Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe grafische kaart die past bij huidige hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pwittermans
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
Hi Allemaal. Ik mag graag gamen maar ben verder een leek met computers. ik heb deze computer destijds gekregen maar de grafische kaart is gedowngrade (correcte term?) omdat de computer anders vast loopt. ik heb er zelf weinig verstand van maar een nieuwe grafische kaart lijkt me een verstandige keuze.

Ik zoek een?
Een grafische kaart die het maximale uit de overige pc onderdelen haalt.

Wat is je budget?
Ik hoop onder de 500euro klaar te zijn om het maximale uit de pc te halen. maar indien het meer is dan kan dat.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het huidige systeem bestaat uit:
CPU
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
Haswell 22nm Technology

RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 (9-10-9-26)

Motherboard
MSI H97I AC (MS-7851) (SOCKET 0)

Graphics
8192MB ATI AMD Radeon R9 390 Series (MSI)

scherm:
LG IPS FULLHD (1920x1080@59Hz)

Alvast bedankt voor het meedenken met deze computer leek.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:56
Helaas zijn videokaarten nu heel duur, een kaart die daadwerkelijk beter is dan je huidige is de GTX 1660 Super, nieuw kosten die flink meer dan 600 euro. Je zou tweedehands kunnen zoeken naar bv een GTX1080

Verwijderd

Upgraden heeft op dit moment weinig zin. De rest van je PC is ook verouderd en veel meer ga je er niet uithalen.

Videokaarten zijn momenteel door extreme schaarste ongelofelijk duur. Wat je mid-2020 voor 250 euro kocht kost nu 600. Wat je voor 600 kocht is nu uberhaupt niet te krijgen.

Je bent veel beter af door even te blijven waar je bent, OF, als je het kan missen, te proberen een complete PC te scoren. Dell heeft af en toe goeie aanbiedingen (<1500) voor een nieuwe met een RTX3070 icm met een nieuwe Ryzen of i7 10 of 11 serie.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:35:
Upgraden heeft op dit moment weinig zin. De rest van je PC is ook verouderd en veel meer ga je er niet uithalen.
Als je verwacht op 144Hz te spelen, ja dan is die i5 te oud. 60Hz is prima te doen met deze CPU en een iets betere kaart. Of het verstandig is nu 500 euro uit te geven of door te sparen voor een compleet nieuw systeem is een andere vraag, ik neig ook naar het laatste

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 03-04-2021 12:11 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:10
GP "gedowngrade" klinkt eerder als lager geklokt om vastlopers te voorkomen? Wat gebeurt er dan precies? Heb je last van stotteren/bijna vastlopers in games (welke games?) of crasht je pc en reboot ie? Gebeurt het alleen in games of ook gewoon in de desktop? Wordt de vidokaart te warm en loopt de boel daarna vast? Welke behuizing heb je? Heb je wel een voeding die deze GPU aan kan. Hij lust best wel wat. Oftewel welke voeding heb je? Zomaar wat vragen die kunnen helpen bij de oplossing.

• Pwittermans
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-04-2021
dank voor alle reacties. hoeft inderdaad geen 144hz te halen maar iet soepeler zou fijn zijn. maar als ik jullie zo hoor dan is het inderdaad niet verstandig om er op dit moment geld in te stoppen.
Baloes schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:23:
GP "gedowngrade" klinkt eerder als lager geklokt om vastlopers te voorkomen? Wat gebeurt er dan precies? Heb je last van stotteren/bijna vastlopers in games (welke games?) of crasht je pc en reboot ie? Gebeurt het alleen in games of ook gewoon in de desktop? Wordt de vidokaart te warm en loopt de boel daarna vast? Welke behuizing heb je? Heb je wel een voeding die deze GPU aan kan. Hij lust best wel wat. Oftewel welke voeding heb je? Zomaar wat vragen die kunnen helpen bij de oplossing.
wellicht dat het mogelijk is inderdaad om de huidige grafische kaart beter te benutten. ik kan mij herinneren dat dat de kleuren in het scherm veranderde en de pc soms helemaal vast liep en ik denk daar bij gereboot werd.
Ik zal dit nog eens testen door de grafische kaart volgens de basis in te (laten) stellen. dan zal ik laten weten wat er exact gebeurd.
is er een tool om te zien wat voor voeding ik heb? zie het er niet op staan.
de behuizing van de pc is vrij compact, soort hamsterkooi maar heb een zijkant openstaan omdat de pc anders inderdaad te warm werd.

aolvast bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1