Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betse
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-10-2024
Allen,

Voor mijn geluidsinstallatie had ik graag wat bijgeleerd uit jullie ervaringen.
Momenteel heb ik een televisietoestel (voor van Hdmi- ARC en optische aansluiting - Samsung) maar deze hangt in een vide (dubbel hoge ruimte) en momenteel liggen er enkel twee hoogwaardige HDMI signalen naartoe. (Niet makkelijk om iets bij te trekken)
Voor de dubbelhoge ruimte staat een kast waarin 4 audiokabels vertrekken voor front en rear speakers.
(In de kast kan gerust en soundbar extra worden bekabeld) het is ook de plek waar men tv-signaal vertrekt. Ik hou wel van design en mooi afgewerkte producten (maar uiteraard is kwaliteit en prijs ook belangrijk) Een bijkomende moeilijkheid, de setup zou wit moeten zijn om te blenden in het interieur.
Zo zag ik Bose lifestyle 650 , uiteraard zag ik andere alternatieven maar geen bekende merknamen.
(Nog even te vermelden, de rear-speakers zouden geen extra stopcontact mogen vergen- dan is er breekwerk)

Bedankt om jullie kennis menig met mij te willen delen en mij zo op weg te zeggen naar een gemiddeld surround systeem. (High-end is zeker niet de bedoeling -maar het mag wel voldoen pit hebben om muziek via de tv te kunnen afspelen in de leefruimte)

Ik ben benieuwd naar de gekozen setups :P
Bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid:
Je zoekt een 4.0/5.0/5.1 opstelling?

De HDMI kabels. Komen die uit in het meubel en is dit onder de Tv?

Moeten de boxen staan / hangen?

Hoeveel ruimte is er voor een receiver?

Wat is het budget?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betse
Ik zoek een 5.1 opstelling.
HDMI kabels komen uit in het meubel en ook aan de tv. (+-3.00m vrije ruimte)
De boxen vooraan staan, hoewel deze ook perfect in de kast kunnen ingebouwd worden. (Type inbouw box?)
Achteraan moeten ze op de muur gemonteerd worden
Ik heb liever geen klank meer uit de tv verkregen, maar enkel uit soundbar en frontspeakers.
Er is 0,50*2.00m kastruimte voor de reciever

Budget 1500-5000 euro het moet zijn geld waard zijn.
(In die optiek kan het budget ook opgeschroefd worden)

[ Voor 4% gewijzigd door Betse op 04-04-2021 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

Betse schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:15:
, maar enkel uit soundbar en frontspeakers.
Dat gaat niet lekker werken. Of je neemt een setup met drie losse speakers aan de voorzijde (Front Left, Center, Front Right) of je neemt een sound bar die alle drie die speakers in zich heeft. Niet beide.

Verder: welke bronnen moeten aan worden gesloten? Welke tv hebben we het over? De Bose heeft HDMI 2.0, mogelijk genoeg voor je wensen mogelijk ook niet. Daar is nu geen antwoord op te geven.

Persoonlijk zou ik sowieso niet voor dat soort oplossingen gaan. Zeker aangezien er kabels liggen en je passieve speakers kwijt kan. Daarmee heb je veel meer keuze en kan je eventueel in delen upgraden of iets vervangen als er iets kapot gaat. Er zijn meer topics op GoT van gebruikers die een Bose set hebben die er niets meer mee kunnen als er iets defect is of er een uitbreiding is gewenst. Met losse speakers zie je ook meer en meer wit. De sky is letterlijk de limit in de audio. Ik zou het budget dan ook iets concreter maken dan 1500-5000 euro. Het kan namelijk allemaal op. Ik denk zelf dat je met de helft al ruim iets neer kan zetten wat beter is dan de genoemde Bose.

Welke merken heb je gezien die niet bekend waren en hoe veel zegt dat? Als in, hoe bekend ben je in deze wereld om die merken af te schrijven/wat heb je nu staan? Mogelijk zijn het uitstekende alternatieven die wel op de short list kunnen.

Verder doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA
De topic titel pas ik later ook nog aan, de huidige is nogal nietszeggend. Ik heb ik dit moment alleen geen inspiratie voor een betere :P

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 04-04-2021 12:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betse
Beste Fear,

Eigenlijk heb ik geen kennis over het onderwerp
'home cinema' vandaar zocht ik naar gepassioneerde
mensen die hun ervaringen zouden ventileren.
En zo weet ik waarop te letten ... Zie voorbeeld 3 front speakers VS soundbar.( Zeker niet de combinatie) Wat de merken betreft is bij wijze 'voor sorteren op op populariteit' dus hieromtrent niet veel voorkeur.

Misschien kan ik de vraag anders stellen? Voorgaabde is de huidige situatie en welk systeem zouden jullie plaatsen moesten jullie 2000euro beschikbaar hebben? (Iets concreter qua budget en liefst witte speakers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

Betse schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:52:
Misschien kan ik de vraag anders stellen? Voorgaabde is de huidige situatie en welk systeem zouden jullie plaatsen moesten jullie 2000euro beschikbaar hebben? (Iets concreter qua budget en liefst witte speakers)
Zo werkt het helaas niet op GoT (en ook niet met dit onderwerp, daarover zo meer). Het idee is dat je zelf een short list aandraagt waar wij op kunnen schieten. Zeker omdat er tientallen zo niet honderden combinaties mogelijk zijn gaat dit in die vorm een opsomtopic worden waar weinig discussiewaarde in zit. En van die honderden combinaties die genoemd kunnen worden is het ook mogelijk dat degene die jij het beste vindt er niet tussen zit. Receiver, subwoofer en speakers kunnen allemaal van een ander merk of serie zijn. Ontelbare mogelijkheden die je overhoudt.

Ik denk dat je jezelf eerst in moet lezen in de materie en een beeld moet vormen wat er allemaal mogelijk is en wat je nodig hebt. Er komen van onze kant meer wedervragen (die veelal niet beantwoord worden) waardoor ik het gevoel heb dat het niet in beeld is wat de wensen nu exact zijn. Er wordt een Bose set aangehaald met kleine speakers, maar er wordt gezegd dat de front speakers "staan". Dat matcht al niet. Ook inbouwspeakers worden als optie aangehaald. Maak eerst voor jezelf inzichtelijk wat je wilt: inbouw of niet. En geen inbouw of het dan vloerstaanders moeten worden of kleinere speakers. Of toch de Sound Bar. Dat soort keuzes kunnen wij niet voor je maken. Waarbij een term als "design" voor iedereen anders is.

Nu is de vraag zo breed als "ik zoek een auto", oftewel geen eenduidig antwoord op te geven en te weinig concrete eisen om je een richting op te duwen. Bezoek sites van bekende hifi ketens, speaker merken en bekijk wat je mooi vindt (binnen budget), dan is er iets van een basis. We willen je dolgraag helpen maar een iets concretere basis is dan handig.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 04-04-2021 16:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Betse schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:15:
Budget 1500-5000 euro het moet zijn geld waard zijn.
(In die optiek kan het budget ook opgeschroefd worden)
Op basis van je verhaal snap ik niet zo goed wat je nu precies zoekt. Je budget is € 1.500 - € 5.000. Dat is nogal een wereld van verschil. Als of je een auto koopt waar je twijfelt tussen een Opel Corsa en een Audi A5. Als ik je verhaal zo lees met kreten als "Bose Lifestyle 650" en "het mag wel voldoen pit hebben om muziek via de tv te kunnen afspelen in de leefruimte", dan moet jij geen € 5.000 stuk slaan op geluid set. De Bose Lifestye 650 die jij noemt kost dik 4K, dat is eigenlijk gewoon oplichting. Er is voor zoveel minder geld zoveel beter spul te krijgen als Bose.

Wat wil je met je speakers doen? Wil je echt serieus naar muziek gaan luisteren of een dikke surround ervaring? Of is het zoals je zelf zegt, een beetje muziek afspelen via de tv? Als het voornamelijk tv kijken is en af en toe eens een muziekje, dan kun je het denk ik beter wat kleiner houden allemaal. En wat moet je receiver allemaal kunnen?

En aan wat voor omvang qua speakers zit je te denken? Vloerstaanders als frontspeakers, of moet het perse allemaal klein zijn, zoals satelliet speakers. Of liever boekenplank speakers?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Koop gewoon een goede receiver 5.1 met een set bijpassende boxen dan ben je voor minder dan € 2000,- klaar en heb je echt surround geluid. De receiver kan dan met één HDMI (e)ARC kabel naar je TV.

https://tweakers.net/home...m2MRNjIEaYeJK5qaGFkq1tbUA

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1