Kabel op verzoek?

Pagina: 1
Acties:

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
In het dorp waar ik woon is kabelinternet mogelijk. Allen het probleem is dat ik geen kabel heb, dus ook geen televisie, omdat ik het buitengebied woon.

Als ik nu kabel wil hebben en ik vraag dat aan die maatschappij is het dan voordehandliggend dat ze dat ook nog gaan aanleggen?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Nee waarschijnlijk gaan ze niet voor 1 huis kabel internet aanleggen.

• EsCo
Het is niet voor 1 huis. Dan zouden ze het voor de hele buurt (is een stuk of 8 boerderijen :) ) gaan aanleggen.

Maar de hoofdaansluiting zit hier maar 200/300 m vandaan...

Verwijderd

Volgens mij hebben nutsbedrijven een lever plicht. Dus ook in het geval van 1 woning.

• EsCo
Lever plicht?

Wat houdt dat in? Geldt dat ook voor kabel?

Ongeveer 5% van Nederland heeft namelijk nog geen kabelaansluiting...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 16 augustus 2001 01:00 schreef Escobar het volgende:
Lever plicht?

Vergeet het maar. Kabel-TV is geen nutsvoorziening zoals water of gas.

Mijn vriendin woont ook een stukje buiten de stad en heeft ook geen kabel. Essent wil die kabel best doortrekken, maar dat kost veel €€€€€€. Een leverplicht hebben ze dus niet. Je zou het eens kunnen vragen wat het kost, want ze willen het best aanleggen als je ervoor betaalt. Maar reken dan welop ettelijke duizenden guldens, maar als je het deelt met anderen kan het waarschijnlijk wel goedkoper.

Waar komt trouwens toch het bizarre idee vandaan trouwens dat iedereen in Nederland maar over breedband-internet moet beschikken? Ik snap dat niet...

• EsCo
Snap je dat niet? Dat is net zoiets als de neiging die sommige mensen hebben om elke zondag naar studio sport te kijken...

Daar snap ik dus weer geen zak van...

Maar goed als we het met een stuk of 8 buren doen dan moet het toch gaan lukken? En over hoevel geld praten we dan ongeveer?

Verwijderd

Heb pas een goeie tip gezien op tv...
Als je buiten de kabelbrij zit,en je evt. buren zijn toevallig ook geinteresseerd in de kabel...
Vraag je dus ff na wat het gaat kosten om die kabel naar jou te trekken...
Vervolgens maak je een afspraak onder de geinteresseerde buren om de kosten te delen.

Inderdaad,als je echt helemaal in je eentje geisoleerd woont is het geen optie.

Hoop het beste voor je ;)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 02:13 schreef rdgf het volgende:

[..]

Waar komt trouwens toch het bizarre idee vandaan trouwens dat iedereen in Nederland maar over breedband-internet moet beschikken? Ik snap dat niet...
Heel erg simpel.. als je alle 2 maanden 500 piek in de keel van eene KPN gooit dan zou je heeeel erg graag zoiets als betaalbaar flat-fee Internet willen hebben.

Vooral als je zo afhankelijk bent van dat tering Internet als bijv. meself.

Maargoed.. Er bestaat idd zoiets als leverplicht voor essentieele dingen zoals telefoon en stroom, ik heb geen idee of dat ook voor "kabel" geldt. Ik heb wel begrepen van Essent dat ze niet zo moeilijk doen als ze maar 300 meter moeten graven. Bij nieuwbouw moet er immers ook worden gegraven. Het is wat anders als ze voor jouw 2 KM moeten graven. Hoe dan ook, je zult wel eerst de entree kosten voor je kabel aansluiting moeten dokken en dat was iets rond de 400 piek als ik me niet vergis.

Verwijderd

Laat ik je uit de droom helpen..... men is beslist niet verplicht om je aan te sluiten. Of de hoofdaansluiting inderdaad 300 meter weg ligt, is maar de vraag. Het gaat erom waar ze op een geschikte kast kunnen aansluiten.

Zelfs al zou dit kunnen, dan behoeft men geen "onrendabel" gebied te bekabelen. Eventueel kun je misschien met z'n allen iets regelen. Maar ja.... 8 boerderijen waarvan er misschien 5 willen meedoen. Als er dan 500 meter kabel moet worden ingegraven, krijg je als extra rekening zo'n 2000 piek per aansluitng. Zo wilde men dat destijds hier ook regelen.

O ja..... hier lag al 10 jaar een hoofdkabel op iets van 100 meter afstand.... van aansluiten was echter geen sprake.

Inmiddels is dit na het bouwen van een nieuwe wijk in de buurt, wél geregeld. Echter... die kabel moest worden getrokken van een punt 700 meter hier vandaan....

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Vergeet het maar. Een kabeltelevisie bedrijf heeft GEEN leveringsplicht, noch voor televisie, noch voor andere diensten.

Waarschijnlijk kun je wel een kabeltelevisie aansluiting krijgen, maar dien je zelf de kosten te dragen. En die kunnen makkelijk 4 tot 5000 gulden zijn. En dan nog is het niet zeker of je dan ook nog internetdiensten kan gaan gebruiken. Ik heb wel eens eerder een verhaal gelezen van iemand die een offerte had gedaan voor kabeltelevisie-aanleg vlak buiten de bebouwde kom, waarbij het inderdaad om duizenden guldens ging aan aanlegkosten, en de afstand *net* te ver was voor een kabelmodem.

Ik denk dat als je NIET wil verhuizen, je NIET goedkoop kunt internetten. Demon 24connect is denk ik voor 525 piek per maand de enige flat-fee oplossing die je kunt krijgen.

Tja... het is kiezen tussen het mooie platteland, of leven in een stad met breedband >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Dan neem je toch gewoon ADSL ?

• maartena
Oh trouwens: Dit heeft een maat van me gedaan voor zijn buurman... Hij woont zelf op de grens van de bebouwde kom (bord van plaatsnaam staat vlak voor zijn huis) en heeft als laatste op rij kabeltv en kabelinternet.

Hij heeft samen met zijn buurmand een ELSA LanCom Wireless LAN set gekocht. Koste em wel iets van 1800 piek trouwens, maar daarmee kun je 30m door gebouwen, en 400m in de openlucht als er GEEN obstakels zijn.

Zijn buurman woont een goede 150 meter verderop, en heeft geen kabeltv en geen kabelinternet. TV hoefde ie niet, want hij had een schotel. Omdat er een AirLance PCI kaart in zijn PC moest, moest hij zijn PC op een verhoging zetten, met de achterkant naar het raam. Zette hij em op de grond, dan werkte de verbinding niet meer >:)

De andere kant zette het BaseStation in het raam. De verbinding was nagegenoeg *perfect*, tenzij de buurman dus de PC uit het raam haalde :) Internetten gaat nu zonder problemen, tenzij de server waar het kabelmodem aanhangt niet meer werkt ofzo, maar dat is het risico dat hij neemt.

Kosten zijn gedeeld, en ook de kosten voor het abonnement worden maandelijks gedeeld.

Het heeft in totaal een goede 1000 gulden per persoon gekost. Hij moet nu wel staan om een cd in zijn comp te douwen, omdat ie een stuk hoger staat, maar zolang die machine blijft staan gaat het perfect.

Mischien een ideetje.... die 400 meter gaat mischien niet werken omdat ze met 150 meter al enigzins een probleem hadden, maar de fabrikant gaf het aan.

Je moet dan natuurlijk wel een aardige buur hebben die er voorlopig nog woont })

Proud to be an American.
Hier woon ik

• EsCo
Op donderdag 16 augustus 2001 13:44 schreef BAZZA het volgende:
Dan neem je toch gewoon ADSL ?
Haha, ja he dat kan ook overal wel en vooral hier. Nee dat kan ik voorlopig ook wel vergeten.

Maar voor alle duidelijkheid. Ik vroeg niet of ze het verplicht waren, maar of ze bereid zouden kunnen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee als je het vraagt of ze het ook daadwerkelijk doen. En hoever mag een kabelmodem van wijkcentra af zitten? (@home)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op donderdag 16 augustus 2001 14:33 schreef Escobar het volgende:

[..]

Haha, ja he dat kan ook overal wel en vooral hier. Nee dat kan ik voorlopig ook wel vergeten.

Maar voor alle duidelijkheid. Ik vroeg niet of ze het verplicht waren, maar of ze bereid zouden kunnen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee als je het vraagt of ze het ook daadwerkelijk doen. En hoever mag een kabelmodem van wijkcentra af zitten? (@home)
Mijn ervaringen met Essent zijn dat ze voor die 8 boerderijen niet al die moeite zullen doen... Zeker nu niet, ze hebben 't financieel nu ook niet zo breed, renovatieprojecten hier in de regio (Brabant) zijn allemaal opgeschort, het geld is ff op...

Hoever een kabelmodem van een Wijkcentrum af mag zitten is afhankelijk van wat voor apparatuur ertussen hangt.. Maar je kunt er in principe vanuit gaan dat als Essent 't voor elkaar krijgt dat je televisie-signaal binnenkrijgt, je ook kunt kabelinternetten... ;)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je nou bij een kennis, die in de stad woont, een kabelmodem neerzet en dan zelf een hele lange UTP kabel ingraaft :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

hehe yup precies , zelf een kabel doortrekken :+ .

het is tog een groot stuk land dat van jou is ? :P ff die koeien opzij en hoppakee :)

• EsCo
Ja ik zat er ook over te denken aangezien ik toch niet geinteresseerd ben in kabel-televisie, dat ik ook wel een wireless lan verbinding met iemand zou kunnen maken, met een opgefokte antenne en versterkt signaal ofzo, zoals beschreven door Klubbheads in dit topic...

Maar ja, dat is ook alweer een stukje ingewikkelder. En hoe vind ik iemand? Ik ken namelijk niemand in dat dorp...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
zelf ik heb geen adsl

ik zit al een tijde te teren met casema snelheden

wordt je ook niet vrolijk van....

en het is nog wel in Den Haag |:(

• maartena
Ik denk dat jij voorlopig nog van breedband/flatfee verstoken blijft, tenzij je wil verhuizen, of de aansluit last van enkele duizenden guldens wil dragen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op donderdag 16 augustus 2001 19:49 schreef Escobar het volgende:

Maar ja, dat is ook alweer een stukje ingewikkelder. En hoe vind ik iemand? Ik ken namelijk niemand in dat dorp...
Advertentie zetten in de lokale krant :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Zag laatst op TV dat het sommige bedrijven niet eens lukt om aangesloten te worden (voor veel geld), omdat ze dat gewoon niet doen voor 1 gebouw...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op donderdag 16 augustus 2001 01:00 schreef Escobar het volgende:
Lever plicht?

Jeez, en ik behoor dan gewoon tot die 5%... echt triest... alle omringende dorpen en steden hier hebben kabelinternet, en wie NIET ?? Wij hierzo :( Damn UPC !

Mother, will they like this song?

• EsCo
Op vrijdag 17 augustus 2001 19:15 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Jeez, en ik behoor dan gewoon tot die 5%... echt triest... alle omringende dorpen en steden hier hebben kabelinternet, en wie NIET ?? Wij hierzo :( Damn UPC !
Ik bedoel kabelaansluiting in de zin van voor tv en zo he... Dan hebben we het nog niet over kabelinternet. Dit dekkingspercentage zal natuurlijk veel lager liggen.

• maartena
Escobar.... waarom verhuis je gewoon niet? Als een 24h/7d internetverbinding nou echt ZO belangrijk is... ;) :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja ga dan op kamers ofzo ipv met kabels etc. gaan liggen klooien.

• EsCo
Op zondag 19 augustus 2001 23:00 schreef Raven- het volgende:
ja ga dan op kamers ofzo ipv met kabels etc. gaan liggen klooien.
Ik ben pas 17 en moet nog een jaartje middelbare school dus voorlopig zit ik hier nog wel een jaartje...

En ik kan niet wachten :9~

Oh ja, ik doe het natuurlijk ook voor mijn internetverslaafde broertje...

Verwijderd

kan je niet iets regelen met de schotel van jullie

maar je kan ook een soort (breedband)internetprovider worden voor 8 woningen . :P :9~
heb je zo de breedbandverbinding , satelietverbinding er mee uit .

najah , hoe krijg je die verbinding

_----------------------------------------------------------------
Deel een Demon24 connect met je broertje, en met je ouders.... 525 per maand, en zonder telefoonkosten. Als je makkelijke ouders hebt leggen zij mischien wel 200 in de pot per maand, en als je de overige 325 kunt delen met je broertje zit je voor een dikke 150 piek op internet....
Nou?

------------------------------------------------------------
als je dit ook nog deelt door de andere bewoners (die dat willen)
kan je misschien een beetje winst maken.

5 van de 8 woningen doen mee

525 :5 = 120 piek (je moet ook wat verdienen :) voor kosten van netwerk enzo

die 105 piek kan jij ook nog delen met je broertje en je ouders

verdiensten per maand 5 * 15 piek = 75

ik denk dat jullie samen wel een netwerk aan kunnen leggen.

dan heb je alleen nog een server nodig .. .. .

jij wordt de kleinste breedband "provider" van het land maar met winst , dat kan upc je niet naar doen :P

maar ik weet niet of de snelheid dan wel zo snel blijft :)
maar daar is door tweakers wel iets aan te doen
ja toch ;)

greetz :D

ik zal de kanst aanpakken. maar je moet wel ff alles goed op papier zetten

• maartena
Deel een Demon24 connect met je broertje, en met je ouders.... 525 per maand, en zonder telefoonkosten. Als je makkelijke ouders hebt leggen zij mischien wel 200 in de pot per maand, en als je de overige 325 kunt delen met je broertje zit je voor een dikke 150 piek op internet....

Nou?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

ik ken meer mensen die GEEN kabel hebben zelf mensen in 1 straat daar heeft de buurman het wel en mijn vriend woont 200m verder en hij heeft het NIET als hij het wil moet hij alles dokke kabel dat de weg open moet enz |:(

• EsCo
Op maandag 20 augustus 2001 14:38 schreef Qorne het volgende:
ik ken meer mensen die GEEN kabel hebben zelf mensen in 1 straat daar heeft de buurman het wel en mijn vriend woont 200m verder en hij heeft het NIET als hij het wil moet hij alles dokke kabel dat de weg open moet enz |:(
Daar is wireless een hele goede oplossing, als die buurman het tenminste wil delen, maar goed alles is te koop.

Alleen zijn die wireless kaartjes wel wat duur...

• EsCo
Op maandag 20 augustus 2001 12:45 schreef DotKeeZ het volgende:
>>> blaat, lang verhaal zie hierboven <<<
Ik denk dat je met 8 mensen over 1 isdn lijntje weinig bandbreedte over houd... ben je dus nog slechter dan upc...

Verwijderd

De grote vraag is natuurlijk ook of er wel @home te krijgen is. Dus ik zou eerst maar effe checken of er 300 meter verder wel @home aanwezig is.

Verwijderd

BOERJTE hiero wil ook kabel internet :(

• EsCo
Op maandag 20 augustus 2001 18:36 schreef sagar het volgende:
De grote vraag is natuurlijk ook of er wel @home te krijgen is. Dus ik zou eerst maar effe checken of er 300 meter verder wel @home aanwezig is.
@home is in het dorp waar ik officieel onder val wel beschikbaar... Maar is wel 2 km verder... :?

Verwijderd

En een huurlijn zou dat kunnen.

• maartena
Op maandag 20 augustus 2001 21:21 schreef DMS het volgende:
En een huurlijn zou dat kunnen.
Het arme jochie is 17 jaar....

Demon 24Connect vindt ie te duur....
Hij heeft nog geen idee hoeveel duizenden een kabelaansluiting kost....
Hij heeft geen vriendjes in het dorp die een zender willen plaatsen....
ADSL kan ie ook al niet krijgen....
Verhuizen kan/wil ie nog niet....

En dan kom jij ook nog eens met een huurlijn lol :D :D :D
Weinig kans dat dat doorgang krijgt aangezien Demon 24connect goedkoper is.

En daarmee is meteen de goedkoopste mogelijkheid op telefoonkostenloos-internet voor Escobar op tafel.... Ik ben bang dattie ie het maar moet accepteren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• EsCo
Ten eerste heb ik liever niet dat je zo kleinerend schrijft over mij...

Ten tweede ben ik mij terdege bewust van de kosten van het een en ander en als je goed gelezen had, wist je dat ik bezig ben met het verzamelen van informatie over een wireless lan over 2 km. Ik vroeg dus ook alleen maar of iemand misschien een heel slimme manier wist om snel iemand te vinden in dat dorp die bereid was een antenne op zijn dak te pleuren...

Ik weet niet of je er problemen mee hebt dat ik me met zulk soort dingen bezig houdt terwijl ik 17 ben, maar ik ben iig ondernemender als iemand die dagelijks probeert een letter van zijn drol te schijten...

• EsCo
Op dinsdag 21 augustus 2001 07:57 schreef maartena het volgende:

[..]

[..]
Hij heeft nog geen idee hoeveel duizenden een kabelaansluiting kost....
[..]
Oh ja, als er kabel komt betalen mijn ouders dat ivm tengoedekoming van de bedrijfsvoering hiero....

EAT THAT!!! >:)

• maartena
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:48 schreef Escobar het volgende:

[..]

Oh ja, als er kabel komt betalen mijn ouders dat ivm tengoedekoming van de bedrijfsvoering hiero....

EAT THAT!!! >:)
Dan lijkt het me niet zo moeilijk... ik neem aan dat de offerte-aanvraag al de deur uit is?

Ik ben wel benieuwd wat voor bedrag je te horen krijgt, en of kabel-internet mogelijk is.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• EsCo
Die vent van de kabelexploitant heeft al ff gemaild...

Hij had al ff voor ons beslist dat het te duur voor ons was... |:( Daar ga ik dus niet mee accoord...

Maar ik geef nog altijd de voorkeur aan wireless, omdat kabel-tv me eigenlijk niet zo boeit...

Pagina: 1