Nieuwe desktop start met 7 minuten vertraging ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• congo135
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi,

Mijn 1 week oude desktop geeft bij het opstarten een vertraging van 7 minuten. Dit gebeurd als het bureaublad er is, maar voordat alle iconen van de startbalk zijn geplaatst. Ik heb wel software van een discutabele site gedownload, maar kan het niet terugkoppelen aan een bepaalde installatie oid.
Degene met de doorslaggevende oplossing stuur ik 2 grote dozen merci op ;)

Behuizing: NZXT H510 White
Verlichting: Corsair Lighting Node PRO RGB
Geluidsdemping: Corsair AF120 Quiet Edition (2x Blauwe LED Fans)
Moederbord: GIGABYTE Z390 M
Processor: Intel Core i7-9700KF (8x 3600MHz - Turbo 4900MHz)
Overclock: De Processor Overclocken
Processor-Koeler: Scythe Mugen 5 Rev.B
Geheugen[RAM]: 64GB DDR4 3600MHz (Corsair Vengeance PRO RGB) PREMIUM RGB, 4 x 16
Videokaart: NVIDIA RTX 3060 Ti 8GB (GIGABYTE RTX 3060 Ti EAGLE 8G)
Harde schijf 1: 1TB M.2 Solid State Drive (GIGABYTE AORUS Gen4 GP-ASM2NE6100TTTD)
Harde schijf 2: 4TB (4TB) Hard Disk Drive
Netwerk: WiFi - AORUS GC-WBAX200 - (2.4Ghz + 5Ghz - 2976Mbps + Bluetooth)
Voeding: 750Watt - GIGABYTE GP-P750GM
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Monitor: GIGABYTE G27FC
Antivirus: McAfee
Toetsenbord: Razor Ornate V2
Muis: Corsair Dark Core RGB Pro

Hitmanpro gaf een hit op een screenbrightness bestandje wat ik had gedownload en dat is nu opgelost.

Dingen reeds gedaan:
Scan met: Malwarebytes, HitmanPro en AdwCleaner.
Systeemherstel van voor de vertraging.
Systeemlogboeken bekeken en daar is het letterlijk 7 minuten stil qua meldingen op 1tje na:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID {6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52} en APPID {4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D} aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Deze zie je steeds voor de time-out van 7 minuten terug. Wat ik hiermee kan of moet, geen idee...
Windows update is niet actief geweest in de periode dat het speelt.

Ik kan niet meer iets bedenken, anders dan volledig opnieuw installeren...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

even kijken wat er opgestart word. Bv met msconfig.
Even kijken welke apps en services allemaal draaien?

maar als er toch software van discutable sites gedownload zijn.

Ik zou dan gewoon een clean install doen.
Zo veel tijd neemt dat niet in beslag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37

_Apache_

For life.

Clean install doen, dat scheelt je een hoop zoekwerk.

Als het direct na een clean install terugkomt, met zo weinig mogelijk hardware. Alle windows updates binnenhalen.
Als het dan weg is, een voor een hardware bijschakelen, drivers installeren, rebooten en weer checken. Dat doe je voor elk stuk hardware.

Had je al wel problen na clean install. Ligt het dus aan de hardware (of drivers) wat je al had. Dan ga je een voor een de disk, cpu, gpu, memory na.

Mij ervaring, met volle geheugen banken is dat ze vaak 5 honderste of een tiende volt meer nodig hebben om goed te draaien. Maar dat merkte ik pas bij zware belasting.

Heb je bios bijgewerkt? En ene factory reset gedaan?
Draait je geheugen op de juiste snelheid?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Software van een discutabele site is al reden genoeg omdat te verdenken. verwijder dat maar weer.

Daarnaast, een gen4 ssd in een moederbord dat niet verder gaat dan gen3. Ten eerste is het zonde van je geld en ten tweede moet het wel compatibel zijn wil het goed werken. Normaal gesproken is PCI-e backwards compatibel maar ik ben ook wel eens anders tegen gekomen met ssd's maar dat was met gen3 in een gen2 M2 slot. Niet vooruit te branden en trager in opstarten dan met een hdd. Misschien dat een biosupdate er bij jou nog verandering in brengt.

Wat ongevraagde toevoegingen: waarom 9e gen als 11e gen verkrijgbaar is?

Voeding met een groot probleem: https://www.techpowerup.com/review/gigabyte-gp-p750gm-750-w/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• congo135
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
@DarkSide . Dankjewel, ik heb met msconfig gekeken en niks geks te zien. Ben nu bezig met een clean install en alles weer stapsgewijs te installeren, tot nu toe gaat het goed.

@_Apache_ Thnx! voor de stappenplannen. Factory reset en bios update heb ik nog niet gedaan. Ik ging er vanuit dat, ivm net in elkaar gezet, de bios het probleem niet zou zijn. Ik hou het in mijn achterhoofd. Of mijn geheugen op de goede snelheid draait weet ik zo niet. Ik zal even opzoeken hoe ik dat kan nakijken :?

@Uszka Goede link over de voeding, kijk wel hoelang het goedgaat. Dat van de 4e en 3e gen M2 en moederbord had ik niet bij stilgestaan, ik heb het voorgelegd aan de winkel, ben benieuwd naar hun reactie. Zij bieden systemen aan die je dan binnen kaders aan kan passen, de 9e gen intel was een vast gegeven. Ik ben er 10 jaar uit geweest en had me wel wat ingelezen, maar ook vertrouwd op de kennis en kunde van de winkel. Deze lijkt verders best ok trouwens!

Thnx allen, dinsdag krijg ik vast een reactie van de winkel. Ik ga vrolijk verder met het laatste installeer werk. Heb een bluetooth muis die botst met het systeem, zelfs met usb adapter pakt hij hem niet, alleen bekabeld... 8)7

Fijne avond,
Groet,
Bart