USB naar RS485 converter die wel werkt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 19:57
Mijn vraag: weet iemand een USB naar RS485 converter die wel probleemloos werkt op een Windows 10 laptop?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: ik had een USB naar RS485 converter gekocht en gebruikt met mijn Windows 10 laptop (maand geleden nog een volledig nieuwe installatie gedaan). Maar de converter wordt door Windows niet herkend.

https://www.bitsandparts....FQ6mtSr-XE_BoCVMwQAvD_BwE
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Internet afgezocht, een aantal (steeds obscuurdere) drivers geprobeerd, maar niets werkt. Ik kom er wel achter dat er, met hetzelfde uiterlijk en in dezelfde prijsklasse van 3 tot 9 euro, dit soort dingen verkocht worden maar dat de chipset niet dezelfde hoeft te zijn. Ook drivers voor andere chipsets geprobeerd.

Het moet wel een goedkoop hobby projectje blijven. De nieuwe mag dus best wat duurder zijn maar 15 euro is ongeveer de max.

Ik zat nu aan deze te denken:

https://www.kiwi-electron...R9uXS_5xfl3BoCGJ8QAvD_BwE
...

Beste antwoord (via haw op 03-04-2021 11:51)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mijn twee eerste gedachte:

Of het is een clone PL2303. Deze werken op zich prima maar worden door de driver van de echte PL2303 niet herkent. Zie dan die fix.

Of je oude converter was stiekem op basis van de CH340? Dan de driver zelf even installeren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit

Of het is een clone PL2303. Deze werken op zich prima maar worden door de driver van de echte PL2303 niet herkent. Zie dan die fix.

Of je oude converter was stiekem op basis van de CH340? Dan de driver zelf even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Septillion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:59:

Grappig is dat op de webshop pagina er ook gewezen wordt naar die installer fix....

Maar heel eerlijk, je hebt iets gekocht in een Nederlandse winkel, mij lijkt het dat je daar het probleem neer moet leggen en als je er niet uit komt je als consument volledig het recht hebt om hem terug te sturen/brengen en je geld terug te krijgen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 19:57
Septillion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:59:

Van alle drivers die ik had geprobeerd, zat deze er nog niet bij. Het is dus niet de PL2303 maar de CH340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

memphis schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:13:
[...]
Maar heel eerlijk, je hebt iets gekocht in een Nederlandse winkel, mij lijkt het dat je daar het probleem neer moet leggen en als je er niet uit komt je als consument volledig het recht hebt om hem terug te sturen/brengen en je geld terug te krijgen.
In principe heb je gelijk, maar voor een dingetje van € 3,25 ga je dat gelijk waarschijnlijk niet krijgen.
Zelfs voor de consument (ic TS) is het de moeite al nauwelijks waard

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:55:
[...]

In principe heb je gelijk, maar voor een dingetje van € 3,25 ga je dat gelijk waarschijnlijk niet krijgen.
Zelfs voor de consument (ic TS) is het de moeite al nauwelijks waard
Garantie is prijs onafhankelijk, daarnaast met "de wet kopen op afstand" heb je altijd het recht om het terug te sturen

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1