KPN PPPOE, Eigen router en tv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Beste mede tweakers,

Sinds vandaag erachter gekomen dat het toch wel fijn is om tv te hebben in je nieuwe huisje.om bijvoorbeeld met je vrienden makkelijk naar racen te kunnen kijken en vloeiend inplaats van casten naar de chromecast met haperingen in het beeld. voor sport werd casten net even teveel. Chromecast 2020.

Dacht aan internet only genoeg te hebben maar blijkbaar niet, eerste instantie wilde we Ziggo GO op mijn chromecast hebben maar dat ging niet vanwege blokade,wat logisch was.

VPN verbinding opzetten is een gedoe, van een vriend van mij mag ik een VPN connectie lenen op zijn Ziggo netwerk maar ik wil eigenlijk niet van iemand anders afhankelijk zijn :)

Nou is mijn vraag:

Ik heb een PPPOE verbinding draaien met inlog gegevens: kpn kpn. en dus mijn internet op mijn Edgerouter direct vanuit het glas draaien.

Als ik nou Internet + TV activeer, en dan met mijn huidige setup dat tv kastje zal sluiten, gaat dat dan in 1x werken? of niet.

Hebben mensen hier ervaring mee? dat is meer mijn vraag, en extra vraag is dan hoe stel je dat dan in of heb je aan een PPPOE verbinding die al werkt met het internet only pakket dan genoeg. :)
of moet je dan weer dingen extra configureren op je Edgerouter.

Met vriendelijke groet,
Michael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Hier zijn zoveel voorbeelden van te vinden op internet en [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3
Wat heb je zelf al gevonden om IPTV op een eigen router werkend te krijgen?

[ Voor 32% gewijzigd door Dennis-L op 02-04-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Ja genoeg, maar niks is echt duidelijk, moet ik wat instellen is de vraag verder nog of werkt dat later als ik die interactieve tv aansluit meteen, ja of nee.

Sorry maar ik heb niet zoveel aan jou antwoord, en dit bedoel ik niet om lelijk over te komen ;)

Er zijn enorm veel discussies op het internet met eigen router en kpn en tv etc dat je bijna niets vindt. wat jij ook stuurt is ook erg onduidelijk of staat dat daar ook in? heb een beetje zitten scrollen en zoeken maar je kan niet écht een Duidelijk artiekel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Dus wat uiteindelijk in mijn pakket komt:

Is TV

Dat aansluiten en genieten op je eigen PPPOE verbinding, of ben je dan weer verplicht de Experia box te gebruiken, of heb ik genoeg aan die PPPOE instellingen die nu draait :) dus eigen Edgerouter, en dan die IPTV ontvanger voor tv. Ik zit voor de duidelijkheid nu al op het KPN netwerk dus

[ Voor 21% gewijzigd door michaell958 op 02-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

michaell958 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:10:
Ja genoeg, maar niks is echt duidelijk, moet ik wat instellen is de vraag verder nog of werkt dat later als ik die interactieve tv aansluit meteen, ja of nee.

Sorry maar ik heb niet zoveel aan jou antwoord, en dit bedoel ik niet om lelijk over te komen ;)

Er zijn enorm veel discussies op het internet met eigen router en kpn en tv etc dat je bijna niets vindt. wat jij ook stuurt is ook erg onduidelijk of staat dat daar ook in? heb een beetje zitten scrollen en zoeken maar je kan niet écht een Duidelijk artiekel vinden.
Ik denk dat je op zoek bent naar een exact stappenplan. Dat is er helaas niet voor alles.

In principe, als je de VLAN’s goed hebt in gesteld op de WAN zijde van je Edgerouter en een IGMP proxy hebt lopen én al je switches IGMP snooping ondersteunen zou het moeten werken. Op je verdere netwerk zijn geen VLAN’s nodig voor IPTV, hij moet alleen binnenkomen op de edgerouter’s WAN, naar mijn weten.

Zelf gebruik ik een USG i.p.v. een Edgerouter en hier werkt het perfect. Voor de USG is wel een kant en klare handleiding iig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
nelizmastr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat je op zoek bent naar een exact stappenplan. Dat is er helaas niet voor alles.

In principe, als je de VLAN’s goed hebt in gesteld op de WAN zijde van je Edgerouter en een IGMP proxy hebt lopen én al je switches IGMP snooping ondersteunen zou het moeten werken. Op je verdere netwerk zijn geen VLAN’s nodig voor IPTV, hij moet alleen binnenkomen op de edgerouter’s WAN, naar mijn weten.

Zelf gebruik ik een USG i.p.v. een Edgerouter en hier werkt het perfect. Voor de USG is wel een kant en klare handleiding iig.
Dankjewel,

Ik zal later posten voor instellingen van de router, wordt vervolgd

Ik heb nu het tv pakket erbij besteld.

met vriendelijke groet,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
Kijk eens op netwerkje.com daar staat heel veel uitgelegd over hoe IPTV werkt.

Dus het korte antwoord is: nee het gaat niet zondermeer out of the box plug & play werken.

Is het mogelijk? Ja zeker. Maar het zal wat extra instellingen vergen in de Edge router.

Voor de use case die je beschrijft die ik maar even samenvat als “gemak dient de mens” zou ik je aanraden om te kijken naar canal digitaal. Die heeft gewoon een app waarmee je provider onafhankelijk tv kan kijken op bijvoorbeeld een android tv box of smart tv met android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Kasper1985 schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:34:
Kijk eens op netwerkje.com daar staat heel veel uitgelegd over hoe IPTV werkt.

Dus het korte antwoord is: nee het gaat niet zondermeer out of the box plug & play werken.

Is het mogelijk? Ja zeker. Maar het zal wat extra instellingen vergen in de Edge router.

Voor de use case die je beschrijft die ik maar even samenvat als “gemak dient de mens” zou ik je aanraden om te kijken naar canal digitaal. Die heeft gewoon een app waarmee je provider onafhankelijk tv kan kijken op bijvoorbeeld een android tv box of smart tv met android tv.
Opzich heb ik kpn nu al draaien via mijn smart tv. met de app

Maar de ontvanger moet ik nog, ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
michaell958 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:50:
[...]

Opzich heb ik kpn nu al draaien via mijn smart tv. met de app

Maar de ontvanger moet ik nog, ontvangen ;)
Oh ik wist niet dat KPN ook een app had. Dan zou ik die ontvanger lekker in de doos laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Kasper1985 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:34:
[...]

Oh ik wist niet dat KPN ook een app had. Dan zou ik die ontvanger lekker in de doos laten.
Ik denk dat ik dat ook ga doen, want het werkt perfect met de samsung afstandsbediening. Helaas heeft de chromecast 2020 geen KPN app....

Scheelt me ook weer ruimte onder tv meubel en of extra kastjes :D

Dus mijn huidige opstelling: Glas converter naar utp, Edgerouter, Acces point van ubi, en de tv op wifi met de kpn app.

Werkt top zo tot nu toe geen haperingen of dingen waar ik tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Voor de mensen die zich afvragen wat de inlog gegevens zijn voor een PPPOE verbinding op te zetten met kpn.

Is de gebruikersnaam ook kpn en wachtwoord kpn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27PuzITBs3L9hhIUaR2SCg2NYfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nBmLZmt0lMr2fwUr0YfTqstg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Met het TV kastje ga ik nog uitzoeken hoe ik dat ook werkend krijg voor de mensen die dat ook willen, maar hoe ik het heb draaien is dus nu TV via de app van kpn zonder gedoe met de VLAN instellingen.

Ik hou jullie up to date want ik ga het wel eens uitzoeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hier is gewoon een heel topic voor: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box, waar ook scripts staan voor de EgdeRouter X SFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
Flitzer schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:00:
Hier is gewoon een heel topic voor: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box, waar ook scripts staan voor de EgdeRouter X SFP.
Hey, bedankt voor deze link !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 12:53
Kasper1985 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:34:
[...]

We maken hier ook gebruik van die app op een LG tv. De app is leuk voor een tv in de slaapkamer (wat ik dus doe). Op de TV in de woonkamer hebben we de ontvanger er wel tussen zitten, je hebt dan iets meer zenders. Enkele zenders zijn niet zichtbaar met de app, zoals de Duitse (niet heel rampzalig). En de TV ontvanger is gewoon veel sneller zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
krakendmodem schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:32:
[...]

We maken hier ook gebruik van die app op een LG tv. De app is leuk voor een tv in de slaapkamer (wat ik dus doe). Op de TV in de woonkamer hebben we de ontvanger er wel tussen zitten, je hebt dan iets meer zenders. Enkele zenders zijn niet zichtbaar met de app, zoals de Duitse (niet heel rampzalig). En de TV ontvanger is gewoon veel sneller zappen.
ja daarom ga ik het ook uitproberen, en geloof dat je dan ook wat minder schokkerige beelden krijgt :)
Pagina: 1