Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Digitale oude video 8 tapes motion uit film halen

Pagina: 1
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:31
Ik heb veel oude filmpjes die ik aan het omzetten ben naar mpeg 2 en later mp4 oid. Het bekende AVI container gedrag komt voor (dus dat je bij beweging streepjes ziet). Hoe kan ik dit het beste fixen? Ik neem aan opnieuw renderen naar MP4 en dan een filter toepassen?

Welke tool moet ik daarvoor gebruiken? Een vriend heeft premier of Apple spullen.

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gearmaker
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20:41
Kijk of je ergens de instelling deinterlace kunt aanvinken. Dat lost het probleem op.

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:13:
Kijk of je ergens de instelling deinterlace kunt aanvinken. Dat lost het probleem op.
thanks dat moet het zijn, net even ingelezen.

Maar ik lees ook dat de interlace kwaliteit naar beneden kan halen, ik gebruik Arc software maar kan ik dan niet beter source native binnen halen en met een apart programma dan de interlace? Neem aan dat het algoritme ook erg uitmaakt?

Adobe Premiere bv dan?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• gearmaker
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het zijn tenslotte oude filmpjes dus de resolutie is niet hoog. Gewoon eens proberen met wat je nu hebt ?

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:26:
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het zijn tenslotte oude filmpjes dus de resolutie is niet hoog. Gewoon eens proberen met wat je nu hebt ?
ja dat is waar,

en ik gebruik nu een ewent 3707 grabber inc met een hi8 camera die video 8 banden converteert. Ik hoorde van iemand dat hi 8 ook 1024 resolutie aan kan maar mijn grabber kan dat niet. Is dat een probleem?

Lijkt mij niet aangezien de resolutie al laag is? Wil natuurlijk het beste input hebben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gearmaker
Je geeft zelf het antwoord al : de resolutie is laag. Het wordt nooit een Full HD of hoger. Gewoon overzetten en genieten van je filmpjes !

• TweakerVincent
gearmaker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:36:
Je geeft zelf het antwoord al : de resolutie is laag. Het wordt nooit een Full HD of hoger. Gewoon overzetten en genieten van je filmpjes !
thanks ff bevestiging nodig :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:44

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Volgens mij is Audio en HiFi niet de beste plek voor dit topic en past het beter in Foto & Video Workflow: AUD > FVW

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True