Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-09 07:58
Hallo Tweakers,

Ik heb momenteel een Marantz nr1609.
Deze wil ik gaan upgraden gezien de ARC channel niet 4k120 door kan sturen (of 4k60 met VRR).

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de nr1711. Deze heeft hdmi2.1 en heeft dezelfde vormfactor.

Mijn speaker setup bestaat voornamelijk uit Dali speakers, icm argon subwoofer en center speaker.

Ik maak géén gebruik van Atmos en zal dit de komende 2-4 jaar ook niet gaan doen. Heeft een van jullie nog een leuke aanrader qua receiver? Ik heb het liefst een compacte vormfactor. Ook zou besturen met Google Assistant/Home leuk zijn, dit gaat op het moment érg slecht.

* knip * waardebepaling doen we niet op het forum. Het blijft wat de gek er voor geeft. Om een idee te hebben kun je in Vraag & Aanbod of op Marktplaats kijken.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 20% gewijzigd door S1NN3D op 03-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Als de 1609 je bevalt dan is de 1711 een prima vervanger.
Dan kan je weer genieten van je PS5/XSX icm met een TV voorzien van HDMI2.1.

Geen idee of er receivers zijn met GA.
Zelf heb ik gewoon een Nest Hub max in de woonkamer staan die ook met mijn 1607 kan babbelen zeg maar.

Wat je nog voor je 1609 kunt krijgen? Geen idee. Volgens mij zijn prijzen topics ook niet de bedoeling.
Maar er is vast wel iemand die je blij kunt maken met die receiver. Zeker als er nog garantie op zit.
Kijk even naar de gemiddelde prijs op MP bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Excessed Aankoopadvies dus een verhuizing van dit topic naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
S1NN3D schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:45:
@Excessed Aankoopadvies dus een verhuizing van dit topic naar CEA.
Excuus, even niet aan gedacht.

In elk geval bedankt voor de reacties.
Het probleem met mijn google home en de 1609 is dat ik hem met moeite harder of zachter kan zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik gebruik gewoon of mijn TV ab voor harder/zachter.
Of de AB van de Chrome cast.

Ik gebruik de GA voornamelijk als ik thuis kom. Dan zeg ik: Hee google. Speel serie x af.
En dan gaat alles aan en wordt serie x afgespeeld.

Of laat fotos zien van vakantie x

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Excessed schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:13:
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de nr1711. Deze heeft hdmi2.1 en heeft dezelfde vormfactor.
Lees je even in over de HDMI 2.1 bug op receivers. Daardoor wil 4K @120Hz doorvoeren niet altijd goed gaan. Meerdere (alle?) merken hebben er naar mijn weten last van maar Denon/Marantz en Yamaha hebben dit ook officieel bevestigd. Zou zonde zijn als je geld stuk slaat en straks een receiver hebt die niet doet wat je wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
FeaR schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:18:
[...]

Lees je even in over de HDMI 2.1 bug op receivers. Daardoor wil 4K @120Hz doorvoeren niet altijd goed gaan. Meerdere (alle?) merken hebben er naar mijn weten last van maar Denon/Marantz en Yamaha hebben dit ook officieel bevestigd. Zou zonde zijn als je geld stuk slaat en straks een receiver hebt die niet doet wat je wilt.
Thanks! Het zal voor mij voornamelijk om 4k60 gaan. Maar ik zal eens gaan inlezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

4k60 kan je huidige ook aan.
daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
DarkSide schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:33:
4k60 kan je huidige ook aan.
daar hoef je het niet voor te doen.
Klopt, maar dan heb ik geen VRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Zoals door mijn collega gepost is taxatie niet iets voor op het forum, dan ook niet ingaan op die vraag.

[ Voor 70% gewijzigd door FeaR op 04-04-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Excessed VRR is ook niet alles bij de lg oleds en bij elke andere tv met hdmi 2.1, de gamma is enkel goed bij 120hz.
Varieert dat tussen 40 en 120 hz is enkel bij 120hz de zwartwaarde zoals het moet zijn.
Ik heb vrr uit staan bij de lg cx en een rtx3080 gpu.
Pagina: 1