Hoi,
Mijn 1 week oude desktop geeft bij het opstarten een vertraging van 7 minuten. Dit gebeurd als het bureaublad er is, maar voordat alle iconen van de startbalk zijn geplaatst. Ik heb wel software van een discutabele site gedownload, maar kan het niet terugkoppelen aan een bepaalde installatie oid.
Degene met de doorslaggevende oplossing stuur ik 2 grote dozen merci op
Behuizing: NZXT H510 White
Verlichting: Corsair Lighting Node PRO RGB
Geluidsdemping: Corsair AF120 Quiet Edition (2x Blauwe LED Fans)
Moederbord: GIGABYTE Z390 M
Processor: Intel Core i7-9700KF (8x 3600MHz - Turbo 4900MHz)
Overclock: De Processor Overclocken
Processor-Koeler: Scythe Mugen 5 Rev.B
Geheugen[RAM]: 64GB DDR4 3600MHz (Corsair Vengeance PRO RGB) PREMIUM RGB, 4 x 16
Videokaart: NVIDIA RTX 3060 Ti 8GB (GIGABYTE RTX 3060 Ti EAGLE 8G)
Harde schijf 1: 1TB M.2 Solid State Drive (GIGABYTE AORUS Gen4 GP-ASM2NE6100TTTD)
Harde schijf 2: 4TB (4TB) Hard Disk Drive
Netwerk: WiFi - AORUS GC-WBAX200 - (2.4Ghz + 5Ghz - 2976Mbps + Bluetooth)
Voeding: 750Watt - GIGABYTE GP-P750GM
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Monitor: GIGABYTE G27FC
Antivirus: McAfee
Toetsenbord: Razor Ornate V2
Muis: Corsair Dark Core RGB Pro
Hitmanpro gaf een hit op een screenbrightness bestandje wat ik had gedownload en dat is nu opgelost.
Dingen reeds gedaan:
Scan met: Malwarebytes, HitmanPro en AdwCleaner.
Systeemherstel van voor de vertraging.
Systeemlogboeken bekeken en daar is het letterlijk 7 minuten stil qua meldingen op 1tje na:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID {6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52} en APPID {4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D} aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Deze zie je steeds voor de time-out van 7 minuten terug. Wat ik hiermee kan of moet, geen idee...
Windows update is niet actief geweest in de periode dat het speelt.
Ik kan niet meer iets bedenken, anders dan volledig opnieuw installeren...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bart
Mijn 1 week oude desktop geeft bij het opstarten een vertraging van 7 minuten. Dit gebeurd als het bureaublad er is, maar voordat alle iconen van de startbalk zijn geplaatst. Ik heb wel software van een discutabele site gedownload, maar kan het niet terugkoppelen aan een bepaalde installatie oid.
Degene met de doorslaggevende oplossing stuur ik 2 grote dozen merci op
Behuizing: NZXT H510 White
Verlichting: Corsair Lighting Node PRO RGB
Geluidsdemping: Corsair AF120 Quiet Edition (2x Blauwe LED Fans)
Moederbord: GIGABYTE Z390 M
Processor: Intel Core i7-9700KF (8x 3600MHz - Turbo 4900MHz)
Overclock: De Processor Overclocken
Processor-Koeler: Scythe Mugen 5 Rev.B
Geheugen[RAM]: 64GB DDR4 3600MHz (Corsair Vengeance PRO RGB) PREMIUM RGB, 4 x 16
Videokaart: NVIDIA RTX 3060 Ti 8GB (GIGABYTE RTX 3060 Ti EAGLE 8G)
Harde schijf 1: 1TB M.2 Solid State Drive (GIGABYTE AORUS Gen4 GP-ASM2NE6100TTTD)
Harde schijf 2: 4TB (4TB) Hard Disk Drive
Netwerk: WiFi - AORUS GC-WBAX200 - (2.4Ghz + 5Ghz - 2976Mbps + Bluetooth)
Voeding: 750Watt - GIGABYTE GP-P750GM
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Monitor: GIGABYTE G27FC
Antivirus: McAfee
Toetsenbord: Razor Ornate V2
Muis: Corsair Dark Core RGB Pro
Hitmanpro gaf een hit op een screenbrightness bestandje wat ik had gedownload en dat is nu opgelost.
Dingen reeds gedaan:
Scan met: Malwarebytes, HitmanPro en AdwCleaner.
Systeemherstel van voor de vertraging.
Systeemlogboeken bekeken en daar is het letterlijk 7 minuten stil qua meldingen op 1tje na:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID {6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52} en APPID {4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D} aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Deze zie je steeds voor de time-out van 7 minuten terug. Wat ik hiermee kan of moet, geen idee...
Windows update is niet actief geweest in de periode dat het speelt.
Ik kan niet meer iets bedenken, anders dan volledig opnieuw installeren...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bart