Mijn systeem is fucking instabiel de laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Hoe het komt weet ik nog niet precies.
Hij hangt vooral in gewoon windows, als ik een spel eenmaal heb draaien loopt hij nog steeds te vaak vast, maar niet vaker dan +/- 2x per dag.
Voor de rest loopt hij om de paar uur wel vast.
Het is eigenlijk begonnen toen ik er een nieuwe proc. en videokaart in heb gezet. De videokaart 2ehands (met bon) en de proc. nieuw in de winkel.
Met mijn oude config draaide m'n geheugen altijd wel goed.
Vroeger, bij m'n Athlon Classic 750, had ik 2x64MB PC100, (spectek en hyundai) en dat draaide zelfs op CAS2.
Nu heb ik (op m'n nieuwe mobo) 256MB PC133 erbij gezet en dat op PC100 Turbo gezet.
Ik heb het nu terug gezet op SPD 8/10ns...
Lijkt me vaag dat het helpt, maar de momenten waarop ie hangt, ook vaak onder het laden van een spel, duiden op een memoryprobleem...
Ik heb trouwens voor de zekerheid ook nix meer geOC'd

Weet iemand nog een oplossing, of wat het zou kunnen zijn?

Specs

Verwijderd

Bios flashen??

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb een ECS K7VZA v3.2 (24-3-2001 ofzo) ik vraag me af of er een nieuwere uit is, en hij heeft ook gewoon stabiel gedraaid met deze BIOS. Er is wel een tweakBIOS uit, die ik zoiezo wel kan flashen, maar ik denk niet dat het daarvoor helpt...

Specs

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ligt het niet aan je videokaart dat ie steeds hangt.

hij hangt tenslotte tijden het laden van een spel...

hebbie wel de goede drivers geinstalled en de ook de nieuwe :?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Voor m'n videokaart NVidia Detonator 12.41.
M'n Asus V6800 Geforce DDR Deluxe heeft er altijd goed op gedraaid...

Specs

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik zou gewoon ff rommelen met dat geheugen. Je haalt er wat DIMMetjes uit (je hebt nu toch verschillend spul door elkaar in de banken?) en je probeert wat settings te wijzigen.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als dit niet helpt ga ik dat ff proberen.
Zou alleen wel raar zijn in deze combinatie heeft het wel goed gewerkt...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik m'n systeem een nacht laat downen blijft hij trouwens stabiel, de volgende ochtend draait ie steeds nog gewoon...

De tweakers forums gaan er btw wel fucked uitizen als ik er langer dan een half uur zit, vooral met langere topics.
Nu zie ik bvb niet wat ik zit te tikken, omdat er blauwe en zooi en geel overheen zit...

Specs

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Dat soort problemen heb ik nou ook altijd... Ik draai nu voor m'n GeForce2MX Detonator 6.5.0.0. Das tot nu toe degene die het beste draait bij mijn sysje

Verwijderd

Ken het niet gewoon je processor zijn die een beetje heet wordt

1. Aan je specs te zien heb je hem overgeklokt
2. Bij een spel wordt je processor meer belast als bij een nachtje downen

Check ff of je een eitje kan bakken op je koelblok als hij weer eens vastgelopen is :7

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

'Zijn de specs in je sig nog up 2 date? Als ik je verhaal mag geloven dus niet. Ik gok op je videokaartje... Maarjah, ik ben momenteel dronken dus neem niuet te veel vanm e aan >:)

edit:

alle selfouten ruit gehaald hehehe

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 01:09 schreef Masterdam het volgende:
Hoe het komt weet ik nog niet precies.
Hij hangt vooral in gewoon windows, als ik een spel eenmaal heb draaien loopt hij nog steeds te vaak vast, maar niet vaker dan +/- 2x per dag.
Voor de rest loopt hij om de paar uur wel vast.
Het is eigenlijk begonnen toen ik er een nieuwe proc. en videokaart in heb gezet. De videokaart 2ehands (met bon) en de proc. nieuw in de winkel.
Met mijn oude config draaide m'n geheugen altijd wel goed.
Vroeger, bij m'n Athlon Classic 750, had ik 2x64MB PC100, (spectek en hyundai) en dat draaide zelfs op CAS2.
Nu heb ik (op m'n nieuwe mobo) 256MB PC133 erbij gezet en dat op PC100 Turbo gezet.
Ik heb het nu terug gezet op SPD 8/10ns...
Lijkt me vaag dat het helpt, maar de momenten waarop ie hangt, ook vaak onder het laden van een spel, duiden op een memoryprobleem...
Ik heb trouwens voor de zekerheid ook nix meer geOC'd

Weet iemand nog een oplossing, of wat het zou kunnen zijn?
Ben ik de enige die dit verhaal niet snapt?

Je had een PC, nieuwe proc en video erin en het werkt niet meer goed? Laat dan de niet-relevante informatie over geheugen (256 erbij) en nieuw mobo eruit.

Of

Je had een PC, hebt mobo vervangen, werkte nog, nieuwe video en nieuwe proc en het werkt niet meer. Laat dan die informatie over dat extra geheugen weg, is niet relevant.

Of

?????????

Verwijderd

En gewoon eens windows opnieuw installen?

Verwijderd

Klinkt als je videokaart. Blauwe en gele zooi over je scherm? Steel ff een videokaart uit iemands PC en probeer. Ben je er zo achter, hoef je ook niet meer te gissen...
Pagina: 1