De volgende keer kan je beter even een @ gebruiken, dan krijg ik een notificatie. Zoals @
Klaverjr, of je kan iemand quoten, dan krijg je ook een melding.
Ik vermoed persoonlijk dat je echt even de colleges er weer bij moet pakken alsmede de opdracht nog is goed doorlezen. Je gooit echt namelijk meerdere termen en concepten door elkaar. Ik zal je toch even op op weg proberen te helpen. De eerste afbeelding (structuur log) is een model, niet de structuur. Deze kan je ontdekken met behulp van process mining algo's op basis van een log (process discovery), of gebruiken om een proces stroom te controleren (conformance checking). De trace die je plaats komt niet overeen met het getoonde model, wat me ook opvalt is dat de timestamps missen. Verder is er geen standaard support voor .xes bestanden binnen linux, je heb echt software nodig (ProM bijv) om er mee te werken. Doordat je het over pipes hebt, '<-' gebruikt en
'read_xes', vermoed ik echt dat je R moet gebruiken (met de juiste packages). Dat wat je nu probeert te doen gaat niet werken en de terminal op deze manier moeten gebruiken is ook vrij onlogisch. Verder bestaat een .xes niet uit meerdere logs. Het een open standaard om een eventlog in op te slaan welke bestaat uit meerdere cases/traces.
Je kan trouwens ProM even in windows of mac installeren. Dan kan je de .xes gewoon inladen en kan je de traces bekijken. Probeer dan ook is de inductive miner. Dan krijg je een beetje een idee hoe het allemaal werkt.