Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 21:54
Ik zoek: een externe bel voor iPhone die via Bluetooth wordt gekoppeld.

Probleem: Mijn ouders zijn net verhuisd en hebben geen vaste lijn meer, omdat mobiel bellen zo goedkoop is geworden leek dat een onnodig abonnement. Ze kunnen zich ook prima redden met de iPhones. Maar omdat ze in een vrij groot appartement wonen en niet gewend zijn om hun iPhone bij zich te houden, komt het regelmatig voor dat ze hun telefoon niet horen. Die laten ze dan bijvoorbeeld op de slaapkamer liggen en dan horen ze 'm niet in de woonkamer (ze horen niet zo goed meer).

Voor vaste telefoons zijn er talloze van dit accessoires, maar voor mobiel kan ik ze niet echt vinden. Ik heb ook al gedacht aan een carkit of handsfree-set, die zijn er natuurlijk wel, maar daarvan raken ze in de war, omdat er dan ook weer een audio-apparaat bij komt op de telefoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 20:46
Smartwatch die gaat trillen als er gebeld wordt?

Of een mooi home assistant smart home systeem waar de lampen gaan knipperen, stereo op 10 gaat en de smart deurbel afgaat zodra je gebeld wordt :+

[ Voor 60% gewijzigd door Bartske op 03-04-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Bluetooth heeft een vrij beperkt bereik, en al helemaal als het door (dikke) muren en plafonds moet. Aangezien je zegt dat ze een vrij groot appartement hebben, is de kans vrij groot dat het niet altijd geweldig zal werken, als je iets vindt.

En hoe realistisch is het dat ze op tijd zijn met opnemen, als ze eerst naar een andere kamer moeten om de telefoon te pakken? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 03-04-2021 13:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Hahn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:59:
Bluetooth heeft een vrij beperkt bereik, en al helemaal als het door (dikke) muren en plafonds moet. Aangezien je zegt dat ze een vrij groot appartement hebben, is de kans vrij groot dat het niet altijd geweldig zal werken, als je iets vindt.

En hoe realistisch is het dat ze op tijd zijn met opnemen, als ze eerst naar een andere kamer moeten om de telefoon te pakken? :P
Ja, ik weet dat Bluetooth een beperkt bereik heeft, maar het is beter dan niks. En als ze niet op tijd zijn, dan weten ze in ieder geval dat er gebeld is en kunnen ze terugbellen.
Bartske schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:58:
Smartwatch die gaat trillen als er gebeld wordt?

Of een mooi home assistant smart home systeem waar de lampen gaan knipperen, stereo op 10 gaat en de smart deurbel afgaat zodra je gebeld wordt :+
Een smartwatch willen ze niet. Heb het al vaker gesuggereerd, ook omdat er wel kans is dat ze een keer vallen bij het wandelen (ze zijn niet meer 100% goed ter been), maar dat vinden ze 'niet nodig'.

Smart home systeem is wel een idee, maar ik weet niet of dit kan? Kun je in bv HomeAssistant een automation opzetten als je gebeld wordt? Ik heb dat nog nooit geprobeerd...

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 03-04-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 20:46
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:03:
[...]

Ja, ik weet dat Bluetooth een beperkt bereik heeft, maar het is beter dan niks. En als ze niet op tijd zijn, dan weten ze in ieder geval dat er gebeld is en kunnen ze terugbellen.

[...]

Een smartwatch willen ze niet. Heb het al vaker gesuggereerd, ook omdat er wel kans is dat ze een keer vallen bij het wandelen (ze zijn niet meer 100% goed ter been), maar dat vinden ze 'niet nodig'.

Smart home systeem is wel een idee, maar ik weet niet of dit kan? Kun je in bv HomeAssistant een automation opzetten als je gebeld wordt? Ik heb dat nog nooit geprobeerd...
https://community.home-as...hone-rings-android/7764/5

misschien kun je iets met tasker, al weet ik niet of dat op iphone ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik zie niet direct een goede oplossing online daar iOS niet toestaat dat je iets extern puur als ringer gaat gebruiken. Je kan wel een bluetooth speaker gebruiken, maar als die verbonden is gaat die natuurlijk ook als speaker dienen voor het gesprek, en dat wil je dan weer niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik zit nu naar HomeAssistant te kijken. Bergen triggers, maar zoals met de meeste domotica, wat ECHT handig is zit er dan weer niet in. Een lamp laten knipperen zou een prima oplossing zijn en als dat via Wifi werkt lost dat ook het probleem op van slecht Bluetooth bereik. Maar het lijkt er niet in te zitten. Via Shortcuts op de iPhone kan het niet en via de HomeAssistant-app lijkt het ook niet te kunnen, maar ik ben nog aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Bij iemand hier eens een Homey neergezet, via Android-telefoon de app Automate geïnstalleerd die een webhook aanroept bij een inkomend gesprek, die daarna een flow start om via de lampen en Google Homes te vertellen dat er iemand belt. Cool project maar duur als je het alleen voor zoiets wil gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Yeebo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:22:
Bij iemand hier eens een Homey neergezet, via Android-telefoon de app Automate geïnstalleerd die een webhook aanroept bij een inkomend gesprek, die daarna een flow start om via de lampen en Google Homes te vertellen dat er iemand belt. Cool project maar duur als je het alleen voor zoiets wil gebruiken :P
Duur en onbetrouwbaar. In mijn ervaring is alles wat met domotica werkt, niet betrouwbaar genoeg. Als je op de knop druk moet het licht aan gaan. Meteen welteverstaan, niet eerst je server rebooten.

Maar het lijkt sowieso niet te lukken met domotica. De iPhone ondersteunt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:03:
AppleWatch heeft ook valdetectie. Dan pak je misschien twee issues tegelijk aan :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
De oplossing is zo simpel. (Maar duur)

Meer iDevcies! Je kunt namelijk bellen via je iPad, dus ook op een andere iPhones. Mits op dezelfde WiFi.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209456

En HomePods.
https://support.apple.com...epod/apdeaa15a6c3/homepod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als ze een smart watch 'niet nodig' vinden dan is het een beetje beperkt wat je nog kan doen. Er zijn allerlei andere opties die dan ook heel snel 'niet nodig' zijn. Er zijn voor accessibility diverse MFI apparaten beschikbaar, en er zit bijv. voor gehoorapparaten ook genoeg integratie in. Je kan met HomeKit ook van alles doen aan triggers, maar ook daar heb je dan weer wat extra's nodig.

Ik zou als ze de telefoon toch wel graag willen horen gewoon een vaste lijn erbij nemen (zit in nagenoeg elk Internet+TV abbo bij in) en dan doorschakelen bij geen gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
jeroen3 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:34:
De oplossing is zo simpel. (Maar duur)

Meer iDevcies! Je kunt namelijk bellen via je iPad, dus ook op een andere iPhones. Mits op dezelfde WiFi.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209456

En HomePods.
https://support.apple.com...epod/apdeaa15a6c3/homepod
Dat is nog best wel een goed idee. Ze hebben al iPads, dus als ik die optie aanzet, dan is de kans alweer wat groter dat ze de telefoon horen. Thanks! Homepods lijkt het niet mee te kunnen. Je kunt 'm wel gebruiken om een gesprek te beantwoorden als je iPhone rinkelt, maar hij kan niet meerinkelen. Ik heb tenminste niet kunnen uitvinden hoe.
johnkeates schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:35:
Als ze een smart watch 'niet nodig' vinden dan is het een beetje beperkt wat je nog kan doen. Er zijn allerlei andere opties die dan ook heel snel 'niet nodig' zijn. Er zijn voor accessibility diverse MFI apparaten beschikbaar, en er zit bijv. voor gehoorapparaten ook genoeg integratie in. Je kan met HomeKit ook van alles doen aan triggers, maar ook daar heb je dan weer wat extra's nodig.
Ja, ze hebben gehoorapparaten en die kunnen ze gebruiken als 'oordopjes' dwz ze kunnen koppelen met de iPhone en dat is ook bruikbaar om te bellen. Maar ze vinden dat een beetje intrusive, er zit namelijk geen knopje om de telefoon aan te nemen of te weigeren op die hoorapparaten. Of die hebben we nog niet gevonden. Hoe dan ook, het is een prima oplossing voor handige mensen, maar ik krijg het m'n ouders niet goed uitgelegd dat een iPhone verschillende audio-apparaten kan gebruiken om te telefoneren, dan raken ze de hele tijd in de war. Hoe vaak ze de telefoon wel opnemen, maar het geluid via een ander apparaat laten komen dan ze aan hun oor hebben... Ze hebben vaak al moeite om de telefoon op de speaker te zetten. Maar als ze daar wat handiger in worden kan het ook een oplossing zijn.

De mooiste oplossing vind ik Apple Watch, dan hebben ze ook meteen valdetectie en dat geeft mij ook een veiliger gevoel, maar daar moet ik nog even voor lobbyen...
Ik zou als ze de telefoon toch wel graag willen horen gewoon een vaste lijn erbij nemen (zit in nagenoeg elk Internet+TV abbo bij in) en dan doorschakelen bij geen gehoor.
Ja, dat dacht je wel. De telefoonlijn kun je bij Ziggo voor een euro per maand erbij krijgen, dat gaat idd nergens over, maar de belkosten zijn te idioot voor woorden. Dus daarom hadden ze besloten om dat maar niet te doen. Als alles faalt dan is dat de noodoplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebeld worden is gratis dus daar gaan de kosten niet in zitten. En dan gebruiken ze toch de mobiele telefoon voor de uitgaande gesprekken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1