Internet problemen bij elke online game.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn vraag
Ik heb met letterlijk elke online game die ik speel het probleem dat ik random DeSync (Tenminste ik denk dat dat het is). Ik heb dat bij elk spel die ik speel, van zowel: OSRS, Warzone, COD Cold war, Rocket League, Valheim. Alles. Ik weet niet hoe ik het op moet lossen of waar het aan ligt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Handig om te weten is dat ik op een Desktop speel, met een internet kabel direct vanaf mijn Modem ben aangesloten op het internet. Ik zit bij Delta ( woon in zeeland) met een goed pakket.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik vind het vooral gek dat wanneer ik een speedtest doe, ik geen problemen kan vinden. Ik zie niet een random drop in upload of download. Zelfs niet wanneer ik echt laggde in het spel en tegelijk een speedtest deed, was er niets van te zien.
Uiteraard heb ik mijn internet aan en uit gezet. ( Het speelt al heel lang dat ik dit heb)
Daarnaast heb ik ook de internet kabel in een andere output van mijn modem gedaan, wat geen verschil maakte.

Ik heb niet het idee dat ik lagg problemen heb op mijn telefoon als ik op de wifi zit, maar dat kan ik moeilijker controleren.

Weet iemand iets, mijn naaste omgeving met vrienden weten het ook niet meer.

Groeten Dylan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Laat eens een ping naar bv google voor een uur lopen.
Kijk of je daar pakketjes drop ervaart
Als je dat niet ziet, start je game en kijk of er dan pakketdrops te zien zijn.

Wat zijn trouwens je speedtest.net uitslagen?

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2021 22:04 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
jack zomer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:03:
Laat eens een ping naar bv google voor een uur lopen.
Kijk of je daar pakketjes drop ervaart
Als je dat niet ziet, start je game en kijk of er dan pakketdrops te zien zijn.
Hoe kan ik dit doen?
Wil dit wel even proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/991470

-t is het antwoord. Maar hier een topic waar het ook besproken is

Ps. Tip uit mijn verleden.. ping niet de Rabo of ING bank.... Vinden het om een of andere reden niet leuk...

[ Voor 29% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2021 22:09 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
Oke heb nu net 100 pings gestuurd naar google en af en toe komt er een hoge spike bij inderdaad.

Ik heb een foto toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85q-Mpu-MdsniXUMJ-8U3Xaufo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oVh2AWNJBOefQntUjuHqruAD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:09
Nou doe eens hetzelfde over de wifi of met een ander kabel.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
Ik ga dit morgen even op mijn laptop doen, die dan via de wifi connected is.
Op deze computer heb ik geen wifi (desktop).

Op mijn telefoon kan ik zoiets niet doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
Oke,

Ik heb zojuist de test ook gedaan op mijn laptop die op de WIFI zit. Deze heeft precies hetzelfde, redelijk stabiel met af en toe ineens een spike naar 400ms of 800ms of zelfs 1100 ms.

Waar ligt dit aan? en hoe kan ik dit verhelpen.

Wellicht handig om te weten, ik heb een pakket van internet met 250 mb download en 50mb upload.

Ik zit op mijn PC te gamen/ streams te kijken en mijn telefoon is ook verbonden waarop ik soms wat doe, mijn vriendin kijkt youtube op de TV en doet dingen op het internet op haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Af en toe een spike? Of echt periodiek? Zit er een structuur in? Heb je timestamps van de hoge pings?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDylan
Heb net even geteld en er lijkt wel een soort van structuur in te zitten. Het gebeurt elke 30 seconden tot minuut 1x ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
*titelfix, om help schreeuwen is ongewenst, zie Het algemeen beleid

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heb je Ziggo? Ze hebben een brakke modem voor gaming.
@Cyriel85 ik las het over, maar het ging uiteraard om connect box maar dat is irrelevant hier.

[ Voor 48% gewijzigd door New Yorker op 11-04-2021 08:04 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:42
New Yorker schreef op zondag 11 april 2021 @ 02:38:
Heb je Ziggo? Ze hebben een brakke modem voor gaming.
TS geeft aan delta te hebben.

Heb zelf geen enkel probleem met Ziggo modem. Ligt wellicht ook aan welk Ziggo modem je bedoelt maar vind het een loze kreet. Tevens niet relevant dus voor TS.
DikkeDylan schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:58:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Handig om te weten is dat ik op een Desktop speel, met een internet kabel direct vanaf mijn Modem ben aangesloten op het internet. Ik zit bij Delta ( woon in zeeland) met een goed pakket.
-Doe dezelfde ping test eens laten lopen terwijl verder niemand internet gebruikt?

Je geeft aan direct op modem aangesloten te zitten, hoe is het modem aangesloten?
-Op korte COAX kabel direct bij waar de CAIkabel van buiten naar binnen komt? (De kabel die van buiten komt is voor zover ik weet stug en groen)

-Heb je de met het modem meegeleverde splitter (tv/modem) gebruikt en niet de oude laten zitten? (er van uitgaande dat dit bij delta 't zelfde werkt als ziggo)

-Heb je het modem met de meegeleverde COAX kabel aangesloten?

Als op 1 van deze 3 vragen "nee" het antwoord is, dan aanpassen en kijken of probleem weg is.
(er van uitgaande gezien je abonnement dat je via kabel aangesloten zit en niet glasvezel)

-Verder gebruik je dus enkel deze modem, geen verdere router(s) switches of wat dan ook?

-Is er tv signaal versterker in gebruik? Zo ja, wat gebeurt er al je deze uit zet en af koppelt?

-wat gebeurt er als je alle op de coax aangesloten apparaten (tv box/ radio etc) afkoppelt, behalve het modem?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1