Zelfde product bij 2 winkels besteld. Hoe werkt retourneren?

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 20:49
Goedenavond,

Misschien een beetje een rare vraag maar stel hem toch. Ik heb eenzelfde product besteld bij 2 verschillende winkels. Het product komt morgen binnen van winkel A. Bij winkel A geldt een retourtermijn van 30 dagen. Woensdag komt het product binnen van winkel B. Bij winkel B geldt een retourtermijn van 100 dagen.

Kan ik het product van winkel A morgen gaan gebruiken en het product dat ik woensdag van winkel B krijg, retour doen aan winkel A? In dat geval kan ik morgen namelijk toch al gebruik maken van het product maar kan ik mij toch beroepen op de retourtermijn van 100 dagen. Het gaat dus om hetzelfde product, dat heeft gewoon dezelfde streepjescode toch?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Dat is niet noodzakelijkerwijs zo. Een product kan verschillende sku's hebben bijvoorbeeld. Dat kan komen door parralelle import of oude voorraad bijvoorbeeld En daarnaast is dat ook niet echt netjes imo.

Die van winkel a is duurder neem ik aan?

[ Voor 55% gewijzigd door 418O2 op 02-04-2021 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je mag hopen dat er geen uniek serie nummer op je product staat, zoals bij een gpu of cpu en PlayStation 5 wel het geval is.

Verder vind ik het een trieste manier van zaken doen.
Je kan natuurlijk ook gewoon 4 dagen wachten als de prijs van b beter is dan de a prijs...

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2021 23:14 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hetzelfde product bij 2 winkels bestellen als je weet dat 1tje retour gaat is al niet netjes. Dan nog producten willen gaan omwisselen is al helemaal niet netjes. Verder kan je het vergeten als het product een serienummer heeft. Hoe zou jij het vinden als een klant dit doet bij jouw winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46
Nee natuurlijk mag dat niet. Je "mag" het produkt van die winkel terugsturen. Afhankelijk van het produkt kan het onwaarschijnlijk zijn dat de winkel het merkt, maar dat is een ander verhaal.

Bijna alles heeft tegenwoordig een batchnummer. Stel je eens voor dat er een recall gedaan moet worden, voor een foutive batch. Dan krijgt winkel A misschien wel een signaal en B niet of omgekeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Semyon op 02-04-2021 23:16 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 20:49
Dank voor jullie reacties. Misschien inderdaad niet zo netjes dus ik annuleer het product bij winkel B.

Gaat niet om de prijs. Dan had ik het uiteraard niet gedaan. Ik had het product vanmorgen besteld bij winkel B en ze zouden het morgen leveren. Maar blijkt dat ze een fout hebben gemaakt en het morgen in een winkel op 1,5 uur rijden worden geleverd. Vandaar ergens anders besteld met de gedachten er morgen toch gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Tweakers is niet de plek om vragen te stellen over het misbruik maken van (en eventueel frauderen met) de wet koop op afstand.

Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.