Vraag

• Little_Fox
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 19:16
Het moederbord van mijn computer is stuk. Een raar geval met waarschijnlijk iets intern in het moederbord waardoor de usb's niet herkent kunnen worden.

Daarom is mijn vraag, welke moederborden zijn nog te koop die werkt met mijn processor, m.2 enz.

Het grootste probleem is dat ik een moederbord nodig heb met een m.2 (gigabyte gp-gsm2ne8128gntd) en een processor in de skylake generatie (i5-6400).

Ik heb al lang gezocht maar alles wat kan is nergens meer te verkrijgen. Kan iemand mij helpen.

Extra info:
Videokaart: NVIDIA Geforce GTX 960
Oud moederbord: Asrock Z270M Extreme 4
Ik heb een grote behuizing, dus natuurlijk het liefst een groot moederbord.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Skylake is al 4 jaar end of life, dus bord productie ligt al even stil.

Nieuw zijn dit je opties:

https://tweakers.net/moed...dEmYMooJkQyghIGYIAUE9tLQA

Voor 200 euro kan je beter een B460 bord en een i3-10100 halen, of een i5 10400 als het budget strekt.

Tweedehands:

https://tweakers.net/moed...tq0ApJVc-sFud5VThdJeeR8Ag

I reject your reality and substitute my own

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:46

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Hou het simpel zou ik zeggen: V&A aangeboden: MSI B150 PC MATE
Dat zal tweedehands gekocht moeten worden.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:27
Als het te duur wordt is eventueel kijken naar wat @nelizmastr zei een optie, sowieso omdat de 6400 geen multi threading heeft en dat zorgt in nieuwere games voor slechtere performance (uit ervaring, mijn zus heeft mijn oude PC met die CPU in combinatie met een GPU van vergelijkbare kaliber als de TS)

Anders eventueel naar een Ryzen kijken als dat goedkoper is dan Intel optie.

Mocht je wel een goedkope B150 moederbord vinden, dan kun je dat eventueel alsnog doen en je 6400 verder gebruiken.