Performance in een game

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marek lelie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-06-2021
Mijn vraag
Ik heb een n560 gtx ti twin frozr gekocht op marktplaats. Ik heb op YouTube opgezocht wat de prestaties van deze videokaart zijn, hoeveel fps op gta en hoe ziet het spel er uit. Ik vond een video waar iemand die videokaart ging testen en hij haalde op 1080p high settings ongeveer 60 fps. Enige ding is hij heeft een amd ryzen 5 samen met 16gb. Ik heb zelf een amd a8 6600k samen met 6gb. Heb ik dan veel minder fps.

[ Voor 5% gewijzigd door Marek lelie op 04-04-2021 09:04 ]

Beste antwoord (via Marek lelie op 04-04-2021 18:31)

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
En dat was ook het antwoord van stylzzzz:
Ja, de minder goede processor en minder geheugen beïnvloeden de prestaties.

Volgens deze site is de cpu je bottleneck bij GTA V. Al is het met de juiste settings volgens mij nog steeds prima speelbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:56
https://cpu.userbenchmark...D-A8-6600K-APU/803vsm3344
Bekijk dit eens als voorbeeld, die i5 is al niet meer echt snel te noemen, en is gewoon een stuk sneller. Vind het niet gek dat je minder FPS hebt, al hoewel die videokaart ook al echt oud te noemen is. En 6GB ram is tegenwoordig ook aan de weinige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marek lelie
Nee mijn vraag was, krijg ik minder fps omdat ik een veel minder goeie processor hebben minder ram dan de gene die het getest heeft

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
En dat was ook het antwoord van stylzzzz:
Ja, de minder goede processor en minder geheugen beïnvloeden de prestaties.

Volgens deze site is de cpu je bottleneck bij GTA V. Al is het met de juiste settings volgens mij nog steeds prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit is meer een vraag voor "Videokaarten & Beeldschermen".

[GFX] > [VB] :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marek lelie
Nee dat is geen vraag voor die videokaarten en beeldschermen want het gaat hier over de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Richland cpu's als de A8-6600K zijn nooit uitblinkers geweest in games omdat de IPC laag is en daarmee ook de singlecore snelheid. Een Ryzen 3600 is singlecore ruim 2x zo snel en multicore bijna 5x zo snel. Niet zo gek dat daar meer fps mee te halen is, hoe oud de gpu ook is. Dus ja, het is je cpu en in iets mindere mate het ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:34
YouTube: Gaming With The AMD A8 6600K APU In 2020...

Hier een video van een leuk kanaal die oudere tech probeert in de huidige tijd. Kun je ongeveer zien wat je mag verwachten. Onder andere gta v laat hij zien ( 30 fps op 720p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Marek lelie schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:03:
Mijn vraag
Ik heb een n560 gtx ti twin frozr gekocht op marktplaats. Ik heb op YouTube opgezocht wat de prestaties van deze videokaart zijn, hoeveel fps op gta en hoe ziet het spel er uit. Ik vond een video waar iemand die videokaart ging testen en hij haalde op 1080p high settings ongeveer 60 fps. Enige ding is hij heeft een amd ryzen 5 samen met 16gb. Ik heb zelf een amd a8 6600k samen met 6gb. Heb ik dan veel minder fps.
Kans is hoog dat hij betere performance haalt omdat diegene meer RAM heeft en betere CPU.

Ik zocht net even videos erover op en iemand had die kaart met 8gb RAM getest in een PC met een A8 6500, en op normal 1080p haalde diegene tussen 50 en 75fps.

Die Apus van AMD (die A8 is zo'n CPU) zijn sowieso nooit echt goed in gaming geweest, games gaan wel draaien maar verwacht geen top performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marek lelie
Maar @Skybullet. Hij test het zonder videokaart. Dus wel bedankt maar dan weet ik dan weer niet of het fps hoger word met die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:37
Gta speelt eigenlijk al niet top op een 4 core 6600k, laat staan op zo’n oude matige amd cpu. Ook de 560ti is een kaart uit 2011 (!!) ondertussen, ondanks de gpu markt moet je nog wel een 960 ofzo kunnen scoren pak m beet €80? Je cpu heeft ook echt wel een upgrade nodig, check welke socket die op zit en of er goedkope upgrades beschikbaar zijn.

Edit: FM2 socket? Volgens mij zijn daar geen normale upgrades voor mogelijk. Ik denk dat je gta5 beter uit je hoofd kan zetten met dit systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Santee op 04-04-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marek lelie
Nou de videokaart zelf is geneens zo slecht voor mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marek lelie
@Valar bedankt voor je antwoord. Hier kan ik echt wat mee.
Pagina: 1