Noise Cancelling, White Noise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-10 20:16
Ik heb de JBL 750BTNC en valt mij op dat met Noice Cancelling aan er een voortdurend 'white noice' te horen is. Dit schijnt een fenomeen te zijn wat bij NC hoort?

Maakt het ook uit of er op dat moment geluid in de omgeving aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Doen mijn Sony's ook iig. Ze zijn prima om samen met muziek geluiden te verdringen/maskeren. Als je geen muziek aan zet gaan ze maar beperkt nuttig zijn. Eén vanwege de ruis die je hoort (noise, niet noice :) ), twee omdat als je alle geluiden 10x zo zacht maakt, je tot op zekere hoogte gewoon 10x zo gevoelig gaat horen*. Terwijl als je ook nog een muziekje erbij aanzet je dat probleem niet hebt.

* Zoals wanneer je in bed ligt, en alle geluiden hoort die je normaal overdag nooit hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Als je er echt last van hebt kun je besluiten om in een high end NC koptelefoon te investeren. De Sony MX noise cancelling headphone die Ik heb heeft bijv geen ruisgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-10 20:16
Waar komt dan het white noise geluid vandaan?

Zelfs als ik geluid afspeel hoor ik het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Titlefix ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
rutgergron schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:04:
Waar komt dan het white noise geluid vandaan?
Uit de microfoons en elektronica die de luidspreker aansturen om het buitengeluid op te heffen. Omdat het weinig stroom mag gebruiken (accu) en niks mag kosten, is het moeilijk om de ruisvloer laag te houden.

[ Voor 24% gewijzigd door TBTL op 03-04-2021 10:04 ]

Pagina: 1