 1300 tot 1500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog niet echt een voorkeur qua merken of iets als het maar goed werkt en rond mijn budget ligt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows

Bij voorbaat dank voor tips!

Beste antwoord (via marf1995 op 05-04-2021 10:43)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 06:44
Prebuilds zijn momenteel beter geprijsd dan zelfbouw met losse videokaart. Deze prebuild past het best bij je denk ik zo. Bevat een RTX 3060 Ti die snel zat is voor vrijwel alle games de komende jaren.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Kijk eens bij de Best Buy Guides voor inspiratie, als je dan nog specifieke vragen hebt kun je ze hier stellen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021

Veel hangt ook af van je gewenste resolutie en fps, tussen 1080p 30fps en 4k 120fps zit een wereld van verschil qua hardware (en prijs)

[ Voor 64% gewijzigd door ImNotnoa op 04-04-2021 13:41 ]

Try SCE to Aux

• marf1995
Dank voor de reactie! Dit is inderdaad handig voor inspiratie en heb de vraag ook daar nog eens gesteld. Deze componenten komen best ver boven mijn budget uit.

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
Prebuilds zijn momenteel beter geprijsd dan zelfbouw met losse videokaart. Deze prebuild past het best bij je denk ik zo. Bevat een RTX 3060 Ti die snel zat is voor vrijwel alle games de komende jaren.

• marf1995
Ziet er ook goed uit inderdaad. Kwam zelf deze nog tegen

https://www.lalashops.nl/checkout/cart/configure/id/115451/

deze zou ik dan nemen met de extra 900 gb ssd en de cooler master masterair als extra opties. Zou dit ook nog wat wezen?
Ik ben ook niet echt bekend met deze site.

• Djarune
Winkelmandje doet het niet. Heb je een directe link?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Waardeloos moederbord en voeding in dat systeem. Naar Asrock B450M Pro4-F kost €17,50 extra wat nog te doen is maar bij de voedingen wordt totaal niet gerept over merk en type maar alleen over vermogen en efficientierating en dat zegt helemaal niets over kwaliteit. Bovendien kosten de voedingupgrades een vermogen, kan je nagaan hoe slecht de standaard voeding is.
Meerprijs 1TB ssd ipv 512 kost meer dan een nieuwe goede 1TB NVME.

Alles draait om de videokaart omdat deze nergens los te koop zijn. Alles wat er omheen zit is (teveel) op bespaard.

• marf1995
Waardeloos moederbord en voeding in dat systeem. Naar Asrock B450M Pro4-F kost €17,50 extra wat nog te doen is maar bij de voedingen wordt totaal niet gerept over merk en type maar alleen over vermogen en efficientierating en dat zegt helemaal niets over kwaliteit. Bovendien kosten de voedingupgrades een vermogen, kan je nagaan hoe slecht de standaard voeding is.
Meerprijs 1TB ssd ipv 512 kost meer dan een nieuwe goede 1TB NVME.

Alles draait om de videokaart omdat deze nergens los te koop zijn. Alles wat er omheen zit is (teveel) op bespaard
En dan heb je het pver de link die ik net gepost heb en niet die van paradigit neem ik aan?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Die van lalashops idd.

Bij de Paradigit is voeding overigens ook niet nader genoemd.

[ Voor 59% gewijzigd door Uszka op 04-04-2021 18:35 ]

• Djarune
Al zal de 650W voeding van de Paradigit ook niet “high end” zijn. Je krijgt daar wel een Z490 bord bij. Ga er van uit dat dat een ASRock of Gigabyte is, maar die zijn prima voor een 10600k.

Wat Uszka schreef klopt. Het gaat hoofdzakelijk om de videokaart. Daardoor kun je beter voor de 3060 Ti gaan ipv de 3060. Het snelheidsverschil is aanzienlijk.

• marf1995
Bedankt voor alle tips! Ik ga denk ik toch voor die van paradigit. Ik kan later altijd zelf wat dingetjes aanpassen. Denk dat het wel verstandig is eerst even contact op te nemen of het echt leverbaar is en niet maanden moet wachten...
Pagina: 1