voeding zorgt voor kapotte zekering in meterkastas

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Mijn config:

300Watt voeding (merk weet ik niet)
AMD TB1000@1140@1,85V
MSI K7T Pro2A
256 Mushkin RAM
Asus 6800 Deluxe Geforce256 32MB DDR
SBLive! 5.1
IBM DTLA 30,9GB 7200RPM
IBM 60GXP 40,1GB 7200RPM
PlexWriter 12X10X32A
Pioneer 10X DVD
FOP38 @ 12V
5X Sunon 80MM casefans @ 12V
2X Titan 30MM Bayfans @ 7V
1 CCFL @ 12V
1 Neon @ 12V

Randapp.:

HP600 printer
HP1125 A3 printer
Sony STR-DB925QS 5.1/DTS versterker
Sony DVP-S335 DVD Speler
Daewoo videorecorder
Philips 72" breedbeeld
Sony MHC-BX5 Midi setje

Het Probleem:

Sinds vandaag valt hier willekeurig de stroom uit (warmte?)

Kan het komen doordat mijn config te veel stroom trekt ofzo?? Al het bovenstaande is d.m.v. stekkerdozen over 3 stopcontacten verdeeld.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Als dat pas de laatste tijd gebeurt, is er dan iets veranderd (qua stroomverbruik). Heb je wel de goede zekering gebuikt in de meterkast?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... wat jij daar hebt staan stelt op zich niet veel voor
(bv vergeleken met wat ik allemaal op mijn kamer heb staan..)

Maar ik zou zeggen, koppel alle apparatuur 1 voor 1 los, dan merk je snel genoeg waar het aan ligt...

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
nee is niks verandert

maar: om dat wij een vishandel hebben, staan er bij ons achter 2 diepvriescellen. zou het kunnen kunnen dat die doordat het zo warm is meer stroom verbruiken en dat dan mijn config net de druppel is die de emmer doet overlopen???

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 16 augustus 2001 01:10 schreef Shove_it999 het volgende:
nee is niks verandert

maar: om dat wij een vishandel hebben, staan er bij ons achter 2 diepvriescellen. zou het kunnen kunnen dat die doordat het zo warm is meer stroom verbruiken en dat dan mijn config net de druppel is die de emmer doet overlopen???
Mja.. kan ALS ze op dezelfde zekering aangesloten zijn... en eerlijk gezegd lijkt me dat nogal sterk...

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 01:13 schreef BrZ het volgende:
en eerlijk gezegd lijkt me dat nogal sterk...
d8 ik ook al moet ik maar weer verder zoeken :(

maar iig bedankt

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

hoe kom je er nu in godsnaam bij dat het je pc is die de stroom laat uitvallen??

Btw hoe heb je die in je huis gekregen zo'n Philips 72" scherm :)
Misschien is het toch dat scherm dat de stop laat slaan :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op donderdag 16 augustus 2001 01:10 schreef Shove_it999 het volgende:
nee is niks verandert

Ja, kan.. ivm die teringhitte buite staan die dingen vrolijk non-stop te loeien.. anders krijg je rotte vis enz :r

Als die zooi allemaal op 1 groep zit, kan dat best meespelen.
Gooi die ijskasten eens op een andere groep (verlengsnoer rulezz) en kijk hoe t dan gaat..

Doe wel ZSM, anders is t weer takkeweer en koud enz, en hoeven die diepvriescellen nix meer te doen :)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Als ze niet op dezelfde groep zitten (zeer waarschijnlijk, zoals BrZ ook al aangeeft), dan kan je diepvrieshandeltje max 16A trekken (is in werkelijkheid veel minder) en is er in iedergeval nog 9A over voor de rest van je huis, dus o.a. voor die pc's. Lijkt me meer dan zat, ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Waarom meet je het verbruik niet even met een (goede) multimeter?

Kan je leverancier geen probz hebben? Nuon laat hier ook wel 's een steekje vallen :(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 16 augustus 2001 01:34 schreef DJSmiley het volgende:
Als die zooi allemaal op 1 groep zit, kan dat best meespelen.
Gooi die ijskasten eens op een andere groep (verlengsnoer rulezz) en kijk hoe t dan gaat..
Lijken me nou niet echt standaard diepvrieskisten, dus die hebben echt wel een apparte groep.. (waarschijnlijk zelfs 1 per cel!)

Nou, die apparatuur kan het probleem niet zijn.. Dat trekt waarschijnlijk maximaal iets van 2A, en gemiddeld nog veel minder!

Misschien ergens een vochtprobleem waardoor de aardlek uitschakelt ofzo..

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien is je voeding brak geworden en maakt kortsluiting. Dan kan het wel, maar zoiets lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij knalt de aardlek er om de zoveel tijd ook uit. vooral met me cyrix had ik dat, computer aan en pats. alle computers in ene down :) (ja, ze zitten volgen mij allemaal op een groep)
Pagina: 1