Intergas Combi ketel pendelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromical
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Hallo!

Ik heb een Intergas hre 24/18 combi ketel in combinatie met een Honeywell round thermostaat.
De ketel pendelt enorm. De ketel slaat uit en slaat regelmatig binnen 20 seconden weer aan.

Ik ben bezig geweest met de instellingen. De anti-pendel tijd staat bijvoorbeeld op 15 min. Het lijkt alsof de slimme thermostaat 'voorrang' heeft op deze instelling.

Instellingen wbt draaisnelheid van de pomp, booster aan/uit of watertemperatuur lukt allemaal prima. Alleen dat verdomde pendelen krijg ik er niet uit.

Heeft iemand een suggestie?

Bedankt!

Jorrit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:22
Het lijkt als of de ketel z'n warmte niet of onvoldoende kwijt kan waardoor heel snel de ingestelde maximale watertemperatuur wordt bereikt en dan uitschakelt.
  • Komt sanitair warm water ook via de ketel (vermoedelijk wel want je noemt het een combiketel) en werkt warm water dat normaal --> pomp zou goed moeten zijn
  • Staan misschien (bijna) alle radiatoren dicht?
  • Ben je bezig geweest met ketel inregelen?
  • Er kan natuurlijk ook een defect
Zet eens zo veel mogelijk radiatoren open en probeer het nog eens.
Of probeer de ketel zoveel mogelijk terug in de fabrieksinstellingen te krijgen (wel even opschrijven wat je nu hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromical
Bedankt voor de reactie!

Het is een combi ketel. Warm water geen probleem.

Kan jij verklaren waarom de ketel blijft pendelen terwijl de anti pendeltijd(instelling CV ketel) op 15 minuten staat?

Het pendelen is me nooit opgevallen met mijn voormalige aan/uit thermostaat. Misschien dat ik daar maar weer naar terug moet.

Groet,

Jorrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Heb je normale radiatoren en een opentherm thermostaat? dan zou je parameter E (minimale opentherm temperatuur) omhoog kunnen zetten. Bij mij ging hij ook pendelen als deze waarde te laag is ingesteld. Zelf heb ik hem momenteel op 45 graden staan maar sommigen hebben deze ook op 53 graden staan. In het CV tuning topic staan veel tips ;)
Zelf heb ik daar ook veel informatie opgedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door thespeed op 04-04-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
- Meer radiatoren open zetten.
- Minimaal watertemperatuur omhoog zetten in de installateursmenu.
- Booster uit laten en maximaal vermogen begrenzen(ja max vermogen begrenzen helpt je ketel gaat dan niet als een gek meer branden ondanks modulatie gaat dat in praktijk regelmatig niet goed).
- Bij de aan/uit thermonstaat stookte de ketel mogelijk naar 80c water dan heb je er inderdaad geen last van.

Als de watertemp te laag is en er staan weinig radiatoren open dan gaat de ketel snel pendelen.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_evil08 op 04-04-2021 18:33 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tromical
Ik heb de minimale watertemperatuur inmiddels verhoogd. Deze stond op 35 graden. Ik ging ervan uit dat deze temperatuur aangaf wanneer de ketel aan moet slaan; gezien jullie reacties is dit andersom. De ketel slaat uit wanneer deze de minimum temperatuur bereikt heeft (hoe hoger, hoe later de ketel uitslaat).

De capaciteit van de modulerende pomp heb ik ook verlaagd.

Ik laat weten of dit geholpen heeft. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Ik ben wel benieuwd of het geholpen heeft. Ik zit met een vergelijkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldie076
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 12:22
Tromical schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:31:
Ik heb de minimale watertemperatuur inmiddels verhoogd. Deze stond op 35 graden. Ik ging ervan uit dat deze temperatuur aangaf wanneer de ketel aan moet slaan; gezien jullie reacties is dit andersom. De ketel slaat uit wanneer deze de minimum temperatuur bereikt heeft (hoe hoger, hoe later de ketel uitslaat).

Tromical schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:31:

@Tromical ben zeer benieuwd wat je resultaten zijn. Loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Pagina: 1