Trading/game system, wrs 2x 49 inch 5120x1440 monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
mailen, youtube, internet, traden valuta, traden crypto, f1 kijken via ziggo
gamen( assassins creed, tetris, red alert, settlers, transport fever, call of duty mw2/3/4 etc.
een mix van first person naar strategie)
Een beetje 3d tekenen,. Huizen Solar opstellingen.. niet genoeg om kwa cpu een monster te kiezen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
niet echt een limit. 3k voor het systeem 1.5 voor 1 monitor 3 voor 2?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb niks om mee tenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 voeding, 1 m.2 disk om te starten. een capabele videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb goede ervaringen met Corsair. dus voeding eventueel cpu koeler, voeding en geheugen mogen van die kant komen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefst een relatief stil systeem, tijdens werk/mail/internet hoop ik een stil systeem.
tijdens game vind ik geluid niet heel erg (in mate) maar ik heb vermoedelijk toch een headset op tijdens games (fps)

Ga je overklokken?
in de basis niet.

Wat verwacht je van ons?
Goed. ik ben bezig natedenken over een nieuw systeem. en aangezien het verkrijgen van cpu en gpu moeilijker is dan het vinden van unobtanium kan ik er maar beter mee beginnen.
kleine kanttekening. ik wacht inmiddels 18 maanden op een internet aansluiting. Hij lijkt er te komen, maar zonder internet geen game pc.

goed. ik heb altijd intel systemen gehad.
i7-860 i7-920 i7-4790k i7-6700k
maar intel is niet meer de badboss in de cpu wereld, dus amd gaat het worden.
SYSTEEM
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASUS TUF Gaming X570-PLUS (WIFI)€ 200,95€ 200,95
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 360€ 100,51€ 100,51
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2133C13€ 192,-€ 192,-
1VoedingenCorsair HX750i€ 167,75€ 167,75
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 960,21

CPU
geen voorkeur, zal vermoedelijk liggen aan de verkrijgbaarheid tegen de tijd van bestellen.
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 447,59€ 447,59
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 845,79€ 845,79
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5950X Boxed€ 974,05€ 974,05
Totaal€ 2.267,43

CPU KOELING
momenteel een corsair, maar ik hou de deur op een klein kiertje voor custom waterkoeling.
de ruimte waar de pc verblijft kan in de zomer tegen de 35 graden lopen

RGB
geef ik niks om, als het er opzit is het okee. maar geen cent extra omdat er lampjes op zitten.

INVOER
zal vermoedelijk net als voorgaande jaren Razer tobo,muis, mini tobo worden. niet iets om me nu al druk over te maken

[ Voor 57% gewijzigd door jack zomer op 06-04-2021 13:25 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53
jack zomer schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:33:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
mailen, youtube, internet, traden valuta, traden crypto, f1 kijken via ziggo
gamen( assassins creed, tetris, red alert, settlers, transport fever, call of duty mw2/3/4 etc.
een mix van first person naar strategie)
Dat zijn geen toepassingen waarvoor 12 cores laat staan 16 cores interessant voor zijn.
Advies:
Voor AMD setup: max 5800x
Voor Intel setup: max 10700k.

Intel loopt op prestaties vaak net wat achter op AMD en qua energieverbruik al helemaal. Toch is Intel een stuk stabieler in vergelijking met AMD. Als je zeer bedreven bent met hardware is AMD een prima keus. Wil je liever dat het gewoon werkt? Pak dan Intel.

Corsair maken mooie spullen (vooral hun RGB), maar wat ze niet goed doen is RAM voor Ryzen. De kans bestaat dat de set die je hebt gekozen het niet gaat doen. Corsair Vengeance met Z in de naam werkt altijd. Evenals Crucial Ballistix. Bij HyperX en G.Skill werken de meeste kits.

Bij de Taichi betaal je naast de VRM vooral voor het feit dat de PCIe 4.0 CPU lanes kunt splitsen in 2x x8 wat enkel voor 2 videokaarten interessant is. Ik denk dat je beter een ander moederbord kunt nemen. Corsair RGB werkt goed samen met Asus al zie ik dat dat niet je ding is. Je kunt dan beter de aio veranderen naar de voortreffelijke pricewatch: Arctic Liquid Freezer II 360 zonder RGB.

Wat voor behuizing heb je op het oog? Die mis ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Djarune
Voor dat ik bestel, kijk ik toch het lijstje na van welk moederbord ik neem. De huidige selectie staat er meer als kosten post en grote van het geheugen.

Behuizing is onbekend.
Optie 1 een behuizing met de afmetingen van een corsair air 540. Die staat dan tussen mijn bureau en de pallet kachel. Vermoedelijk niet ideaal in de winter...

Optie 2 is een kleine behuizing tussen de kasten van het bureau tegen het blad aan. Bureau is 130 diep, dus iets smals kan hoog tegen het blad aan gemonteerd worden uit de buurt van mijn benen en voeten... Maar de keuze staat nog open. En in de optie 1 is waterloop cpu gpu makkelijker te doen..

[ Voor 34% gewijzigd door jack zomer op 04-04-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Fibra is geïnstalleerd.

Dus project pc kan verder.
Ik denk dat ik deze pc zonder echte pc behuizing ga runnen.

Ik heb op mijn werkplek een antiek bureau
Hout. Kastjes links en rechts.
Maar het is een dubbele bureau. 130 diep. En als je tegenover elkaar zit heb je dus allebei de kastjes links en rechts.

En aangezien ik het bureau tegen de muur heb staan. Zijn de lade aan die kant toch niet bereikbaar. Dus kan ik de lade aan die kant er net zo goed uit halen, en daar alle componenten in de loze ruimte stoppen.
Dus ik denk een verticale houten plaat, met daarop een moederbord tray.
En de rest van de componenten daar omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:28
Met name videokaarten zijn lastig, ik denk dat de combinatie van een laatste generatie Intel i7 met een RTX 3070 kaart zeer ruim voldoende is voor al je wensen, inclusief deze games op 1440p. In principe zou een RTX 3060 Ti al voldoende zijn, maar deze zijn nu niet te krijgen...

De 11700 wordt minder warm dan de K versie zonder heel veel performance in te leveren, en hitte die er niet is hoeft ook je kast niet uit...

1ProcessorsIntel Core i7-11700 Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B560M-PLUS€ 139,90€ 139,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio€ 1.349,-€ 1.349,-
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 43,99€ 43,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 169,90€ 169,90
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 234,05€ 234,05
Totaal€ 2.371,84

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 21-04-2021 10:21 . Reden: CPU koeler miste nog ]