Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-08-2023
Mijn vraag
...
Is er iemand die de bios kan aanpassen van een hp probook 4530s zodat er ieder soort WLAN kaart in kan
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik gebruik een HP probook 4530s met windows 10 en bios update f. 65 om de bios aan te passen heb ik al een Mini programmer gekocht.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al op verschillende sites gekeken maar de aangepaste bios die ik vind werken niet of zijn helemaal niet meer te vinden aangezien het al een vrij oude laptop is

Groet Roelof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
ik heb een HP Elitebook (8570P) en heb probleemloos mijn een broadcom wifi N vervangen naar Intel 7260AC...

welke kaart heb je dan willen erinsteken, en wat gebeurde er dan ? vond hij de kaart niet bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Inderdaad, op basis waarvan denk (/weet) je dat de bios aangepast moet worden?

Gevonden: https://h30434.www3.hp.co...robook-4530s/td-p/4191362

Heb niet het hele topic doorgelezen (en waarschijnlijk had je hem ook al gevonden), misschien staat er nog iets relevants in?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dit soort vragen moet je in V&A stellen

Om op je probleem in te gaan: die laptop is 10 jaar oud en de bijbehorende CPU architectuur is de volgende hindernis die je moet nemen, als je er in slaagt de BIOS te frauderen. Er zit bijvoorbeeld wel een 1 Gb/s nic in, maar ik denk dat je die ook niet vol krijgt. Zal ergens rondom de 600 Mb/s afhaken.
Verder zijn de antenne's ook gemaakt voor 2,4 GHz. Die zul je moeten vervangen om optimaal gebruik te maken van 5 GHz en waarschijnlijk moet je er ook nog eentje bij plaatsen; je hebt er nu maar 2 en je wilt er 3 voor 5 GHz.
Kortom, imho een hoop gedoe met een teleurstellend resultaat. Denk dat je betere resultaten gaat halen met een USB-wifi adapter in één van de USB2 poorten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er is een aanpassing in de bios nodig of je moet een gecertificeerde netwerkkaart zien te vinden. Mijn advies is eerder, neem een USB mini AC adapter, dat is ten eerste goedkoper en ten tweede het zoeken naar een gecertificeerde netwerkkaart is zoeken naar een speld in een hooiberg en daarbij zullen alleen oudere types netwerkkaarten geaccepteerd worden. Je schiet er soms weinig mee op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
@ijske Als je de kaart er in stak krijg je bij het opstarten foutmelding 707 hij vond de kaart wel maar accepteerde hem niet aangezien de laptop maar een paar wifi kaarten niet geblokkeerd en daar valt deze niet onder. Ik ben dus op zoek gegaan naar sites waar ze de bios whitelist verwijderd hebbben maar vaak zijn deze bestanden niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
@lier dit had ik idd al gevonden helemaal doorgelezen maar helaas zonder succes de bestanden die er staan zijn al verwijderd of werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
@Brahiewahiewa @itsalex Ik snap wat jullie bedoelen maar er zijn mensen in het verleden die het we gelukt is dus ik had gehoopt dat er hier misschien ook iemand is die weet hoe je de bios aanpast het moet wel kunnen, maar ik heb er gewoon niet genoeg verstand. de usb snap ik wel maar is niet echt ideaal ik ga het zeker overwegen en heb er zelf ook al aan gedacht maar het zou toch mooier zijn geweest als het ook gewoon binnne de laptop kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De aanpassing staat op internet en het is kwestie van een bit veranderen in de bios (en debuggen) en dan start de laptop wel door. Maar ga je dat risico nemen? Gaat het fout, dan is er geen weg terug en moet je bios chip eraf solderen en opnieuw programmeren. Ik weet het namelijk omdat ik er ook meebezig ben geweest maar uiteindelijk dacht, doe wel een USB adapter en klaar.
Ook de bepaalde ondersteunende netwerkkaarten is ook erg summier en zijn allang einde verhaal en halen niet de snelheid zoals nu, denk niet dat je dan een 5 GHz band kaart vaak erin kan zetten. Trek de oude draadloze netwerkkaart eruit en haal een USB mini adapter voor € 10 bij Amazon en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
Dat snap ik maar dat is het probleem ik weet niet hoe je de bios moet veranderen als het mislukt is het geen probleem want ik heb een miniprogrammer om hem terug te zetten als het moet. Het probleem is dat ik nergens een aangepaste bios kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Roelof Z schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:44:
Dat snap ik maar dat is het probleem ik weet niet hoe je de bios moet veranderen als het mislukt is het geen probleem want ik heb een miniprogrammer om hem terug te zetten als het moet. Het probleem is dat ik nergens een aangepaste bios kan vinden.
Tijd geleden dat ik een modificatie van een bios geflashed? de linkjes voor de 4530 lijken niet meer beschikbaar. Ik vondt nog wel dit misschien heb je hier nog wat aan

https://wiki.archlinux.or...workaround_(experimental)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof Z
Dat probleem had ik ook dit heb ik ook geprobeerd maar helaas ook zonder succes
Pagina: 1