'SHIFT' knop blijft hangen voor 1-2 seconden na een tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSchepers
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Heeft iemand een idee / oplossing voor het probleem dat de (linker) shift knop denkt ingedrukt te blijven nadat het is losgelaten voor 1 a 2 seconden. Dit is vooral een probleem tijdens het gamen, sinds het vaak een 'sprint' knop is.

Dit gebeurt voornamelijk wanneer ik het langer dan 10-15 seconden inhoud. Voor deze 10 seconden functioneert het prima.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Dit probleem blijft aanwezig in 'SAFE MODE'
- Dubbel check gedaan voor malware
- Keyboard uninstalled en opnieuw geinstalleerd.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En wij moeten maar raden over welke hardware het gaat?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Illusion

(the art of)

Windows plaktoetsen functie per ongeluk geactiveerd?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Komt de toets wel helemaal terug? Geen vloeistof in het toetsenbord laten vallen, dat nu kortsluiting veroorzaakt/plakkerig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSchepers
Illusion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:25:
Windows plaktoetsen functie per ongeluk geactiveerd?
Ook gecontroleerd, maar dit is uitgeschakeld (net als de rest in dit venster)
hoi1234 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:32:
Komt de toets wel helemaal terug? Geen vloeistof in het toetsenbord laten vallen, dat nu kortsluiting veroorzaakt/plakkerig is?
De toets komt wel helemaal terug en het functioneert ook gewoon perfect voor normaal gebruik. En zo ver dat ik weet is er niets aan vloeistof bij gekomen.

Wel aan gedacht om de knop los te halen om er eens naar te kijken, maar dit vind ik om eerlijk te zijn wat spannend te doen... Het lijkt me zo snel te breken.
Juup schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:22:
En wij moeten maar raden over welke hardware het gaat?
Tuurlijk niet en ook een goede vraag bovendien. Ik weet alleen niet als een noob te vertellen wat voor toetsenbord er in dit laptop zit. Hoe kan ik dit controleren voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke laptop is het?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:51
[b]
Tuurlijk niet en ook een goede vraag bovendien. Ik weet alleen niet als een noob te vertellen wat voor toetsenbord er in dit laptop zit. Hoe kan ik dit controleren voor je?
Tot deze reactie wisten we niet eens dat het om een laptop ging :)

Maar, aan de onderkant van je laptop zit vaak een sticker met verschillende type nummers. Als je die hier post kan men meedenken of en hoe toetsen te verwijderen zijn, of dat het toetsenbord makkelijk zelf te vervangen is.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSchepers
Cyriel85 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:50:
[...]

Tot deze reactie wisten we niet eens dat het om een laptop ging :)

Maar, aan de onderkant van je laptop zit vaak een sticker met verschillende type nummers. Als je die hier post kan men meedenken of en hoe toetsen te verwijderen zijn, of dat het toetsenbord makkelijk zelf te vervangen is.
Haha, nee. Dat was niet handig...

Het wordt de 'Raider pro RGB 17,3 inch' genoemd, maar is het modelletje 'CLEVO P970RD' besteld bij 'gamepc.nl'. Even de oude bestelling erbij gepakt en zie dat het de 'Gaming Keyboard RGB LED (NL-QWERTY)' genoemd wordt (al is dit niet echt een naampje ofzo...)

Kunnen jullie hier al iets meer mee?

Persoonlijk vind ik het ook gewoon erg vreemd. Want wanneer het stuk is zou je zeggen dat hij het gewoon niet doet en als het nu vast zat na een paar keer klikken zou je zeggen dat er iets tussen kan zitten, maar voor normaal gebruik werkt het gewoon perfect. Ik loop er dan ook alleen maar tegen aan tijdens het gamen wanneer je een tijdje sprint bijv. en je daarna een handeling wilt uitvoeren wat dan niet werkt, ivm dat het spel denkt dat je nog steeds wilt sprinten.

Gewoon. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:51
Verder dan dit kom ik niet.
Die CLEVO zijn op zich redelijk makkelijk om hele keyboard te vervangen. Die verkopen ze ook zelf los. Maar de P970RD kan ik niet vinden.

YouTube: Clevo Keyboard Key Repair Guide P Series P650SE P651 P670SG NP8657 N...

Hier zijn wel andere P series hoe ze losse toetsen plaatsen.

Mijn gevoel zegt dat het rubber schijfje wellicht wat plakkerig is. Of gewoon niet meer snel terug in vorm komt na lang platgedrukt te zijn...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Pagina: 1