Backplate HD 6950 niet meer vast te zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJvw
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-06-2023
Hallo mede Tweakers,

Ik heb afgelopen januari mijn eerste pc gebouwd. Door het grote tekort aan videokaarten heb ik een oude videokaart (Radeon Sapphire HD 6950 uit 2012) van een vriend te leen gekregen.

Omdat hij vrij luid is en hoge temperaturen heeft , heb ik onlangs besloten eens te kijken hoe het met de koelpasta gesteld is. Deze was niet geheel onverwacht uitgedroogd.

Nu heb ik vanavond nieuwe koelpasta aangebracht, maar krijg ik vervolgens de backplate niet meer op de heatsink geschroefd. Er ontbrak sowieso al 1 schroef, maar nu gaan 2 van de drie overgebleven schroeven er niet meer in. De schroeven "passen" niet meer. Er is nog 1 schroef die wel grip krijgt op de schroefdraad, maar de overige lijken net te klein.

Mijn vraag: kan ik iets doen zodat de schroeven wel grip krijgen? Ik dacht zelf aan een dun laagje dubbelzijdige tape oid aan de schroef maken zodat hij zich vastdraaid.

Het lijkt me niet verstandig om de gpu aan te sluiten als hij maar met 1 schroef aan de heatsink vast zit.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft!

Groetjes, Jesper

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zijn de schroeven lang genoeg? Misschien heb je er wat verwisseld.

Komt de schroef/bout überhaupt tot aan het begin van de 'draad' bij het moertje/busje?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJvw
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-06-2023
PD2JK schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:38:
Zijn de schroeven lang genoeg? Misschien heb je er wat verwisseld.

Komt de schroef/bout überhaupt tot aan het begin van de 'draad' bij het moertje/busje?
De schroeven zijn niet verwisseld. Het zijn veerschroefjes (weet niet of die een naam hebben). De schroef komt tot het eind. Ik ben bang dat het schroefgat is dolgedraaid en de schroefdraad dus niet meer goed is.