LG OLED aanschaf advies voor woonkamer en/of gameroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Ik ben al een tijdje in dubio wat ik wil, en waar ik het best aan doet (voor mij)

Ik heb op dit moment in de Gameroom een LG LED tv die aan vervanging toe is. Dit omdat daar nu mijn nieuwe Xbox X Series staat. Ik haal dus niet alles uit mijn Xbox Series X.

Bijkomend is dat in de woonkamer een LG OLED 55C7V hangt. Eigenlijk nog zeer tevreden over, dus prima. MAAR... Ik heb 2 dagen geleden mijn Sonos Beam vervangen voor een Sonos ARC. Dus ik haal niet alles uit mijn ARC doordat mijn woonkamer TV geen eARC ondersteund. Ik krijg dus geen Dolby Atmos door..

De vraag is dus; Ga ik voor de woonkamer een nieuwe TV aanschaffen en dan die TV naar de gameroom verplaatsen. Of ga ik een nieuwe TV kopen voor de gameroom. Voor de Gameroom wordt het dan een 55 inch en voor de woonkamer wil ik naar 65 inch overstappen.

Ik moet dus afwegen of mijn huidige C7V voldoende is voor de Xbox Series X. Enigste wat ik dan niet zou krijgen is 4K@120hz. Het hoogste wat ik met de C7V kan halen is 4K@60fps. Maar dan heb ik wel een grotere TV voor de woonkamer + HMDI 2.1 ondersteuning dus Dolby Atmos.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Help mij de knoop door te hakken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@whiteclear Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA met dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoeveel Atmos content is er nu eigenlijk. En via de Arc is het ook nog eens gesimuleerd via een speaker die via je plafond kaatst ipv een echte dedicated plafondspeaker.
Als je over je beeld tevreden bent zou ik proberen die Atmos marketingverleiding te weerstaan en wachten op een volgende generatie tv die weer beter is..
60Hz vs 120Hz merk ik persoonlijk niks van. Verschil tussen 30Hz en 60Hz is veel groter.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Dank voor je mening, hier kan ik wel wat mee. Als ik een nieuwe tv voor de woonkamer aanschaf dan heb ik 2 vliegen in 1 klap. Als ik een nieuwe koop voor de gameroom dan heb ik als voordeel dat ik geld bespaar.

De twijfel is nog maar daar kunnen andere mij niet aan helpen. Het is idd meer de afweging of ik Atmos en van 55 naar 65inch de moeite waard vind.

Aan 1 kant vind ik het zonde om enkel voor de gameroom een nieuwe tv te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:43
whiteclear schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:43:

Aan 1 kant vind ik het zonde om enkel voor de gameroom een nieuwe tv te kopen...
Hoezo? Je word er toch blij van :)

Ik zou in de gameroom juist die 65 plaatsen, of je maakt er een game/bioscoop kamer van met dedicated Dolby Atmos systeem :D

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
whiteclear schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:11:
Ik moet dus afwegen of mijn huidige C7V voldoende is voor de Xbox Series X. Enigste wat ik dan niet zou krijgen is 4K@120hz. Het hoogste wat ik met de C7V kan halen is 4K@60fps.
Dat is niet juist. Je krijgt chroma-subsampling, maar anderszins werkt 4K@120Hz gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Nee. 120Hz gaat t/m 1080p op een C7.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@whiteclear De Sony A89 geeft Dolby Atmos via eARC door en speelt het ook zelf af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:53:
Hoeveel Atmos content is er nu eigenlijk. En via de Arc is het ook nog eens gesimuleerd via een speaker die via je plafond kaatst ipv een echte dedicated plafondspeaker.
Als je over je beeld tevreden bent zou ik proberen die Atmos marketingverleiding te weerstaan en wachten op een volgende generatie tv die weer beter is..
60Hz vs 120Hz merk ik persoonlijk niks van. Verschil tussen 30Hz en 60Hz is veel groter.
Bijna alles is inmiddels Atmos.
Netflix Premium (meeste content Dolby Vision/HDR/4k+Atmos)
Gaming met Atmos
Blu Ray met Atmos

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

@SalimRMAF wat betreft Netflix valt het echt nog tegen hoor, er komt wel meer aanbod beetje bij beetje dat is waar, maar overgrote deel heeft geen Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:59:
@SalimRMAF wat betreft Netflix valt het echt nog tegen hoor, er komt wel meer aanbod beetje bij beetje dat is waar, maar overgrote deel heeft geen Atmos.
Wat valt tegen? Echt 90% van de nieuwste releases heeft Atmos.

Tenzij je natuurlijk naar Keeping up with the Kardashians Seizoen 1 kijkt. Dat wil ik niet in Atmos horen. O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Ik neig naar een nieuwe TV voor de woonkamer. Dan kan de 55C7 naar de gameroom. 4K@60fps lijkt dus weinig verschil met 4K@120hz.

Nu even kijken of ik de 65GX neem of de 65G1.
Pagina: 1