Geeft whatsapp je nieuw nummer aan (geblokkeerde) contacten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silenthowl
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-04-2021
Hoi hoi, nieuw hier dus geen idee of dit in de juiste categorie valt maaarr.

Ik heb alles geprobeerd om niet meer lastig gevallen te worden door iemand. Blokkades ect. Al mijn socials zijn offline en nog word ik anoniem gebeld door hun. Vanacht weer. Nu ingesteld dat anonieme telefoontjes niet doorgaan. Maar dat is niet alles. Nu ik met de politie zaak bezig ben (stalkingszaak) word ik ook door hun anoniem gebeld.

Enigste wat nu kan is nummer wijzigen. Maar daar komt mijn vraag, geeft whatsapp je nieuwe nummer aan alle contacten (inclusief de geblokkeerde)? Of moet ik dit account verwijderen en dan nieuw account aanmaken zodat ik zeker weet dat mijn nieuwe nummer niet gelekt word. Verlies ik wel jaren aan gesprekken, of kan je ook de data downloaden en via pc nog terug lezen?

Iemand ervaring ermee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp de twijfel, staat hier w.m.b. prima. Welkom!

Ik heb hetzelfde 06-nummer sinds 1997 dus daar heb ik geen ervaring mee, misschien komt er later iemand met praktijkervaring. Wel:

Begrijp ik dat je alleen de simkaart gaat vervangen om zo een nieuw nummer te hebben? Aangezien het om een stalkingzaak gaat waar ook justitie al bij betrokken is, zou ik suggereren een nieuwe telefoon nemen of tenminste een factory reset te doen. (Na backuppen van foto's, MFA codes, mail, contactpersonenlijsten, etc.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Nee, maar er zijn wel scripties die iedereen een berichtje sturen met dit is mijn nieuwe nummer.