Mijn vraag
Voor een kennis heb ik een pc die even wat meer bestand tegen uitval moet zijn naast de reguliere backup.
Dus dacht aan een Raid-1 setup met 2 nieuwe SSD's (Crucials MX500) (nu een wat oudere 850 Evo)
Spul besteld, en hardware aangesloten gesloten.
-Mobo even bij gewerkt en UEFI in gegaan om de SATA controller van ACHI naar RAID te zetten.
Je hebt wel een optie, maar kunt kiezen tussen ACHI of ACHI.. Dus geen RAID.
Handleiding opgezocht (MSI B150M-PRO-VHD), bleek het dus er toch niet op te zitten, maar wel op een B170. Tja daar heb ik niks aan...
Nou dan maar software raid, no biggie.
Dus schijf gekloond naar 1 van de nieuwe MX500.
Weer in Windows, handleiding gevolgt om een UEFI/GPT in te stellen als mirror.
De losse partities maken en data overzetten, geen issue.
Maar om dan vervolgens de C drive om te zetten komen ik tegen meldingen aan (paar keer verschillende volgorde gedaan (en van schijf gewisseld)
-Issue over sectorgrote die niet overeen komen (gechecked, beide 4096)
-Melding dat beveiliging aanstaat op de schijfen dat hij niet kan omzetten naar dynamic disk (dit doet 1 van de 2 schijven)
Relevante software en hardware die ik gebruik
EaseUs Todo Backup voor klonen
Acronis DiskDirector voor het omzetten
https://www.wintips.org/h...indows-10-legacy-or-uefi/
En een MS variant, maar is eigenlijk het zelfde, alleen uitgelegd op de MS manier.
PC:
Windows 10
MSI B150M-PRO-VHD
Core i5 6400
8gb ram
2x crucual mx500 500gb
Vorige schijf Samsung 250gb 840 EVO
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-"oude" schijf gekloond naar beide schijven, vervolgens C schijf verwijderen, en als mirror toevoegen
-Handleiding gevolgt om handmatig de losse partities te maken en de c schijf proberen te mirroren
-Momenteel bezig met een sector by sector kloon van schijf 1 naar 2. Kijken als ik dan wel wil ?
Iemand anders nog heldere ideeen hoe ik dit zou aan kunnen pakken.
PS: schone installatie is momenteel geen optie ivm software die er op draait.
Voor een kennis heb ik een pc die even wat meer bestand tegen uitval moet zijn naast de reguliere backup.
Dus dacht aan een Raid-1 setup met 2 nieuwe SSD's (Crucials MX500) (nu een wat oudere 850 Evo)
Spul besteld, en hardware aangesloten gesloten.
-Mobo even bij gewerkt en UEFI in gegaan om de SATA controller van ACHI naar RAID te zetten.
Je hebt wel een optie, maar kunt kiezen tussen ACHI of ACHI.. Dus geen RAID.
Handleiding opgezocht (MSI B150M-PRO-VHD), bleek het dus er toch niet op te zitten, maar wel op een B170. Tja daar heb ik niks aan...
Nou dan maar software raid, no biggie.
Dus schijf gekloond naar 1 van de nieuwe MX500.
Weer in Windows, handleiding gevolgt om een UEFI/GPT in te stellen als mirror.
De losse partities maken en data overzetten, geen issue.
Maar om dan vervolgens de C drive om te zetten komen ik tegen meldingen aan (paar keer verschillende volgorde gedaan (en van schijf gewisseld)
-Issue over sectorgrote die niet overeen komen (gechecked, beide 4096)
-Melding dat beveiliging aanstaat op de schijfen dat hij niet kan omzetten naar dynamic disk (dit doet 1 van de 2 schijven)
Relevante software en hardware die ik gebruik
EaseUs Todo Backup voor klonen
Acronis DiskDirector voor het omzetten
https://www.wintips.org/h...indows-10-legacy-or-uefi/
En een MS variant, maar is eigenlijk het zelfde, alleen uitgelegd op de MS manier.
PC:
Windows 10
MSI B150M-PRO-VHD
Core i5 6400
8gb ram
2x crucual mx500 500gb
Vorige schijf Samsung 250gb 840 EVO
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-"oude" schijf gekloond naar beide schijven, vervolgens C schijf verwijderen, en als mirror toevoegen
-Handleiding gevolgt om handmatig de losse partities te maken en de c schijf proberen te mirroren
-Momenteel bezig met een sector by sector kloon van schijf 1 naar 2. Kijken als ik dan wel wil ?
Iemand anders nog heldere ideeen hoe ik dit zou aan kunnen pakken.
PS: schone installatie is momenteel geen optie ivm software die er op draait.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |