Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _alexcc_
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
Mijn vraag

Recentelijk is de versterker van mijn JVC home cinema systeem gestorven. Als hij is aangesloten op elektriciteit lijkt hij even aan te gaan, maar schakelt zichzelf vervolgens weer uit. Na deze naar een reparateur te hebben gebracht bleek het probleem in het moederbord te zitten, ofwel tijd voor een vervanging. Sinds de speakers en de subwoofer het zelf nog uitstekend doen zou ik deze graag blijven gebruiken, maar vraag ik me af met welk alternatief ik mijn versterker kan vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://www.kieskeurig.nl...jvc-th-a75r/specificaties

De satelite en center speakers hebben een resistance van 5 ohm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben een leek op het gebied van audio, dus ik heb geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen. Misschien is het wel een hele domme of simpele vraag..
Alle hulp is dus welkom!
Als er nog andere informatie vanaf mijn kant nodig is hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe kun je hem vervangen met elke home cinema receiver. Je enige echte probleem is dat je subwoofer passief is. Die moet je dus ook vervangen.
Nadeel is: de melkpakjes die je nu als speakers hebt zou je theoretisch kunnen blijven gebruiken, maar ze leveren nauwelijks geluid en hebben een klein bereik. Jouw sub nam standard ook een stuk middentonen mee zeg maar.
Ergo: ga er vanuit dat je zowel een nieuwe receiver als 5.1 speakerset nodig hebt.
Darnaast nog iets om af te spelen. Weet niet of je nog DVD's wilt bijven gebruiken, maar if so zou ik daar een simpel BR spelertje voor kopen en de rest via een streamer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02

FeaR

In GoT we trust

_alexcc_ schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:02:
Sinds de speakers en de subwoofer het zelf nog uitstekend doen zou ik deze graag blijven gebruiken, maar vraag ik me af met welk alternatief ik mijn versterker kan vervangen.
Het antwoord op die vraag is heel kort: relatief weinig. Zoals gezegd is de passieve subwoofer een probleem. Beste is om tweedehands een zelfde set te scoren waarvan de receiver wel werkt. Eventueel hebben Pioneer en Onkyo ook receivers die een passieve subwoofer aan kunnen sturen. Dan is het lijstje echter wel direct af. Welke receivers dat zijn is te vinden met de search, deze vraag is namelijk al vaker voorbij gekomen.

Verder mag aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geschu50
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
Een topic kicken om te kapen is niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 09-04-2021 09:31 ]