Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:09
Ik heb veel oude filmpjes die ik aan het omzetten ben naar mpeg 2 en later mp4 oid. Het bekende AVI container gedrag komt voor (dus dat je bij beweging streepjes ziet). Hoe kan ik dit het beste fixen? Ik neem aan opnieuw renderen naar MP4 en dan een filter toepassen?

Welke tool moet ik daarvoor gebruiken? Een vriend heeft premier of Apple spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gearmaker
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06 11:19
Kijk of je ergens de instelling deinterlace kunt aanvinken. Dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:13:
Kijk of je ergens de instelling deinterlace kunt aanvinken. Dat lost het probleem op.
thanks dat moet het zijn, net even ingelezen.

Maar ik lees ook dat de interlace kwaliteit naar beneden kan halen, ik gebruik Arc software maar kan ik dan niet beter source native binnen halen en met een apart programma dan de interlace? Neem aan dat het algoritme ook erg uitmaakt?

Adobe Premiere bv dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearmaker
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het zijn tenslotte oude filmpjes dus de resolutie is niet hoog. Gewoon eens proberen met wat je nu hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:26:
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het zijn tenslotte oude filmpjes dus de resolutie is niet hoog. Gewoon eens proberen met wat je nu hebt ?
ja dat is waar,

en ik gebruik nu een ewent 3707 grabber inc met een hi8 camera die video 8 banden converteert. Ik hoorde van iemand dat hi 8 ook 1024 resolutie aan kan maar mijn grabber kan dat niet. Is dat een probleem?

Lijkt mij niet aangezien de resolutie al laag is? Wil natuurlijk het beste input hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gearmaker
Je geeft zelf het antwoord al : de resolutie is laag. Het wordt nooit een Full HD of hoger. Gewoon overzetten en genieten van je filmpjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:36:
Je geeft zelf het antwoord al : de resolutie is laag. Het wordt nooit een Full HD of hoger. Gewoon overzetten en genieten van je filmpjes !
thanks ff bevestiging nodig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is Audio en HiFi niet de beste plek voor dit topic en past het beter in Foto & Video Workflow: AUD > FVW

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t4600c
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07 18:06
Streepjes hebben niets met AVI container te maken. Is de aard van interlaced beelden.

Ik raad aan: Speel beelden af met speler die een deinterlace filter heeft. Welke speler gebruik je? Misschien moet de je deinterlace filter handmatig aanzetten.

Misschien zijn de bestanden gelabeld als progressive? Dan is de metadata fout.

Als laatste optie kan je de video deinterlacen naar een progressive video. Hier zijn verschillende programma's en filters voor.

Ik zelf gebruik voor interlaced video's naar YouTube: Hybrid met vaporsynth QTGMC deinterlace filter met bob aan.

= 25 FPS interlaced -> 50 FPS progressive.

Container en codec kan je zelf bepalen. Ik raad aan niet te veranderen.

Ondersteun mijn projecten op:Patreon

Pagina: 1