Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:35
Hallo,

Ik heb nu een hele rare situatie. Mijn pc boot in BIOS mode en ik kan dan helemaal niks doen met mijn muis of keyboard. Als ik mijn pc daarna opnieuw herstart dan start windows normaal op. Dus ik moet elke keer mijn computer twee keer starten voordat ik 'normaal' iets kan doen. Weet iemand waardoor het kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:51
Zie je je boot disk als hij in BIOS mode start? Welke PC gaat het om? Welk moederbord zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
martyw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:28:
Zie je je boot disk als hij in BIOS mode start? Welke PC gaat het om? Welk moederbord zit er in?
Ik zie alleen het begin scherm van de bios. Moederbord is gigabyte b450 aorus elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:51
Ik bedoel wat zie je dan als Boot Option #1?
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_1920x1080/462505/7/gigabyte-b450-aorus-pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Dat is dus het rare, ik kom niet verder dan M.I.T.
Kan niks selecteren of verder drukken. Moet mijn pc meerdere malen opstarten om echt de bios de bedienen maar boot option heb ik dus mijn SSD waar windows opstaat en boot 2 en 3 op disabled. Nu kan ik opeens ook niet meer gebruik maken van display port maar moet heb ik alleen beeld op hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-05 00:02
Wat is verder je systeem?
CPU/GPU/RAM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Begin eens met een CMOS reset, dan staan alle instellingen weer
zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Treedt het dan ook op?

Zo ja, dan wordt het een kweste van alles afkoppelen behalve alleen je monitor en je primaire opstartschijf.

Als er een bepaalde configuratie werkt, alles 1 voor 1 terugbouwen totdat het niet meer werkt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 08:04
nelizmastr schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:22:
Begin eens met een CMOS reset, dan staan alle instellingen weer
zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Treedt het dan ook op?
Dit inderdaad. De CMOS RAM wordt daarnaast ook bewaakt middels een checksum, en vrijwel iedere BIOS springt bij opstarten direct naar het BIOS scherm indien een checksum error wordt geconstateerd.
Alle instellingen gaan dan terug naar default waarden, en je wordt verondersteld de instellingen zelf te controleren voordat je doorstart.

Als het probleem steeds optreedt na een volledige power-down, is het raadzaam om het backup batterijtje
ook te controleren en eventueel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:28

ötzi

eclecticus

En loop alle stekkers en aansluitingen even na of deze goed zitten.
Pagina: 1